تاپ خبر۲۴: مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی با تأکید بر اینکه طرح تحول سلامت گام بزرگی در جهت ارتقاء خدمات درمانی در کشور است، گفت: انتظار این است که در کنار تحول و ارتقاء خدمات و بهبود کیفیت، مدیریت مصارف نیز مورد توجه قرار گیرد. به گزارش تاپ خبر۲۴ به نقل از اداره کل روابط عمومی […]

تاپ خبر۲۴: مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی با تأکید بر اینکه طرح تحول سلامت گام بزرگی در جهت ارتقاء خدمات درمانی در کشور است، گفت: انتظار این است که در کنار تحول و ارتقاء خدمات و بهبود کیفیت، مدیریت مصارف نیز مورد توجه قرار گیرد.

به گزارش تاپ خبر۲۴ به نقل از اداره کل روابط عمومی سازمان تأمین اجتماعی، دکترسیدتقی نوربخش در آیین گرامیداشت روز پزشک و داروساز اظهار کرد: یکی از چالش‌های حوزه سلامت عدم مدیریت مصارف است و سازمان تأمین اجتماعی به عنوان یکی از خریداران خدمات درمانی و مهمترین خریدار خدمات درمانی بر توجه این امر تأکید دارد و شورای عالی بیمه نیز این مسئله را مورد توجه قرار داده است.

وی افزود: چه منابع مالی حوزه سلامت به نحو مطلوب تأمین شود و یا محدودیت در منابع داشته باشیم در هر صورت مدیریت مصارف همواره باید مورد توجه قرار گیرد. مدیریت مصارف و بررسی اسناد هزینه‌ای از مسائل بسیار مهم برای سازمان تأمین اجتماعی است.
مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی در ادامه اظهار داشت: در این مقطع زمانی که نقطه عطفی در دوران پس از انقلاب اسلامی است به رغم تمام فشارهای اقتصادی و مشکلات ایجاد شده حاصل از تحریم های خصمانه بر منابع کشور و صادرات نفت، با تدبیر و معجزه دیپلماسی در دولت یازدهم، افق های جدیدی در رفع مشکلات موجود در بازار سرمایه و مسایل اقتصادی کشور گشوده شده است.
وی یادآور شد: قطعاً در آینده نزدیک مشکلات معیشتی و مسایل موجود کشور نیز حل خواهد شد.
مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی تصریح کرد: این سازمان در خط مقدم و سنگر اول این نبرد تمام عیار اقتصادی بود و امیدواریم در ماه های پیش رو با رفع مشکلات شاهد بهبود اوضاع اقتصادی و معیشتی مردم باشیم.
دکترنوربخش تأکید کرد: در تیر و مرداد امسال در هر ماه به طور متوسط ۴۲۰۰ میلیارد تومان بابت تعهدات سازمان تأمین اجتماعی پرداخت صورت گرفته است و برای تخصیص منابع، یک ریال هم از بودجه عمومی کشور به سازمان تزریق نشد که این کار بزرگی است.
وی تصریح کرد: سازمان تأمین اجتماعی افتخار دارد یک روز هم در جامه عمل پوشاندن به تعهداتش در خصوص مستمری تأخیر نداشته و این امر در راستای آرامش مستمری بگیران، کار بزرگی است.
مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی گفت: در دولت تدبیر و امید بهداشت و درمان در اولویت دولت قرار گرفت و این مهم آرزوی همه بود و این تغییر نگاه که در دولت دکتر روحانی اتفاق افتاد.
دکتر نوربخش اظهار کرد: دولت علاوه بر بودجه جاری، هفت هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان بودجه در سال ۹۳ به بخش بهداشت و درمان اختصاص داده است.
وی با اشاره به اوضاع نابسامان بهداشت و درمان و هزینه های تحمیلی به مردم در دولت دهم یادآور شد: شرایط نامناسب بهداشت و درمان، در دولت دهم به اوج خود رسید و گزارشی که وزیر پیشین بهداشت به مجلس ارائه کرد، دلیلی بر این مهم است.
مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی، اجرای طرح تحول سلامت را اقدامی مؤثر در راستای ساماندهی وضع بهداشت و درمان دانست و گفت: اجرای این طرح به رضایتمندی مردم منجر شده است.
نوربخش به بازسازی مراکز درمانی تأمین اجتماعی و تکمیل آمبولانس های مورد نیاز اشاره کرد و توضیح داد: بهبود مداوم خدمات درمانی از اولویت‌های سازمان است و ارتقاء هتلینگ بیمارستان‌های تأمین اجتماعی از جمله برنامه‌هایی است که به صورت جدی دنبال می‌شود.