تاپ خبر۲۴:مدیرعامل بانک ملی ایران ابراز داشت : بخش بازرسی باید جو اطمینان و اعتماد را در بانک ملی ایران تقویت کند . دکتر عبدالناصر همتی در هجدهمین همایش سراسری بازرسان این بانک که به مدت ۲ روز با حضور اعضای هیات مدیره ، تنی چند از مدیران ارشد و ۷۰۰ نفر از بازرسان بانک […]

تاپ خبر۲۴:مدیرعامل بانک ملی ایران ابراز داشت : بخش بازرسی باید جو اطمینان و اعتماد را در بانک ملی ایران تقویت کند .
دکتر عبدالناصر همتی در هجدهمین همایش سراسری بازرسان این بانک که به مدت ۲ روز با حضور اعضای هیات مدیره ، تنی چند از مدیران ارشد و ۷۰۰ نفر از بازرسان بانک در مرکز آموزش و رفاه بابلسر برگزار می شود ، با تقدیر از تلاش های بازرسان عنوان داشت : بخش بازرسی ، چشم و گوش مدیریت برای اصلاح ساختار و رفتار بانک است .
وی خواستار تغییر سمت و سوی نگاه بازرسی در بانک ملی ایران شد و اظهار داشت : بازرسی باید به دنبال برخورد با انحرافات اساسی و کلان در بانک باشد و این به هیچ عنوان به معنای مچ گیری و مزاحمت در کار همکاران شعب نیست .
به گفته همتی ، بازرسی باید تخلفات و انحرافات کلان در بانک را کشف و پیگیری کند و در موارد کم اهمیت تر در شعب ، با نگاه پدرانه و مشفقانه ، تذکر داده و راهنما و اصلاح گر باشد.
مراقبت از آبرو ، حیثیت و اعتبار و تقویت قدرت ریسک پذیری همکاران از مهمترین نکاتی بود که مدیرعامل بانک ملی ایران در این همایش بر آن تاکید کرد و افزود: همکاران باید با شنیدن نام بخش بازرسی ، احساس آرامش کنند .
همتی ، احیای سرمایه اجتماعی در بانک را یکی از مهمترین مسئولیت های بازرسان دانست و گفت : سرمایه اجتماعی مجموعه ای از رفتارها و هنجارهای همراه با اعتماد ، رفاقت و دوری از باند بازی و گروه گرایی است که بخش بازرسی با اصلاح برنامه های خود باید این اعتماد متقابل و همگرایی میان همکاران را گسترش دهد .
وی پیچیدگی دستورالعمل ها را یکی از علل سردرگمی بازرسان بانک در اتخاذ و اجرای شیوه های صحیح عنوان کرد و خواستار روان سازی بخشنامه های مربوطه شد .
مدیر عامل بانک ملی ایران در ادامه بیان نقاط قوت و مثبت عملکردی همکاران را یکی از محورهای جدید کاری در بازرسی از شعب این بانک عنوان کرد و گفت : بازرسی فقط کشف تخلفات نیست بلکه به حداقل رساندن تخلفات و قدردانی از عملکردهای مثبت که فراوان است، نیز از مسئولیت های مهم این بخش است .
همتی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به جایگاه والای بانک ملی ایران گفت : بانک ملی ایران به عنوان بزرگترین بنگاه اقتصادی کشور، میراث دار خدمات دهها هزار نفر در طول ۸۶ سال گذشته است و تمامی همکاران در هر شغل و مقامی باید در حفظ و پاسداری از منافع این بانک و مشتریان آن تلاش کنند .
وی با تبیین وضعیت بانک ملی ایران در حال حاضر ، خواستار همدلی و عزم جدی همکاران در جهت افزایش جایگاه و اعتبار این بانک شد .