تاپ خبر۲۴: بانک کارآفرین در حالی پانزدهمین سال فعالیت خود را جشن می¬گیرد که بر اساس گزارش¬های سازمان بورس اوراق بهادار طی دو سال پیاپی (طی سال ۱۳۹۲ و شش ماه اول سال ۱۳۹۳)، رتبه نخست شفافیت را در میان بانک¬های فعال در بورس به دست آورد. بانک کارآفرین، به عنوان دومین بانک خصوصی ایران، […]

تاپ خبر۲۴: بانک کارآفرین در حالی پانزدهمین سال فعالیت خود را جشن می¬گیرد که بر اساس گزارش¬های سازمان بورس اوراق بهادار طی دو سال پیاپی (طی سال ۱۳۹۲ و شش ماه اول سال ۱۳۹۳)، رتبه نخست شفافیت را در میان بانک¬های فعال در بورس به دست آورد.
بانک کارآفرین، به عنوان دومین بانک خصوصی ایران، فعالیت خود را را در تاریخ ۱۸ آذر ماه سال ۱۳۷۸ تحت عنوان «شرکت اعتباری کارآفرینان» آغاز کرد. فعالیت رسمی این شرکت در قالب یک بانک خصوصی، پس از اخذ مجوز از بانک مرکزی و تحقق افزایش سرمایه، از تاریخ پنجم آذرماه ۱۳۸۰ آغاز شد.
در همین راستا، بررسی‏های کارشناسی از عملکرد مطلوب بانک کارآفرین موجب شد تا در تاریخ چهاردهم مرداد ۱۳۸۲ سهام بانک در سازمان بورس اوراق بهادار پذیرفته شود. نام بانک کارآفرین هم‏اکنون به ‌عنوان یکی از اولین بانک‏های خوشنام کشور در فهرست تابلوی بورس اوراق بهادار تهران قرار گرفته است و سهام آن هم اکنون یکی از سهم‏های پربازده بازار بورس اوراق بهادار تهران به شمار می¬رود.
سرمایه بانک کارآفرین طی ۱۳ سال (از ۱۳۸۰ تا ۱۳۹۲) از ۳۰ میلیارد ریال به ۸،۵۰۰ میلیارد ریال افزایش یافت. حرکت اصولی بانک در راستای اهداف و چشم‏انداز خود منجر به کسب رتبه اول از حیث بازدهی دارایی، رتبه دوم از حیث استحکام مالی، و رتبه سوم از حیث کفایت سرمایه در میان بانک‏های کشور شد.
هم‏اکنون بانک کارآفرین هماهنگ با سیاست‌های تعیین شده از سوی بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران و برنامه توسعه اقتصادی کشور و با اعتقاد راسخ به اصول مشتری‏مداری، پویایی و لزوم تحول اساسی و بنیادی در ارائه خدمات مطلوب و نوین بانکی و با اتکا به کارکنان امین، مجرب، دلسوز و مبتکر و همچنین با برخورداری از پیشرفته‌ترین فن¬آوری‏های نوین ارتباطات و اطلاعات و تجهیزات نوین ارتباطی بین‌المللی در امور مالی و بانکی، بر آن است که با استراتژی منسجم، پیشتاز راستین صنعت بانکداری نوین در کشور باشد.
بانک کارآفرین طی پانزده سال گذشته، در بسیاری از عرصه¬ها پیشتاز بوده است. بانک کارآفرین نخستین بانک ایرانی است که گواهی سپرده در ایران را منتشر کرده است. همچنین بانک کارآفرین نخستین بانک خصوصی ایرانی است که صندوق سرمایه¬گذاری مشترک را در بازار سرمایه ایران راه¬اندازی نموده است و حتی به دلیل نبود قوانین و مقررات در این زمینه، همکاران این بانک در تدوین قوانین و مقررات مربوطه با سازمان بورس همکاری نزدیک داشته¬اند.
طی ۱۵ سال گذشته بانک بیش از ۳۰ تندیس و لوح و جایزه کیفیت، سلامت اداری، بهره¬وری، رعایت اصول بانکداری اسلامی را در عرصه ملی و بین¬المللی کسب کرده است که از مهم¬ترین آنها می توان به کسب رتیه تخست شفافیت مالی در میان بانک¬های کشور و کسب رتبه سوم شفافیت مالی در میان ۲۹۰ شرکت فعال بورس و دریافت بیست و سومین «جایزه کیفیت و تعالی پنج قاره جهان» کشور ژنو از سوی انجمن فرانسوی مدیریت اشاره کرد.
عملکرد مسئولانه، شفاف، ارزش¬آفرین، مشتری¬مدارانۀ و افتخارآفرین بانک طی ۱۵ سال گذشته، موجب افزایش روزافزون سرمایه اجتماعی بانک در میان شهروندان به ویژه اعضای خانواده بزرگ بانک کارآفرین یعنی ذی¬نفعان، سهامداران و مشتریان و کارکنان شده است.