تاپ خبر۲۴:مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی به همراه رئیس و اعضای هیات مدیره و معاونین این سازمان با حضور در شانزدهمین نمایشگاه صنایع مخابرات و اطلاع رسانی(تلکام) از بخش‌های مختلف این نمایشگاه بازدید کردند. به گزارش تاپ خبر۲۴ به نقل ازاداره کل روابط عمومی سازمان تأمین اجتماعی، دکتر سیدتقی نوربخش در بازدید از غرفه رایتل به […]

تاپ خبر۲۴:مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی به همراه رئیس و اعضای هیات مدیره و معاونین این سازمان با حضور در شانزدهمین نمایشگاه صنایع مخابرات و اطلاع رسانی(تلکام) از بخش‌های مختلف این نمایشگاه بازدید کردند.
به گزارش تاپ خبر۲۴ به نقل ازاداره کل روابط عمومی سازمان تأمین اجتماعی، دکتر سیدتقی نوربخش در بازدید از غرفه رایتل به بیان توضیحاتی در رابطه با مراحل اجرای برنامه کارت هوشمند سلامت پرداخت و گفت: پروژه کارت هوشمند سلامت که در حال برنامه ریزی برای پایلوت آن هستیم از طرح‌های بسیار مهم در سازمان تأمین اجتماعی است.

وی با بیان اینکه سازمان تأمین اجتماعی اولین خریدار و دومین تولیدکننده خدمات درمانی در کشور است و در رابطه با درمان بیش از ۴۰ میلیون نفر از جمعیت کشور مسئولیت دارد، افزود: در سازمان تأمین اجتماعی هم در ارائه خدمات درمانی و هم در رابطه با کنترل هزینه‌ها نیازمند استفاده از فن‌آوری اطلاعات هستیم. در این رابطه سیستم HIS در مراکز درمانی سازمان تأمین اجتماعی شکل گرفته است که در تشکیل پرونده الکترونیک سلامت و سایر خدمات الکترونیک سازمان تأمین اجتماعی مورد استفاده خواهد بود.
دکتر نوربخش بر استفاده حداکثری از فن آوری اطلاعات در همه حوزه‌های فعالیت سازمان تأمین اجتماعی تأکید کرد و گفت: کارت هوشمند سلامت جزئی از برنامه کلان سازمان تأمین اجتماعی در نهضت استفاده از فن‌آوری اطلاعات است و خوشحالیم که این برنامه به صورت پایلوت در استان یزد آغاز شده و در آینده نزدیک و پس از بررسی‌های اولیه برای بیماران خاص در سراسر کشور عملیاتی می‌شود.

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی حذف دفترچه‌های درمانی را یک اقدام مثبت و الزام قطعی برای این سازمان دانست و گفت: امیدواریم با استفاده از تکنولوژی‌های جدید شاهد ارائه خدمات مناسب به بیمه شدگان و افزایش رضایتمندی آنان باشیم.
دکتر نوربخش با بیان اینکه شرکت رایتل به عنوان شرکت متعلق به سازمان تأمین اجتماعی در اولویت اجرای برنامه‌های این سازمان در حوزه فن‌آوری اطلاعات قرار دارد، افزود: این شرکت سیم کارت‌هایی را برای استفاده به جای دفترچه‌های درمانی طراحی کرده است که در اختیار بیمه شدگان قرار می‌گیرد و سیم‌کارت‌هایی نیز در اختیار پزشکان، داروخانه‌ها و مراکز تشخیصی طرف قرارداد سازمان تأمین اجتماعی قرار می‌گیرد که با استفاده از این سیم‌کارت‌ها اتصال به سامانه HIS سازمان تأمین اجتماعی به منظور تجویز و دریافت دارو انجام خواهد شد.