تاپ خبر۲۴: در مراسم اختتامیه و تقدیر از برگزیدگان نخستین جشنواره کارهای نوپا بانک صنعت و معدن و دانشگاه صنعتی امیرکبیر به منظور شناسائی موثر و تجاری سازی طرح های نوآورانه و در جهت استحکام بخشی به مبانی اقتصاد مقاومتی تفاهم نامه امضا کردند. به گزارش تاپ خبر۲۴ از پایگاه اطلاع رسانی بانک صنعت و […]

تاپ خبر۲۴: در مراسم اختتامیه و تقدیر از برگزیدگان نخستین جشنواره کارهای نوپا بانک صنعت و معدن و دانشگاه صنعتی امیرکبیر به منظور شناسائی موثر و تجاری سازی طرح های نوآورانه و در جهت استحکام بخشی به مبانی اقتصاد مقاومتی تفاهم نامه امضا کردند.

به گزارش تاپ خبر۲۴ از پایگاه اطلاع رسانی بانک صنعت و معدن علی اشرف افخمی رئیس هیات مدیره و مدیرعامل بانک صنعت ومعدن در مراسم امضای این تفاهم نامه گفت: امیدوارم با ورود بانکها و سازمان ها نهضتی برای توسعه و ترویج ایده های نو و کسب و کارهای نوپا در کشورمان ایجاد شود.
افخمی در ادامه تصریح کرد :در سالی که توسط مقام معظم رهبری به عنوان اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل مزین شده و به منظور تحقق منویات ایشان باید همکاری بین دانشگاه ها و بانک ها گسترش پیدا کند.
وی افزود: ما به دنبال اقتصاد دانش بنیان هستیم و از مسئولان دانشگاه امیر کبیر که فرصت گام برداشتن در این مسیر را برای ما بوجود آورده اند سپاسگزاریم.
مدیرعامل بانک صنعت و معدن ضمن اشاره به این که ما در بحث مدیریتی مقصد را از رسیدن مهم تر می دانیم بیان داشت: سرمایه گذاری های ریسک پذیر در دنیای امروز مرسوم است و در کشورما تاکنون به آن بهایی داده نشده است و از آنجا که ما در این زمینه پیش گام بوده ایم خرسندم.
معتمدی رئیس دانشگاه صنعتی امیر کبیرنیز در این مراسم ضمن قدردانی از بانک صنعت معدن در برگزاری جشنواره یاد شده گفت : اگر ما بخواهیم اقتصاد و صنعت دانش بنیان داشته باشیم ،باید چرخه از ایده تا تولید را کامل کنیم.
وی افزود: همه بانک های کشور باید در این زمینه همکاری کنند زیرا قادرند در کامل کردن این چرخه نقش کلیدی ایفا نمایند ، باید دانست که در حال حاضر بخش خصوصی نمیتواند وارد این عرصه شود.
رئیس دانشگاه صنعتی امیر کبیر با اشاره به این که اقتصاد دانش محور است تصریح کرد: ما شاهد آن هستیم که سهم سخت افزار در صنعت رو به کاهش و سهم نرم افزار رو به افزایش است، کشورهای پیشرفته دانش فنی را نزد خود نگاه داشته و سخت افزار و مونتاژ را به کشورهای دیگر صادر می کنند.
معتمدی بیان داشت : بیش از ٨٠تا ٩٠ درصد ارزش افزوده متعلق به کشورهایی است که دارای فناوری و دانش فنی هستند ، این بدان معناست که اگر کشوری به سمت اقتصاد دانش بنیان نرود نمیتواند اقتصاد پویا و پابرجایی داشته باشد.
وی تصریح کرد: اگر میخواهیم کشوری داشته باشیم که تنها به درآمد ناشی از فروش نفت متکی نیست چاره ای جز حرکت به سمت اقتصاد متکی به دانش فنی در همه بخش های صنعت ، کشاورزی و خدمات نداریم.
بر اساس تفاهم انجام شده بین آن دانشگاه به عنوان یک نهاد معتبر علمی و بانک صنعت و معدن به عنوان یک نهاد مالی تخصصی ، همکاری لازم صورت خواهد پذیرفت تا ایده های نو و نمونه محصولات صنعتی آماده تجاری سازی، شناسایی شده و مورد حمایت قرار گیرد.
تفاهم نامه امضا شده بین بانک صنعت و معدن و دانشگاه صنعتی امیرکبیر شامل ایجاد صندوق یا صندوق های سرمایه سرمایه گذاری مشترک و مذاکره بادستگاه های تاثیر گذار برای دستیابی به منابع ارزان قیمت و سهل الوصول برای این صندوق ها میشود.
در این تفاهم نامه تشکیل کارگروهی تخصصی در بانک پیش بینی شده است تا به کارآفرینانی که طرح های آماده تجاری سازی دارند برای تهیه برنامه کسب و کار و گزارش های امکان سنجی قبل از تجاری سازی طرح ها خدمات مشاوره ای ارائه کنند.
گفتنی است در پایان این مراسم از برگزیدگان نخستین جشنواره کسب و کارهای نوپا قدردانی شد.