تاپ خبر۲۴: مدیرعامل بورس کالای ایران گفت: بورس کالای ایران به عنوان مرجع قیمت‌گذاری محصولات داخلی پتروشیمی و نقش بازاریابی برای آنها ایفای نقش خواهد کرد. به گزارش تاپ خبر۲۴ حامد سلطانی‌نژاد، افزود: همان گونه که بورس فلزات لندن (LME) به عنوان یک مرجع قیمت‌گذاری فلزات در دنیا شناخته می‌شود، در نظر است، طی پروژه […]

تاپ خبر۲۴: مدیرعامل بورس کالای ایران گفت: بورس کالای ایران به عنوان مرجع قیمت‌گذاری محصولات داخلی پتروشیمی و نقش بازاریابی برای آنها ایفای نقش خواهد کرد.
به گزارش تاپ خبر۲۴ حامد سلطانی‌نژاد، افزود: همان گونه که بورس فلزات لندن (LME) به عنوان یک مرجع قیمت‌گذاری فلزات در دنیا شناخته می‌شود، در نظر است، طی پروژه پیگیری و بازاریابی توسط بورس کالای ایران برای محصولات پتروشیمی، این مرکز به عنوان مرجع تعیین قیمت این محصولات تعیین خواهد شد.
وی افزود: یکی از نقش‌های مهم بورس کالا علاوه بر تعیین قیمت، نقش بازاریابی در مورد فروش محصولات پتروشیمی است.
مدیرعامل بورس کالای ایران افزود: اگر بازیگران بین‌المللی وارد بورس کالا شوند، می‌توان به عنوان مرجع قیمت‌‌گذاری محصولات پتروشیمی در سطح منطقه به آن نگاه کرد.
وی افزود: بعد از رفع تحریم‌ها و حضور بانک‌های بین‌المللی در ایران و نیز فعال شدن بانک‌های ایرانی در بازارهای بین‌المللی، می‌توان مبادلات بین‌المللی محصولات پتروشیمی را از طریق بورس کالا به راحتی انجام داد.
سلطانی‌نژاد در مورد اینکه هم اکنون چه مقدار از محصولات پتروشیمی در بورس کالا عرضه می‌شود که خواهان ایفای نقش قیمت‌گذاری برای این محصولات هستید، گفت: در حال حاضر حدود ۴۰ درصد از کل تولید محصولات پتروشیمی از طریق بورس کالا ارائه می‌شود و فعلاً‌ بحث قیمت‌گذاری و بازاریابی برای محصولات داخلی کشور و بخش عمده‌ای از محصولات پتروشیمی ایران صادر می‌شود.
وی افزود: با توجه به صادرات پتروشیمی رسالت بازاریابی توسط بورس کالا باید فعال شود.
سلطانی‌نژاد افزود: بورس کالای ایران در آینده‌ای نزدیک به عنوان مرجع بین‌المللی در مورد تعیین قیمت محصولات پتروشیمی که عمدتاً‌ در منطقه خاورمیانه تولید می‌شود، خواهد بود.
وی افزود: در این رابطه در نظر است برنامه معرفی (ROAD SHOW) تا آخر امسال در ایران و یا یکی از کشورهای مهم دنیا برگزار شود.