تاپ خبر۲۴،مراسم تجلیل بانک‌پاسارگاد از برگزیدگان کنکور سراسری سال ۱۳۹۲ با حضور مدیرعامل، اعضای هیأت‌مدیره و مدیران‌ارشد این بانک، جمعی از مسئولان، استادان دانشگاه، نخبگان و خانواده‌های آنان برگزار شد. به گزارش تاپ خبر۲۴در این مراسم که در هتل هما برگزار شد، نفرات اول تا سوم کنکور سراسری در پنج گروه آزمایشی، بورسیه بانک پاسارگاد […]

تاپ خبر۲۴،مراسم تجلیل بانک‌پاسارگاد از برگزیدگان کنکور سراسری سال ۱۳۹۲ با حضور مدیرعامل، اعضای هیأت‌مدیره و مدیران‌ارشد این بانک، جمعی از مسئولان، استادان دانشگاه، نخبگان و خانواده‌های آنان برگزار شد.
به گزارش تاپ خبر۲۴در این مراسم که در هتل هما برگزار شد، نفرات اول تا سوم کنکور سراسری در پنج گروه آزمایشی، بورسیه بانک پاسارگاد شدند و بدین ترتیب از ابتدای ورود به دانشگاه تا پایان تحصیلات عالیه خود در هر مقطعی، ماهانه پنج میلیون ریال از این بانک دریافت خواهندکرد. در عین حال، نفرات اول ۲۰ هزار سهم، نفرات دوم ۱۵ هزار سهم و نفرات سوم کنکور سراسری سال جاری، ۱۰ هزار سهم بانک پاسارگاد را دریافت کردند و به خیل سهامداران این بانک بزرگ خصوصی پیوستند.
مدیرعامل بانک پاسارگاد: خدمت خالصانه نخبگان به جامعه، بزرگ‌ترین توفیق بانک‌پاسارگاد خواهدبود
مجید قاسمی مدیرعامل بانک‌پاسارگاد در این مراسم، تجلیل از نخبگان کنکور سراسری را مسئولیت اجتماعی این بانک خوانده و خطاب به آنان گفت: این‌که شما با این حمایت، بدون دغدغه و با خیال آسوده به تحصیل بپردازید یکی از اهداف ما است. اما از طرفی دیگر این پشتیبانی برای شما پیامی دارد. ما هیچ تعهدی از شما نگرفتیم و انتظاری از شما نداریم اما ملتی در انتظار شما هستند که به آنها خدمت کنید. وقتی شما بتوانید خدمات خالصانه، بی‌دغدغه، در کمال پاکی و بدون توقف به جامعه ارایه کنید، بزرگ‌ترین توفیق بانک‌پاسارگاد محسوب خواهدشد.
وی با اشاره به راه‌اندازی دانشگاه خاتم از سوی بانک‌پاسارگاد اظهار داشت: این دانشگاه هم اکنون ۴۰۰ دانشجو در مقاطع کارشناسی و کارشناسی‌ارشد دارد و در ترم آینده نیز دانشجوی دوره دکترا پذیرش خواهدکرد.
مدیرعامل بانک پاسارگاد با اشاره به آسیب‌های اجتماعی ۸ سال گذشته در کشور تأکید کرد: ما با دانشجویانی که تا سال ۸۶ فارغ‌التحصیل و وارد بانک‌پاسارگاد شده‌اند خیلی راحت‌تر هستیم تا دانشجویان فارغ‌التحصیلی که پس از آن وارد بانک شدند. زیرا این افراد از لحاظ روحی دچار نوعی انفعال و سرخوردگی هستند و شادابی لازم را ندارند.
وی با تأکید بر ضرورت بازسازی این روحیه، ادامه داد: باید مسئولیت اجتماعی را به این جوانان یادآوری کنیم و آنان را از بی‌تفاوتی در بیاوریم و به عبارتی جبران مافات کنیم.
وی خطاب به برگزیدگان کنکور سراسری ادامه داد: ما از شما به عنوان پرچمداران علم انتظار داریم که قدرشناس این لطف الهی که نصیب شما شده‌است، باشید. قدرشناسی شما این نیست که به ما تعهد داشته‌باشید، قدرشناسی شما زمانی‌است که به جامعه خود تعهد داشته‌باشید.
مدیرعامل بانک‌پاسارگاد، نوکری مردم را افتخاری بزرگ برای خود دانست و افزود: بسیاری از فارغ‌التحصیلان زمانی که قرار است وارد این بانک شوند باید به این سؤال پاسخ دهند که آیا می‌توانند نوکری مردم را قبول کنند؟ بعضی از پذیرفته‌شدگان چون نمی‌توانند این موضوع را بپذیرند، در این مرحله رد می‌شوند.
وی با اشاره به این نکته که سرمایه‌انسانی بانک‌پاسارگاد، نام این بانک را بانک عشق گذارده‌اند، تأکید کرد: ما به همراه عزیزان جوان و عاشقمان، این مدرسه عشق را ساختیم. مدرسه‌ای که در آن مهر و مهربانی حکم می‌کند و همه، هر روز خود را با این تمرین شروع می‌کنند که خالق عشق و سرآینده زیبایی‌ها، ما را به مهربانی دعوت می‌کند و به ما می‌گوید که با مهر و مهربانی، دانایی‌پذیر و علم‌پذیر خواهید بود. با عشق شما عالم می‌شوید.
قاسمی اضافه کرد: ما سالخوردگان و به عبارتی فرهیختگان در بانک‌پاسارگاد به همراه جوانان، مدرسه‌ای ساخته‌ایم که در آن خداوند بهشتی دارد بزرگ، زیبا و نزدیک و دوزخی دارد کوچک و بسیار دور و آن خالق یکتا با ما سودا می‌کند که ما را ببخشد و به ما بفهماند که ترس ما در دایره رحمت او نیست، بلکه خارج از دایره رحمت او است.
به گفته وی، در مدرسه عشق پاسارگاد، علم را با زیبایی و عشق درس می‌دهند و می‌آموزند. ریاضیات را با مهر و معنویت تدریس می‌کنند. در این مدرسه هر کس آنچه در دل دارد در درس انشا می‌نویسد و معلم مسئول پرکردن قلب شاگردان است نه مغز آنان.
وی افزود: در درس انشای مدرسه ما، کسی مجبور نیست حرف‌هایی را بنویسد که به آن وادار می‌شود. ما در این مدرسه یاد می‌گیریم که مشق خود را هر شب این گونه به پایان برسانیم: عشق، خدا، عدل، انصاف، زیبایی و خدمت به مردم.
وی با تأکید بر این نکته که به قول بزرگی، باید واجبات خود را به جای بیاوریم و به جای مستحبات، به مردم خدمت کنیم، تصریح کرد: ما در مدرسه عشق پاسارگاد، قلم لای انگشتان دانش‌آموزی نمی‌گذاریم و کسی اجازه ندارد مغز وی را استثمار کند. ما در این مدرسه جمع شده‌ایم تا فرداهای بهتری را بسازیم.
رییس دانشکده برق دانشگاه تهران: توجه بانک پاسارگاد به مقوله علم، بسیار ارزشمند است
دکتر فرهنگی، رییس دانشکده برق دانشگاه تهران هم در سخنانی تأکید کرد: برای من بسیار جالب است که بانک پاسارگاد از طیف‌های مختلف قهرمانان و نخبگان به ویژه جوانان تجلیل می‌کند.
وی نقش بانک‌ها را در این زمینه بسیار مؤثر دانست و تأکید کرد: این که بانکی مثل بانک‌پاسارگاد به مقوله دانش و حمایت از نخبگان توجه می‌کند بسیار ارزشمند است.
دکتر فرهنگی بزرگ‌ترین سرمایه هر کشوری را نسل جوان آن کشور خواند و ادامه داد: باید کاری کنیم که این همه استعداد داخل کشور خودمان، شکوفا شوند و اجازه ندهیم آنان از کشور خارج شده و کشورهای پیشرفته از این استعدادهای جوان بهره بگیرند.
وی در عین حال خطاب به مدیرعامل بانک پاسارگاد افزود: به غیر از نخبگان دانشگاهی، جوانان با استعداد دیگری هم هستند که در دانشگاه‌های برتر کشور قبول شده‌اند ولی از خانواده‌های کم‌بضاعت و آبرودار هستند که نیاز به حمایت دارند.
رییس دانشکده برق دانشگاه تهران ادامه داد: می‌توان با اعطای وام‌های کم‌بهره به شرط بازپرداخت پس از اشتغال، این دانشجویان را موردحمایت قرارداد تا آبرومندانه دوران تحصیل خود را پشت‌سر بگذارند و بدین‌ترتیب استعدادهای آنان را شکوفا کرد.
رتبه اول رشته تجربی سال ۸۹: حمایت بی شائبه بانک پاسارگاد از نخبگان کنکور، یک استثنا بود
راضیه‌خزایی، دانشجوی رشته پزشکی دانشگاه علوم پزشکی ایران ورودی سال ۱۳۸۹ که بورسیه بانک پاسارگاد است نیز با قدردانی از حمایت‌های بی شائبه بانک پاسارگاد گفت: این بانک در زمانی به حمایت ما آمد که هیچ انتظاری از آن نداشتیم. پاسارگاد بدون هیچ انتظاری از برگزیدگان کنکور تجلیل کرد و در این زمینه یک استثنا بود. وی با ابراز خوشحالی در بودن در جمعی که مسئولان در آن، اوج احترام و ارزشی را که باید برای مقام علم قائل باشند را قائل هستند ادامه داد: بانک‌پاسارگاد بیش از حیطه مسئولیت‌های خود، از ما حمایت کرد و من در اینجا از مسئولان این بانک و در رأس آنها دکتر قاسمی تشکر می‌کنم نه به این خاطر که اینجا ایستاده و صحبت می‌کنم، به این‌خاطر که باید تشکر کنم و اگر این کار را انجام ندهم حق این بانک را ادا نکرده‌ام. وی ادامه داد: بانک‌پاسارگاد بدون هیچگونه انتظار متقابلی از ما تقدیر کرد و این برای ما بسیار ارزشمند است.
وی با تأکید بر این نکته که بانک پاسارگاد بی‌شائبه از برگزیدگان کنکور قدردانی کرد و این حمایت را ادامه داد، تصریح کرد: برترین‌های کنکور سراسری فقط در یک دوره در صدر هستند و بعد فراموش می‌شوند. با این‌که هیچ‌کدام از ما برای شهرت درس نخوانده‌ایم و تنها برای ارزش علم تلاش کردیم. اما بانک پاسارگاد با حمایت‌های مستمر خود نشان داد که این نخبگان را فراموش نمی‌کند و زیبایی حرکت بانک‌پاسارگاد نیز در این استمرار این حمایت است. خزایی افزود: بانک‌پاسارگاد سرمایه و توجه خود را به علم معطوف کرده‌است در کشوری که لایق‌ترین کشور برای دستیابی به علم است و این بسیار ستودنی است.
رتبه سوم رشته تجربی سال۸۹: بانک پاسارگاد باعث شد احساس نکنیم که در کشور تنها هستیم
داود جهانسوز دانشجوی رشته پزشکی با اشاره به این نکته که ما در کشور مشکل ثبات اقتصادی داریم، یادآور شد: دکتر قاسمی در بانک پاسارگاد، به حفظ فرهنگ کشور کمک کرده و حمایت‌های مستمر وی از دانشجویان نخبه، قابل ستایش است.
وی تاکید کرد: من به عنوان نماینده دانشجویان مورد حمایت بانک پاسارگاد، دست دوستی به سوی این بانک دراز می‌کنم تا با همکاری هم، راهی برای کمک به این جامعه پیدا کنیم.
جهانسوز با تاکید بر ضرورت سرمایه‌گذاری در عرصه آموزشی و علمی تصریح کرد: باید علاوه بر سرمایه‌گذاری در عرصه صنعت در عرصه‌هایی مانند علوم‌انسانی نیز سرمایه‌گذاری کنیم. باید بر فرهنگ و تمدن و پیشینه کشورمان تمرکز کنیم مشکل امروز ما، صنعت نیست مشکل اصلی ما علوم‌انسانی و واژگان آن است. اینکه جوانان امروز ما از تاریخ خود، جامعه‌شناسی، مردم‌شناسی، اجتماع، فرهنگ و پیشینه خود چیزی نمی‌دانند، مشکل اساسی است. اگر امروز دانشجویان ما از این موارد با اهمیت و ارزشمند مطلع باشند به طور یقین علاقه و انگیزه ماندن در کشور و خدمت کردن به آن بسیار بیشتر می‌شود. وی افزود: علاوه تلاش برای به روز بودن در عرصه‌هایی مانند صنعت و علم روز دنیا باید به علوم‌انسانی نیز اهمیت ویژه بدهیم. زیرا ما هنوز واژگان استفاده از ماشین‌آلات وارداتی را نداریم. بسیار پیش آمده که در دانشگاه های بزرگ کشور هزینه هنگفتی صرف واردات دستگاه های گران قیمت می‌کنیم پس از مدتی بلا استفاده می‌ماند. در حالی که اگر این هزینه را در علوم انسانی صرف کنیم و مربیان، مردم شناسان، جامعه شناسانی را می‌پروراندیم که به افراد روحیه بدهند و یاد می‌دادند در کشور خود بمانند و خدمت کنند، امروز نتیجه بسیار بهتری می‌گرفتیم.