تاپ خبر۲۴:در آیین اهدای جوایز سومین دوره مدیریت سلامت اداری کشور که با حضور رئیس دیوان محاسبات، معاون مالی و بودجه قوه قضاییه، رئیس کمیسیون اصل۹۰، رئیس کمیسیون قضایی مجلس و دبیرکنوانسیون مبارزه بافساد دولتی برگزار شد، بانک مهر اقتصاد موفق به دریافت جایزه برنزی شد. دکتر غلامحسن تقی نتاج – مدیر عامل بانک- با […]

تاپ خبر۲۴:در آیین اهدای جوایز سومین دوره مدیریت سلامت اداری کشور که با حضور رئیس دیوان محاسبات، معاون مالی و بودجه قوه قضاییه، رئیس کمیسیون اصل۹۰، رئیس کمیسیون قضایی مجلس و دبیرکنوانسیون مبارزه بافساد دولتی برگزار شد، بانک مهر اقتصاد موفق به دریافت جایزه برنزی شد.
دکتر غلامحسن تقی نتاج – مدیر عامل بانک- با تاکید بر اینکه موضوع این همایش یکی از عوامل موثر برای تمام سازمان‌ها و شرکت‌های دولتی و خصوصی به شمار می‌آید، افزود: اعتقاد به سلامت اداری باید در الویت کاری مسئولین قرار گیرد و در امر مبارزه با فساد نیز نباید هیچگونه تبعیضی اتخاذ شود.
دکتر نتاج سلامت اداری را یکی از زیرساخت‌های اصلی رسیدن به اهداف تمام سازمان‌ها دانست و افزود: اگر زیرساخت‌ها اصلاح نشود سازمان به سمت انحرافاتی متعدد پیش رفته و ضمن هزینه‌های نظارت نمی‌تواند به اهداف پیش بینی شده دست پیدا کند و خسارت های سنگینی را بر جای خواهد گذاشت.
نتاج پاسخگویی در گزارش‌دهی، عملکرد‌ها و شفافیت را از دیگر موارد مهم در اجرای سلامت اداری عنوان کرد و گفت: شفافیت، آگاهی مردم و مسئولان را در تصمیم‌‌گیری‌ها افزایش خواهد داد اما شفافیت زیاد نیز برای سازمان‌ها خصوصاً در بخش روابط بین الملل شکننده است .
مدیر عامل بانک مهر اقتصاد سلامت و یکپارچگی عملکرد را از نیازهای اساسی هر سازمان دانست و تصریح کرد: باید تمام سازمان‌ها اقدامات خود را ضمن اصلاح فرهنگ و عملکرد خود بر حفظ منفعت عمومی و قدرت عمومی قرار دهند.
وی عوامل کلیدی سلامت اداری در کشور را تعامل سه گانه فرهنگ سازمان، اخلاق کار و رفتار مناسب دانست و اظهار داشت: بانک مهر اقتصاد از سال ۱۳۷۲ برای پاسخگویی به نیازهای معیشتی مردم و ارائه تسهیلات به رزمندگان تأسیس شد اما به مرور عملکرد این بانک گسترش پیدا کرد به نحوی که در حال حاضر با در اختیار داشتن سرمایه ای بالغ بر ۲۰۰ میلیارد تومان از جمله بانک های پیشرو در نظام بانکی است .
مدیرعامل بانک مهر اقتصاد عوامل بروز فساد و تقلب در سازمان‌های مختلف را مثلث فرصت، انگیزه و نیاز و توجیه گری عنوان کرد و گفت: فساد در تمام ادارات کوچک و بزرگ وجود دارد اما نکته قابل اهمیت این است که با افزایش سرمایه، سیاست‌گذاری‌هایی برای جلوگیری از فساد نیز صورت گیرد.
وی با تاکید بر اینکه اقدامات کنترلی هر سازمان برای جلوگیری از فساد و تقلب باید در فواصل مختلف به روز شود افزود: ۵ محور ساختمان سلامت اداری عبارتند است از فرهنگ، ارزیابی ریسک، اقدامات کنترلی، اطلاعات و ارتباطات و مانیتورینگ یا پایش که این موارد در بانک مهر اقتصاد جایگاه ویژه‌ای دارد و هر ساله ضمن اتخاذ تصمیمات مناسب سیاست‌گذاری‌هایی برای جلوگیری از فساد در این بانک صورت می‌گیرد.
نتاج در خاتمه صحبت‌های خود در همایش جایزه مدیریت سلامت اداری ضمن تاکید بر اینکه اجرای بانکداری بدون ربا می‌تواند نقش موثری را برای سلامت اداری سیستم‌ بانکی کشور ایفا نماید، اظهار داشت: الگوی بانکداری بدون ربا می‌تواند نقش کارآمدی را در سیستم‌ بانکداری کشور ایفا کند اما هنوز این امر در سیستم بانکی کشور موضوعیت پیدا نکرده است.
گفتنی است «دبیرخانه جایزه مدیریت سلامت اداری» با مشارکت قوای سه گانه و به منظور تحقق فرمان هشت ماده ای مقام معظم رهبری، قانون الحاق دولت جمهوری اسلامی ایران به کنوانسیون مبارزه با فساد سازمان ملل متحد و مقررات ارتقای سلامت اداری و پیشگیری و مبارزه با رشوه و فساد در دستگاه های اجرایی، ایجادشده تا ضمن تقدیر از سازمان های فعال و موفق در حوزه زیرساختی، انگیزشی و توانمندسازی سلامت اداری، ظرفیت های موجود در سازمان های دولتی و خصوصی را مورد سنجش و تقویت قرار داده و به فرهنگ سازی برای سلامت اداری کشور خدمت کند.