تاپ خبر۲۴:رهبر معظم انقلاب فرمودند: همه باید تابع قانون باشند، آنجائى اشکال پیش مى‌آید که تخلف از قانون انجام میگیرد. سال ۸۸ نگذاشتند کشور و ملت طعم آراء چهل میلیونى را درست بچشد که به خاطر تخلف از قانون بود. به گزارش تاپ خبر۲۴  به نقل از دفتر حفظ و نشر آثار آیت‌الله العظمی خامنه‌ای،‌ رهبر معظم […]

تاپ خبر۲۴:رهبر معظم انقلاب فرمودند: همه باید تابع قانون باشند، آنجائى اشکال پیش مى‌آید که تخلف از قانون انجام میگیرد. سال ۸۸ نگذاشتند کشور و ملت طعم آراء چهل میلیونى را درست بچشد که به خاطر تخلف از قانون بود.

به گزارش تاپ خبر۲۴  به نقل از دفتر حفظ و نشر آثار آیت‌الله العظمی خامنه‌ای،‌ رهبر معظم انقلاب ۲۵ اردیبهشت امسال در دیدار با اقشار مختلف مردم فرمودند: همه هم باید تابع قانون باشند. آنجائى اشکال پیش مى‌آید که تخلف از قانون انجام میگیرد. سال ۸۸ اشکالاتى که وارد شد، خسارتى که به کشور وارد کردند و نگذاشتند کشور و ملت طعم آراء چهل میلیونى را درست بچشد، به خاطر تخلف از قانون بود. یک عده‌اى یا براى خاطر اغراض نفسانى، یا هدفهاى خلاف سیاسى، یا هرچه – حالا در آن زمینه نمیخواهیم قضاوتى بکنیم – از قانون تخلف کردند، خطا کردند، از راه غیر قانونى وارد شدند؛ هم به خودشان صدمه زدند، هم به ملت صدمه زدند، هم به کشور صدمه زدند. راه درست، راه قانون است. همه تابع قانون باشند، همه تسلیم قانون باشند. گاهى ممکن است یک قانون، صددرصد درست هم نباشد، اما از بى‌قانونى بهتر است. گاهى ممکن است در یک بخشى، یک خطائى هم از مجرى قانون سر بزند که من و شما بفهمیم او در اجراى قانون این خطا را کرده است؛ اما اگر نتوانیم آن را از طریق قانونى اصلاح کنیم، تحمل آن بهتر است از این‌که باز بى‌قانونى کنیم؛ از راه بى‌قانونى بخواهیم آنچه را که به نظر ما خطا است، درست کنیم. قانون، معیار بسیار خوبى است؛ وسیله‌اى است براى آسایش کشور، آرامش کشور، حفظ وحدت ملى، ادامه‌ى راه عمومى.

شوراى محترم نگهبان، خب مردمانى پرهیزگار، متقى و آگاهند؛ طبق قانون تشخیصى میدهند و عده‌اى به عنوان افرادى که صالحند، معرفى میشوند؛ من و شما باید نگاه کنیم ببینیم در بین این صالحها کدام صالح‌ترند، کدام بیشتر به درد مردم میخورند، کدام بیشتر میتوانند این بار سنگین را بر دوش بکشند و با امانتِ کامل این راه را ادامه دهند و پیش ببرند؛ این را باید من و شما نگاه کنیم، ببینیم، بشناسیم.

بیانات در دیدار اقشار مختلف مردم ۱۳۹۲/۰۲/۲۵

ایشان در دیدار دست اندرکاران برگزارى انتخابات نیز که در ۱۶ اردیبهشت برگزار شد نیز فرمودند: راه اساسى براى اینکه مشکلات انتخاباتى پیش نیاید، التزام به قانون است؛ این را من عرض بکنم. آحاد مردم در هر جاى کشور که هستند؛ در شهر، در روستا، در مرکز، در کلانشهرها و در همه جا، باید به دنبال این باشند که هر کسى حرفى میزند، بر اساس قانون باشد؛ هر کسى توقعى دارد، بر اساس قانون باشد. آنهائى که آن سال آن خسارت را به کشور و به ملت وارد کردند و براى کشور هزینه درست کردند، اگر تسلیم قانون بودند، اینجورى نمیشد. قانون معیّن کرده است که اگر کسى اعتراضى دارد، بیاید. آن سال گفته شد؛ حتّى ما از شوراى محترم نگهبان خواهش کردیم، آن زمان را تمدید هم کردند که آراء بازشمارى شود؛ گفتیم هر تعداد معقولى و هر صندوقى که بخواهند بازشمارى شود، بازشمارى شود؛ خب، زیر بار نرفتند! کارشان منطقى نبود، معقول نبود؛ براى کشور هزینه درست کردند. خب، کشور بر این مسائل فائق مى‌آید. نظام جمهورى اسلامى قوى است. این خرابکارى‌ها و انگشت توى چشم کردنها و این مزاحمتها و آزارها، جمهورى اسلامى را که از پا نمى‌اندازد. جمهورى اسلامى در طول این سالها با انواع سیاستها و سیاستمدارانِ مختلف روبه‌رو بوده است؛ اما با وجود همه‌ى معارضه‌ها، همه‌ى زاویه‌ها – که احیاناً وجود داشته است – جمهورى اسلامى پیش رفته؛ بعد از این هم همین جور خواهد بود. جمهورى اسلامى که با این حرفها از پا در نمى‌آید، منتها براى کشور هزینه درست میشود. راه هزینه درست نشدن، التزام به قانون است. این توصیه‌ى من به شما مسئولان محترم انتخابات هم هست: قانون را معیار قرار دهید. در آیه‌ى کریمه‌ قرآن که تلاوت کردند، به اداى امانت اشاره شد – «انّ اللّه یأمرکم ان تؤدّوا الامانات الى اهلها» – اداى امانت به همین است که طبق مرّ قانون عمل شود؛ هم در مرحله‌ى تشخیص صلاحیتها – چه در مورد ریاست جمهورى، چه در مورد شوراها، و در موارد دیگرى که در پیش است – هم در مرحله‌ى قرائت آراء، هم در مرحله‌ى حفظ آراء و صندوقها. باید مرّ قانون رعایت شود و نهایت امانتدارى انجام بگیرد؛ که بحمداللّه تا حالا هم همین جور بوده است.

 

بیانات در دیدار دست اندرکاران برگزارى انتخابات  ۱۳۹۲/۰۲/۱۶