تاپ خبر۲۴: در هشتمین کنفرانس حسابداران و مدیران مالی که با حضور دکتر آخوندی وزیر راه و شهرسازی، مرتضی بانک معاون کل سرپرست نهاد ریاست جمهوری و جمعی از مدیران بنگاه های اقتصادی و نخبگان مالی کشور برگزار گردید، بانک مهر اقتصاد موفق به دریافت جایزه ملی مدیریت مالی ایران شد. به گزارش تاپ خبر۲۴ […]

تاپ خبر۲۴: در هشتمین کنفرانس حسابداران و مدیران مالی که با حضور دکتر آخوندی وزیر راه و شهرسازی، مرتضی بانک معاون کل سرپرست نهاد ریاست جمهوری و جمعی از مدیران بنگاه های اقتصادی و نخبگان مالی کشور برگزار گردید، بانک مهر اقتصاد موفق به دریافت جایزه ملی مدیریت مالی ایران شد.

به گزارش تاپ خبر۲۴ به نقل از روابط عمومی بانک مهر اقتصاد، دکتر آخوندی – وزیر راه و شهر سازی – در این مراسم رکود و تورم را دو مشکل اصلی اقتصاد کشور دانست و گفت: بخش قابل توجهی از رشد اقتصاد ملی از طریق افزایش بهره وریِ تولید و سرمایه میسّر می شود و برای افزایش بهره وری هم نیازمند بازنگری در فرآیند خصوصی سازی در کشور هستیم.

وی نظرات مدیران و نخبگان مالی را در توسعه اقتصاد ملی بسیار حائز اهمیت دانست و از آن ها خواست تا با ارائه راهکارها و پیشنهادهای عملیاتی مسئولین را برای خروج از رکود و تامین پروژه های بزرگ مالی یاری کنند.

در ادامه دکتر مرتضی بانک – معاون سرپرست نهاد ریاست جمهوری – با تحلیل شرایط اقتصادی کشور و حساس عنوان کردن آن، مدیریت فکری و استفاده از نظرات نیروهای متخصص و با تجربه را در عبور از این شرایط موثر دانست و گفت: فعالان این عرصه باید بتوانند بیش از پیش کشور را به سمت رشد، بهره وری و کارایی هدایت کنند که طبعاً نقش دولت در این فرآیند بسیار ویژه است.

وی شفافیت را مهم ترین عاملِ بهبود وضعیت اقتصادی عنوان کرد و ادامه داد: شفافیت اقتصادی مستلزم توجه به قانون و قانونمداری است و از آنجا که مدیریت مالی یکی از زیربنایی ترین بخش های مدیریت در سازمان هاست بنابراین مدیران مالی می توانند با تعیین اولویت در وضع قوانین و ارائه راه حل، کمک حال دولت در این مسیر باشند.  

بر اساس این گزارش، دکتر حسین عبده تبریزی، دکتر طهماسب مظاهری، دکتر سعید اسلامی بیدگلی، دکتر غلامرضا مصباحی مقدم و دکتر بهروز خدارحمی از دیگر سخنرانان این مراسم بودند و مطالبی را در خصوص تحولات بازار ارز و مدیریت ارزی، نقش طبقه بندی حساب ها در اصلاح مدیریت، مشکلات نقدینگی بنگاه های ایران و راهکارهای آن، قانون گذاری و پیشرفت اقتصادی و بهره مندی از پتانسیل شبکه های اجتماعی در صنعت مالی ارائه کردند.