تاپ خبر۲۴:رفع نیازمندی ها و احتیاجات ضروری افراد یکی از ضرورت های مسئولیت پذیری اجتماعی است و در این راستا بانک کارگشایی را می توان نماد بارز تعهد بانک ملی ایران به موضوع خطیر مسئولیت اجتماعی و در راستای شکوفایی و توسعه اقتصادی کشور دانست. به گزارش تاپ خبر۲۴ از روابط عمومی بانک ملی ایران، […]

تاپ خبر۲۴:رفع نیازمندی ها و احتیاجات ضروری افراد یکی از ضرورت های مسئولیت پذیری اجتماعی است و در این راستا بانک کارگشایی را می توان نماد بارز تعهد بانک ملی ایران به موضوع خطیر مسئولیت اجتماعی و در راستای شکوفایی و توسعه اقتصادی کشور دانست.

به گزارش تاپ خبر۲۴ از روابط عمومی بانک ملی ایران، بانک ها به عنوان یکی از مهم ترین نهادهای مالی و اقتصادی، دارای نقشی انکارناپذیر در اجتماع هستند و اینگونه می توان قلمداد کرد که عملکرد آنها بر کل جامعه اثرگذار خواهد بود. بر همین مبنا نیز توجه آنها به مقوله مسئولیت های اجتماعی در حوزه بانکداری بسیار حائز اهمیت است و در این بین بانک کارگشایی به عنوان یکی از زیرمجموعه های بانک ملی ایران با رفع نیازهای ضروری هموطنان عزیز، اندیشه خدمت رسانی به مردم را به خوبی هر چه تمام جامه عمل می پوشاند.

اگرچه بانک ملی ایران یک بنگاه اقتصادی است اما با کمک کارکنان فعال و خلاق، ضمن ارتقای جایگاه خود در نظام بانکی و افزایش نقش آفرینی در صنعت بانکداری نوین، همواره در اندیشه خدمت رسانی و گره گشایی از نیازهای مردم است و از این رو همت و توان این بانک در جهت رفع مشکلات مالی آحاد افراد جامه از طریق خدمت رسانی در شعب بانک کارگشایی در سراسر کشور را می توان یکی از نمودهای این خدمت رسانی دانست.

این موسسه با مجوز مجلس شورای ملی و با همت و تلاش نمایندگان وقت در دهم آبان ماه سال ۱۳۰۵ با نام موسسه رهنی دولتی تاسیس شد و از سال ۱۳۰۷ که با نام جدید بانک کارگشایی جزو واحدهای تابعه بانک ملی ایران محسوب شد تاکنون، خدمات مالی آن همواره کمک حال افرادی بوده است که نیاز به دریافت تسهیلات فوری، آسان و بدون تشریفات پیچیده اداری داشته اند.

کار نیک، احسان به مردم و خدمت صادقانه از ابزار و مصالحی است که زیربنای بانک کارگشایی را بنیان می نهد و بدون تردید این بانک با داشتن ساختاری منحصر به فرد و خاص و همچنین با بهره گیری از ۱۳ شعبه و ۳۹ دایره کارگشایی در سراسر کشور، راهگشای بسیاری از افراد برای عبور از مشکلات مالی است.

فلسفه وجودی این بانک همانطور که از نامش پیداست کمک به متقاضیان برای تامین نیازهای خرد آنهاست و از این رو بانک ملی ایران اهتمام ویژه ای برای توسعه این بانک در همه شهرهای کشور دارد.

بانک کارگشایی طی سالیان متمادی با اتخاذ رهیافتی مبتنی بر مسئولیت اجتماعی و حس نوع دوستی توانسته ضمن جلب اعتماد مردم، با پرداخت سریع تسهیلات خرد به بهبود شرایط رفاهی و اقتصادی بسیاری از نیازمندان و رفع نیازهای مالی ضروری هموطنان کمک کند و فعالیت های این بانک در راستای پایبندی بانک ملی ایران به مسئولیت های اجتماعی و فراسوی منافع اقتصادی و حامل ارزش های پایدار صورت می پذیرند.

این امور اگرچه در حوزه بانکداری صورت می گیرند اما محدوده گسترده ای از ارزش های انسانی را مدنظر قرار داده و با هدف التیام دردهای جامعه انجام می شوند.

بانک کارگشایی در حال حاضر خدماتی از قبیل پرداخت وام قرض الحسنه، پرداخت تسهیلات جعاله احتیاجات ضروری، نگهداری و حفاظت از طلا و جواهرات مشتریان به ویژه تولیدکنندگان طلا، تخصیص صندوق امانت به مشتریان، افتتاح انواع حساب های بانکی، ارایه خدمات بانکداری الکترونیک، حراج سکه با دستور بانک مرکزی به منظور تنظیم بازار و … را ارایه می کند.

این بانک در پرداخت تسهیلات جعاله و وام قرض الحسنه با ریسک اعتباری نزدیک به صفر و همچنین به کارگیری منابع انسانی متخصص و بهره گیری از تجهیزات نوین توانسته ریسک عملیاتی خود را به شدت پایین آورد.

بانک کارگشایی از بدو تاسیس تاکنون همواره امید اقشار کم درآمد و آسیب پذیر جامعه است و مدیران بانک ملی ایران در راستای مسئولیت های اجتماعی خود همواره پشتیبان این بانک بوده اند به نحوی که با فراهم کردن امکانات لازم، این بانک توانسته طی سال گذشته تعداد ۵۰۷ هزار و ۶۳۶ فقره تسهیلات قرض الحسنه به ارزش بیش از پنج هزار و ۱۷۳ میلیارد ریال و همچنین ۶۶ هزار و ۸۷۱ فقره تسهیلات جعاله به ارزش بیش از پنج هزار و ۴۵۴ میلیارد ریال پرداخت کند.

این بانک در هفت ماه ابتدای سال جاری نیز تعداد ۲۳۲ هزار و ۱۱۰ فقره تسهیلات قرض الحسنه به ارزش بالغ بر دو هزار و۶۸۵ میلیارد ریال و ۴۲ هزار و ۳۱۰ فقره تسهیلات جعاله به ارزش سه هزار و ۵۲۱ میلیارد ریال پرداخت کرده است.