تاپ خبر۲۴ : نصب تلویزیون روی دیوار هم مشکلات خودش را دارد. برخی تلویزیون‌ها اندازه‌های بسیار بزرگی دارند و حتی پایه‌ای که برای نصب آنها روی دیوار ارائه شده هم خیلی بزرگ است. البته برای نصب هر دستگاه تلویزیون روی دیوار یک دفترچه راهنما عرضه می‌شود که شاید بتوان گفت دستورات داخل این دفترچه‌ها هم […]

تاپ خبر۲۴ : نصب تلویزیون روی دیوار هم مشکلات خودش را دارد. برخی تلویزیون‌ها اندازه‌های بسیار بزرگی دارند و حتی پایه‌ای که برای نصب آنها روی دیوار ارائه شده هم خیلی بزرگ است.

البته برای نصب هر دستگاه تلویزیون روی دیوار یک دفترچه راهنما عرضه می‌شود که شاید بتوان گفت دستورات داخل این دفترچه‌ها هم به اندازه کافی گیج کننده است.
اما برای رسیدن به حداکثر زیبایی در تلویزیون نصب شده روی دیوار باید چند نکته را در نظر داشته باشیم:
جاگذاری بسیار مهم است
برای نصب تلویزیون روی دیوار باید سه عامل اصلی را مدنظر داشته باشیم: محل، سطح دید و فاصله دید. رعایت این موارد می‌تواند تجربه دیداری شما را تا حد زیادی بهینه کند.
منظور ما از محل صرفا انتخاب اتاق نیست زیرا معمولا همه می‌دانیم تلویزیون را در کدام اتاق خانه می‌خواهیم نصب کنیم، بلکه انتخاب دیوار هم مهم است. باید بررسی کنیم که نصب روی کدام دیوار بیشترین سازگاری را با دکور خانه‌مان دارد. برای جلوگیری از انعکاس نور می‌توانید دیوار رو به روی پنجره را انتخاب کنید (البته تلویزیون‌های QLED سامسونگ مجهز به فناوری Ultra Black هستند که باعث کاهش انعکاس نور روی صفحه می‌شود).
اما در مورد سطح دید، باید آن را با قد خودتان و بسته به این شرط تنظیم کنید که نشسته روی کاناپه یا خوابیده روی تخت می‌خواهید تلویزیون تماشا کنید.
در مورد فاصله دید پیشنهاد می‌شود ۱.۵ تا ۲.۵ برابر قطر صفحه برای تلویزیون‌های UHD و ۱ تا ۱.۵ برابر برای تلویزیون‌های QLED در نظر بگیرید. وقتی محل نصب تلویزیون را پیدا کردید برای رسیدن به بهترین حالت شاید مجبور شوید بعضی از اثاثیه را جابجا کنید.
بهترین استفاده از فضا
یکی از مهم‌ترین فواید نصب تلویزیون روی دیوار، آزاد شدن فضای خانه است. در عین حال قابلیت منحصربفرد نصب بدون فاصله تلویزیون‌های QLED سامسونگ روی دیوار باعث می‌شود آنها در هر دکوراسیونی کاملا زیبا و شیک جلوه کنند. البته این روش تاثیرات بهداشتی هم دارد. محل فاصله تلویزیون تا دیوار معمولا باعث جمع شدن گرد و غبار می‌شود و تمیز کردن آن هم کار ساده‌ای نیست. اما نصب بدون فاصله باعث می‌شود این مشکل از بین برود.
جدا از این مورد، اتصال نامریی (Invisible Connection) تلویزیون‌های سامسونگ هم می‌تواند پاسخی به بهم ریختگی سیم‌های مختلف زیر تلویزیون باشد. با استفاده از این روش همه دستگاه‌های جانبی شما با استفاده از یک کابل به تلویزیون متصل خواهند شد. این یعنی می‌توانید دستگاه‌های جانبی و سیم‌های آنها را در جایی دور از دید قرار دهید تا دکور خانه زیبایی‌اش را از دست ندهد.
حالا وقت لذت‌ بردن است
خب به همین سادگی کارتان تمام شد! حالا QLED نصب شده شما روی دیوار این موارد را به شما می‌دهد: کیفیت تصویر عالی، چه دقیقا روبروی تلویزیون باشید یا از هر زاویه‌ای آن را ببینید. ظاهری زیبا برای اتاق چه از نظر فاصله ناچیز تا دیوار و چه اتصال نامریی که همه دستگاه‌های جانبی‌تان را از دید خارج کرده است. لحظه‌ای خانه را با چنین تلویزیون زیبایی روی دیوار تصور کنید؛ احساس راحتی و فضای باز بیشتری ندارید؟ خب پس وقت آن است که این رویا را به واقعیت برسانید و تلویزیون QLEDتان را روی دیوار نصب کنید.