تاپ خبر۲۴: مدیرعامل بورس کالای ایران در مراسم اختتامیه رویداد ایده پردازی حمایت از کالای ایرانی «کندو» بر ضرورت ایجاد استارتاپ ها در حمایت از مصرف کالای ایرانی تاکید کرد و بهبود و تسهیل فرآیندهای تجارت در بستر بلاک چین و توسعه مدل‌های مبتنی بر رمز ارز جهت ایفای نقش واسط در تسویه‌های ارزی بین‌المللی […]

تاپ خبر۲۴: مدیرعامل بورس کالای ایران در مراسم اختتامیه رویداد ایده پردازی حمایت از کالای ایرانی «کندو» بر ضرورت ایجاد استارتاپ ها در حمایت از مصرف کالای ایرانی تاکید کرد

و بهبود و تسهیل فرآیندهای تجارت در بستر بلاک چین و توسعه مدل‌های مبتنی بر رمز ارز جهت ایفای نقش واسط در تسویه‌های ارزی بین‌المللی را تشریح کرد.
به گزارش تاپ خبر۲۴ از «کالاخبر»؛ اختتامیه رویداد ایده پردازی با موضوع حمایت از کالای ایرانی با عنوان «کندو» در راستای تحقق شعار سال و با حمایت معاونت علمی ریاست جمهوری، بورس کالای ایران و شبکه افق روز گذشته با اهدای جوایز به تیم های برگزیده و حائز تقدیر در محل دانشگاه امام صادق(ع) برگزار شد.

این مراسم با حضور علیرضا دلیری، معاون توسعه و مدیریت جذب سرمایه معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، حامد سلطانی نژاد، مدیرعامل بورس کالای ایران، حجت الاسلام و المسلمین حسین علی سعدی، رئیس دانشگاه امام صادق علیه‌السلام، غلامرضا گودرزی، معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی و سید مجتبی امامی، معاون پژوهش و فناوری دانشگاه امام صادق علیه‌السلام و با حضور تیم های برگزیده و راه یافته به مرحله نهایی و نیز جمعی از دانشجویان این دانشگاه برگزار شد.

ایجاد استارتاپ ها در حمایت از مصرف کالای ایرانی

طی این مراسم، مدیرعامل بورس کالای ایران بر ضرورت ایجاد استارتاپ ها در حمایت از مصرف کالای ایرانی تاکید کرد و بهبود و تسهیل فرآیندهای تجارت در بستر بلاک چین و توسعه مدل‌های مبتنی بر رمز ارز جهت ایفای نقش واسط در تسویه‌های ارزی بین‌المللی را تشریح کرد.

حامد سلطانی نژاد عنوان کرد: میزان شاخص ملی گرایی مصرفی در کشورهای جهان نشان می دهد که شاخص مذکور در کره جنوبی بیش از ۸۰ بوده که بالاترین رقم در میان کشورها را به خود اختصاص داده است. همچنین در شرایطی که دو کشور چین و اندونزی نیز در رتبه های دوم و سوم بالاترین میزان ملی گرایی مصرفی قرار دارند که میانگین کشورها در خصوص این شاخص در مرز ۷۰ است که در این مقایسه، میانگین شاخص مذکور برای ایران کمتر از ۶۰ بوده است.

سلطانی نژاد افزود: تعهد اخلاقی به مصرف کالای ایرانی، تعصب به مصرف کالای داخلی، حمایت از اشتغال داخلی، حمایت از تولید و اقتصاد ملی و مخالفت با محصولات خارجی متغیرهای در نظر گرفته شده برای محاسبه این شاخص بوده است.

وی در خصوص حمایت از توسعه کسب و کارهای داخلی، به ضرورت ایجاد استارتاپ ها در حمایت از مصرف کالای ایرانی تاکید کرد و گفت: برای ایجاد استارتاپ ها باید در حوزه تبلیغات، بازاریابی، فروش، کسب بازخورد و جمع آوری اطلاعات، بهبود خدمات پس از فروش اقدام و مدل های توزیع و بازاریابی شامل B۲B، B۲C، C۲C را طراحی کرد.