تاپ خبر۲۴: دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در حاشیه مراسم افتتاح دومین نمایشگاه بین المللی بورس، بانک، بیمه و خصوصی سازی در کیش تاکید کرد: بورس کالا در شکل گیری واقعی قیمت‌ها نقش دارد و بهترین راهکار خروج از بازار سیاه از جمله مواد پتروشیمی است. به گزارش خبرنگار بورس خبرگزاری فارس، محسن رضایی در […]

تاپ خبر۲۴: دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در حاشیه مراسم افتتاح دومین نمایشگاه بین المللی بورس، بانک، بیمه و خصوصی سازی در کیش تاکید کرد: بورس کالا در شکل گیری واقعی قیمت‌ها نقش دارد و بهترین راهکار خروج از بازار سیاه از جمله مواد پتروشیمی است.

به گزارش خبرنگار بورس خبرگزاری فارس، محسن رضایی در حاشیه نمایشگاه بورس و بانک و بیمه در جزیره کیش گفت: بورس کالا می تواند دسترسی تولیدکنندگان واقعی را به بازار فراهم کند و موجب واقعی تر شدن قیمت ها و دسترسی بهتر آنان به منافع حاصل از تولید شود.
وی با تاکید بر این نکته که یکی از شرایط اصلی توسعه شفافیت اقتصادی است، گفت: این شفافیت با ارزش گذاری واقعی کالا ها در بورس بهتر از هر جای دیگری محقق می‌شود.
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: معاملات در بازارهای غیر از بورس کالا معمولا به بازارهای سیاه منجر می شود و بهترین راهکار برای خروج از بازارهای سیاه انجام معاملات در بورس کالا و استفاده از مکانیزم این بورس است.
وی با اشاره به اهمیت محصولات پنروشیمی به عنوان کالای استراتژیک و دارا بودن منابع انرژی در کشور گفت: دولت و مجلس برای تقویت تولیدات پتروشیمی و عدم شکل گیری بازار سیاه برای آن باید همراهی کنند تا این کالای استراتژیک در بازار سرمایه حضور پیدا کند.
رضایی تاکید کرد : معاملات محصولات پتروشیمی در بازار بورس در تقویت صنعت پتروشیمی موثر است.
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام، بورس کالای ایران را مصداق بازار رقابتی، حامی تولیدکنندگان و دارای تالار صادراتی در منطقه آزاد کیش مناسب برای توسعه مناسبات بین المللی دانست و گفت: شفافیت اقتصادی با انجام معاملات در بازار سرمایه و بورس محقق می شود.