تاپ خبر۲۴:سرپرست دفتر راهبردی معاونت آموزش سازمان آموزش فنی و حرفه ای از برگزاری پنجمین همایش ملی مهارت آموزی و اشتغال و همچنین گرامیداشت روز ملی ترویج آموزش های فنی و حرفه آی و کارآفرینی با حضور کارشناسان داخلی و خارجی در ششم مرداد ماه امسال خبر داد. به گزارش تاپ خبر۲۴ ،حسن عزیزی در […]

تاپ خبر۲۴:سرپرست دفتر راهبردی معاونت آموزش سازمان آموزش فنی و حرفه ای از برگزاری پنجمین همایش ملی مهارت آموزی و اشتغال و همچنین گرامیداشت روز ملی ترویج آموزش های فنی و حرفه آی و کارآفرینی با حضور کارشناسان داخلی و خارجی در ششم مرداد ماه امسال خبر داد.

به گزارش تاپ خبر۲۴ ،حسن عزیزی در نشست خبری که باحضور خبرنگاران برای تبیین برنامه های ستاد بزرگداشت ششم مرداد روز ملی ترویج آموزش های فنی و حرفه ای که در سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور برگزار شد، در مورد محورهای این همایش گفت: تضمین کیفیت آموزش های فنی و حرفه ای،آموزش های فنی و حرفه ای با رویکرد تقاضا محوری،چالش های نظام آموزشی کشور از تحصیل تا اشتغال و توسعه آموزش های فنی و حرفه ای با مشارکت ذینعان از جمله محورهای همایش است.
او افزود: از دیگر محورهای این همایش نیز توسعه فرهنگ کار و مهارت آموزی ،اقتصاد مقاومتی و امنیت اجتماعی،مهارت آموزی،تویعه کارآفرینی،اشتغال در برنامه ششم توسعه گ،آموزش های فنی و حرفه ای در عصر فناوری اطلاعات و ارتباطات ،مشاوره و هدایت آموزشی،رویکرد حیاتی در فرصت های شغلی و آینده پژوهی و باز اندیشی در آموزش های فنی و حرفه ای با رویکرد ملی و بین المللی است.
عزیزی در ادامه بر استفاده از همه ظرفیت های درون و برون سازمانی ،هماهنگی در همه سطوح و شرکای اجتماعی و بهره مندی از مشارکت در سطوح شهرستان ،استان،ملی و بین المللی و تشکیل کارگروه اجرایی در این همایش تاکید کرد.
سرپرست دفتر راهبردی معاونت آموزش سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور با اشاره به اینکه در این همایش از صنعتگران ، پیشکسوتان عرصه مهارت آموزی، کارشناسان و مدیران آموزش فنی و حرفه ای و دست اندرکاران آموزش های مهارتی در بخش خصوصی دعوت شده است افزود: مهمانان خارجی از کشورهای آلمان،روسیه،کره و سازمان بین المللی کار نیز در این همایش به عنوان سخنرانان اصلی حضور خواهند داشت.
او در ادامه به آمار مراکز فنی و حرفه ای در سال گذشته اشاره کرد و گفت: در سال گذشته، ۶۹۸ مرکز ثابت آموزش فنی و حرفه ای درکشور فعال بوده و تعداد ۵۹۶۱ کارگاه مشغول به فعالیت بوده اند. همچنین ۱۰۸۹ مرکز آموزشی در زندان ها و ۱۰۶۴ مرکز آموزشی در پادگان‌ها مستقر بوده و ۷۹۱۶ نفر مربی رسمی و پیمانی فنی و حرفه ای داریم.
عزیزی افزود: سالانه ۲۶ میلیون و ۴۰۰ هزار نفر ساعت در مراکز آموزشی ما آموزش دیده اند و در بخش آموزشگاه های آزاد نیز ۹۸۹۵ آموزشگاه نیز مربوط به بانوان و ۱۳۹۶ مربوط به آقایان به ارائه خدمات آموزشی می پردازند.
او تعداد حرفه های آموزشی آموزشگاه های فنی و حرفه ای را ۱۱۱۰ حرفه ذکر کرد و گفت: عمده رشته های آموزشگاه‌های آزاد، خدماتی است و این رشته‌ها نیاز به سرمایه گذاری سنگین ندارند در حالی که رشته های آموزشگاه های دولتی فنی و مهارتی، سنگین است.
به گفته سرپرست راهبردی معاونت آموزش سازمان فنی و حرفه ای کشور تمام فعالیتهای آموزش های فنی و حرفه ای مربوط به اشتغال و بهره وری نیرو کار است و نگاهی که دولت تدبیر امید به آموزش های فنی و حرفه ای دارد نگاهی توسعه ای مبتنی بر تدوین استاندارد های نوین و تعاملات بین المللی است.
عزیزی گفت:برنامه های جداگانه ای نیز در استان های مختلف کشور از جمله البرز،تهران،اصفهان،سمنان،کرمانشاه،چهارمحال بختیاری، کهکلویه و بویر احمد،آذرباییجان شرقی و غربی،زنجان،گلستان ،فارس،کرمان و کردستان در این هفته برگزار می شود.