تاپ خبر۲۴: بانک ملت و سازمان حج و زیارت با هدف اعطای تسهیلات به متقاضیان اعزام به عتبات عالیات، تفاهمنامه امضا کردند. به گزارش تاپ خبر۲۴ از روابط عمومی بانک ملت، دکتر هادی اخلاقی فیض آثار مدیرعامل بانک ملت در مراسم امضای این تفاهمنامه اظهار داشت: در قالب تفاهمنامه یادشده، بانک ملت به ودیعه گذاران […]

تاپ خبر۲۴: بانک ملت و سازمان حج و زیارت با هدف اعطای تسهیلات به متقاضیان اعزام به عتبات عالیات، تفاهمنامه امضا کردند.

به گزارش تاپ خبر۲۴ از روابط عمومی بانک ملت، دکتر هادی اخلاقی فیض آثار مدیرعامل بانک ملت در مراسم امضای این تفاهمنامه اظهار داشت: در قالب تفاهمنامه یادشده، بانک ملت به ودیعه گذاران عمره در این بانک که متقاضی اعزام به سفر عتبات عالیات در کشور عراق باشند، ۱۵ میلیون ریال تسهیلات اعطا خواهد کرد.
وی افزود: تسهیلات مذکور با مدت بازپرداخت ۱۸ ماهه و بدون اخذ ضامن و دیگر تشریفات اداری در کوتاه ترین زمان ممکن به متقاضیان پرداخت خواهد شد.
دکتر اخلاقی، بانک ملت و سازمان حج و زیارت را دو شریک استراتژیک خواند و اظهار داشت: این دو سازمان ماموریتی را برای خود تعریف کرده اند که بر اساس آن، هرآنچه را که در توان دارند در جهت تسهیل تامین هزینه های اعزام متقاضیان به سفر معنوی عتبات عالیات، به کار خواهند بست.
مدیرعامل بانک ملت اظهار امیدواری کرد که با فراهم شدن نرم افزارها و سخت افزارهای لازم، فرآیند اعطای این تسهیلات از ابتدای شهریورماه سال جاری با روشی بسیار سهل و ساده، آغاز شود.
به گفته وی، همه فرآیندهای غیرضروری از روند اعطای این تسهیلات حذف شده است و متقاضیان می توانند با مراجعه به سایت سازمان حج و زیارت و تکمیل فرم تقاضای اعزام و انتخاب گزینه دریافت تسهیلات، در کمتر از نصف روز تسهیلات مذکور را از شعب بانک ملت دریافت کنند.
مدیرعامل بانک ملت با بیان این نکته که به دلیل ودیعه گذاری متقاضیان عمره نزد بانک ملت، آنان برای دریافت تسهیلات اعزام به عتبات نیازی به معرفی ضامن ندارند افزود: متقاضیان می توانند برای افراد تحت تکفل خود نیز برای اعزام به عتبات عالیات، تقاضای دریافت تسهیلات کنند که در این صورت، کفیل مسئول بازپرداخت اقساط مذکور خواهد بود.
وی با بیان این نکته که نرخ سود تسهیلات مذکور همان نرخ مصوب شورای پول و اعتبار است، اعلام کرد که تسهیلات یادشده بابت اعزام متقاضیان، در کوتاه ترین زمان ممکن، به حساب سازمان حج و زیارت واریز خواهد شد.
مهندس سعید اوحدی، رییس سازمان حج و زیارت هم با قدردانی از دست اندرکاران بانک ملت بابت انعقاد این تفاهمنامه و انجام این کار بزرگ، اظهار داشت: هدف اصلی از امضای این تفاهمنامه، ارتقای سطح خدمات رسانی و تسهیل اعزام متقاضیان به اماکن متبرکه در کشور عراق است.
وی با بیان این نکته که حدود چهار میلیون نفر حائز شرایط دریافت این تسهیلات هستند که در قبال ودیعه گذاری خود در بانک ملت بابت اعزام به عمره مفرده که هم اکنون متوقف شده است، از تسهیلات ۱۵ میلیون ریالی بانک ملت بهره مند خواهند شد.
به گفته وی، این درحالی است که سود متعارف به حساب این ودیعه گذاران واریز می شود و اولویت اعزام آنان به عمره مفرده نیز محفوظ خواهد بود.
رییس سازمان حج و زیارت اضافه کرد: این تفاهمنامه برای نخستین بار است که در این سطح منعقد می شود و با اجرایی شدن آن، جهشی بزرگ در روان سازی و اعطای تسهیلات به زائران عتبات عالیات صورت خواهد گرفت.
وی با قدردانی از این اقدام ارزشمند بانک ملت که با کار شبانه روزی به سرانجام رسید، تاکید کرد: قطعا دست اندرکاران بانک ملت در ثواب عظیم این کار بزرگ، شریک خواهند بود.
وی همچنین با اشاره به پروژه های بزرگی که با مشارکت سازمان حج و زیارت و بانک ها از جمله بانک ملت به بهره برداری رسیده یا در مرحله بهره برداری است، گفت: بهره برداری از ۹ طرح بزرگ که ۷ طرح آنها در کشور عراق است در همین راستا است.
مهندس اوحدی، زائرسرای بزرگ طریق القدس در استان خوزستان برای زائران اربعین حسینی، هتل امیرالمومنین در شهر نجف با ۷۷۰ تخت و آشپزخانه صنعتی نجف با ظرفیت پخت ۲۰ هزار غذا در هر وعده را از جمله این طرح ها خواند که با مشارکت بانک ملت در مرحله بهره برداری است.