تاپ خبر۲۴: مدیرعامل برج میلاد از برپایی شش سرای فاطمی به مناسبت آغاز سال نو در برج میلاد خبر داد. به گزارش خبرنگار اجتماعی تاپ خبر۲۴ ، شریفی ظهر امروز در نشست خبری خود در تشریح برنامه‌های فرهنگی برج میلاد در نوروز امسال با بیان اینکه ویژه برنامه عطر یاس از ۲۷ اسفندماه تا پایان […]

تاپ خبر۲۴: مدیرعامل برج میلاد از برپایی شش سرای فاطمی به مناسبت آغاز سال نو در برج میلاد خبر داد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی تاپ خبر۲۴ ، شریفی ظهر امروز در نشست خبری خود در تشریح برنامه‌های فرهنگی برج میلاد در نوروز امسال با بیان اینکه ویژه برنامه عطر یاس از ۲۷ اسفندماه تا پایان نوروز ادامه خواهد داشت، گفت: برج میلاد برنامه‌های خود را در قالب شش سرای فاطمی از ساعت ۱۰ صبح تا ۲۲ شب برای میهمانان ارئه خواهد کرد.

وی با اشاره به تقارن سال نو با ایام شهادت حضرت زهرا (س) گفت: رویکرد فاطمی در تمامی برنامه‌های نوروزی برج میلاد دیده می‌شود؛ به‌گونه‌ای که غرفه‌های کتاب، نرم افزار، شناخت سیره امامان و غرفه سبک زندگی در این مدت در برج میلاد برپا می‌شود.

شریفی با اشاره به راه اندازی سرای کودک در برج میلاد بیان کرد: همچنین کارگاه سوغات و صنایع دستی در برج میلاد برگزار می‌شود که سوغات ۲۰ استان با هدف ترویج فرهنگ و سنت این استان‌ها دایر می‌شود.

وی با بیان اینکه شش قوم در نوروز ۹۴ با برپایی سرای اقوام ایرانی در برج میلاد آداب و سنت قوم خود را در معرض نمایش قرار می‌دهند گفت: همچنین از شش استان، گروه موسیقی اقوام در زیرگذر ورودی برج به ارائه نمایش می‌پردازند.

شریفی همچنین از راه‌اندازی سرای گردشگری در نوروز امسال در برج میلاد خبر داد و تصریح کرد: میهمانان به گروه‌های ۵۰ نفره تقسیم و با یک راهنما از قسمت‌های مختلف برج میلاد بازدید خواهند کرد.

مدیرعامل برج میلاد همچنین با اشاره به ساعت خاموشی زمین در روز هشتم فروردین ماه گفت: در ساعت ۲۰:۳۰ این روز چراغ‌های برج میلاد خاموش خواهد شد و همچنین برای دوازدهم فرودین ماه نیز به مناسبت روز جمهوری اسلامی ایران ویژه برنامه‌های خاصی داریم.

وی با بیان اینکه برج میلاد در نوروز میزبان خیریه‌های مختلف است، افزود: همچنین قرار است سالمندان، ایتام و جانبازان نیز در نوروز از برج میلاد بازدید کنند.

مدیرعامل برج میلاد در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به آغاز به کار نیروگاه تولید برق اختصاصی برای برج میلاد ادامه داد: نیروگاه برق در ضلع شرقی قرار دارد که آماده است چهار مگابایت برق تولید کرده وامیدواریم بتوانیم در نیمه اول سال آینده از این فاز بهره‌برداری کنیم.

وی همچنین در مورد پرژه ساخت مسجد برج میلاد نیز با بیان اینکه این مسجد در جشن میلاد حضرت زهرا (س) کلنگ خورد، گفت: تابلو احداث این مسجد در ضلع غربی برج قابل رویت است و در حال حاضر تجهیز کارگاه و عملیات خاکبرداری آن انجام شده است.

وی همچنین با اشاره به افزایش ۵۶ درصدی گرایش گردشگران از برج میلاد افزود: در طول سال جاری شاهد رشد ۱۳۰ درصدی بازدید گردشگران خارجی از برج میلاد بوده‌ایم.

وی در مورد سرانجام برگزاری کنسرت موسیقی پاپ در برج میلاد نیز گفت: موسیقی‌های آیینی و سنتی در برج میلاد برگزار می‌شود و در طول جشنواره فجر نیز برج میلاد میزبان کنسرت‌های موسیقی پاپ بود؛ اما درحال حاضر در حال بررسی این موضوع هستیم که در حوزه موسیقی پاپ در سال ۹۴ برج میلاد به چه شیوه‌ای عمل کند.

به گفته شریفی بلیط بازدید از برج میلاد در نوروز با ۳۰ درصد تخفیف در اختیار علاقه‌مندان قرار خواهد گرفت.