تاپ خبر۲۴: «محمد باقر نوبخت» در پاسخ به پرسشی درمورد انتشار خبر لغو طرح مهرآفرین توسط صدا وسیما در شب عید غدیر، اظهارداشت: دولت دهم بدون رعایت اختیارات قانونی، در مصوبه ای تحت عنوان طرح مهر آفرین اختیارات وسیعی را به دستگاه های مختلف اجرایی برای استخدام نیروی انسانی تفویض کرد و این مصوبه به […]

تاپ خبر۲۴: «محمد باقر نوبخت» در پاسخ به پرسشی درمورد انتشار خبر لغو طرح مهرآفرین توسط صدا وسیما در شب عید غدیر، اظهارداشت: دولت دهم بدون رعایت اختیارات قانونی، در مصوبه ای تحت عنوان طرح مهر آفرین اختیارات وسیعی را به دستگاه های مختلف اجرایی برای استخدام نیروی انسانی تفویض کرد و این مصوبه به دلیل رعایت نکردن قوانین جاری، مورد ایراد قانونی رئیس مجلس قرار گرفت و دولت موظف به رفع این ایرادات شد

سخنگوی دولت با تبیین تصمیم هیئت دولت درباره لغو بخش هایی ازطرح مهر آفرین که به دلیل وجود ایرادات قانونی بسیار که ازسوی «علی لاریجانی» اعلام شده بود، گفت: بر اساس مصوبه دولت، بخش هایی از این مصوبه دولت دهم که مورد ایراد رئیس مجلس شورای اسلامی نبوده و پیش از لغو این طرح اجرا شده است با تشخیص معاون توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رئیس جمهوری صحیح تلقی می شود.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت به نقل از ایرنا، «محمد باقر نوبخت» در پاسخ به پرسشی درمورد انتشار خبر لغو طرح مهرآفرین توسط صدا وسیما در شب عید غدیر، اظهارداشت: دولت دهم بدون رعایت اختیارات قانونی، در مصوبه ای تحت عنوان طرح مهر آفرین اختیارات وسیعی را به دستگاه های مختلف اجرایی برای استخدام نیروی انسانی تفویض کرد.

وی افزود: این مصوبه به دلیل رعایت نکردن قوانین جاری، مورد ایراد قانونی رئیس مجلس شورای اسلامی قرار گرفت و دولت موظف به رفع این ایرادات شد.

معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور تصریح کرد: برخلاف مکاتبات متعدد، بسیاری از این ایرادات در دولت گذشته، برطرف نشد، این در حالی است که بر مبنای قانون، یک هفته پس از اعلام ایراد رئیس مجلس شورای اسلامی، بندهای مورد ایراد ملغی الاثر محسوب می شود.

نوبخت با بیان این که معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رئیس جمهور به استناد این ایرادات قانونی و ملغی الاثر بودن بخش های بسیاری ازبندهای آن، درخواست لغو این مصوبه را به دولت ارایه کرد، یادآور شد: هیئت وزیران مستند به این سوابق، این مصوبه را مورد بررسی وتصمیم گیری قرار داد.

وی همچنین درباره اقدامات برخی از دستگاه های اجرایی درخصوص بندهایی که رئیس مجلس شورای اسلامی ایراد قانونی نگرفته بود، خاطرنشان کرد: دولت تدبیر وامید به معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رئیس جمهور اختیار داد تا ضمن بررسی این موارد، اقداماتی که در دستگاه های اجرایی و استانداری ها حسب مورد، قبل از تاریخ ملغی الاثر شدن هر یک از بندهای تصویب نامه فوق، اصلاحات و الحاقات بعدی آن که با رعایت قوانین و مقررات انجام شده است، با تشخیص این معاونت صحیح تلقی شود.

مشاور رئیس جمهور :دولت دستگاههای اجرای را مکلف به پیگیری مطالبات مردم درباره موضوع استخدام درچارچوب قوانین موضوعه کشور کرده است

«محمد رضا صادق» مشاور رئیس جمهوری نیز در پاسخ به پرسشی در باره نحوه انعکاس این خبر در صدا و سیما، گفت: تصمیم گیری در باره طرح مهر آفرین مربوط به جلسه هیئت دولت در چهارشنبه هفته جاری نبوده است و در این جلسه اساسا موضوع طرح مهر آفرین مطرح نشده است.

وی با بیان این که با مسوولان صدا سیما درزمینه نحوه انعکاس این خبر گفتگو کردم،افزود: لغو بخش های دارای ایراد قانونی طرح مهر آفرین در جلسات پیشین هیئت دولت انجام شده است.

مشاور رئیس جمهور ادامه داد: نحوه انعکاس خبر مذکور ممکن است این شائبه را به مخاطبان القا کند که دولت در شب عید غدیر، مصوبه ای بر خلاف انتظار و منافع مردم داشته است.

صادق تصریح کرد: در پایگاه اطلاع رسانی دولت مصوبات جلسه چهارشنبه هیئت وزیران انتشار یافته است و صدا وسیما در همان شب (شب عید غدیر) می بایست مصوبات دولت دراین روز را منتشر می کرد.

وی یادآور شد: چنانچه صدا و سیما در نظر داشت مصوبات جلسات گذشته دولت را درمورد طرح مهر آفرین منتشر کند باید تمامی آن را منتشر می کرد که در آن صورت ،بندهای مختلف این مصوبه نشان می دهد دولت علاوه بر رعایت قانون و تذکر مجلس برای لغو بخش های دارای ایراد قانونی مصوبه مهرآفرین ، دستگاه های اجرایی را به پیگیری و پاسخ به مطالبات و انتظارات مردم درباره موضوع استخدام درچارچوب قوانین موضوعه کشور مکلف کرده است.
منبع : پایگاه اطلاع رسانی دولت