تاپ خبر۲۴: علی اشرف افخمی:بانک صنعت و معدن در دوسال گذشته ١١ میلیارد دلار اعتبار گشایش کرده است. علی اشرف افخمی رئیس هیات مدیره و مدیرعامل بانک صنعت و معدن گفت : بانک ما توانسته است در دو سال گذشته مبلغ ١١ میلیارد دلار برای صنعتگران کشور گشایش اعتبار کند و این رقم در مقایسه […]

تاپ خبر۲۴: علی اشرف افخمی:بانک صنعت و معدن در دوسال گذشته ١١ میلیارد دلار اعتبار گشایش کرده است.

علی اشرف افخمی رئیس هیات مدیره و مدیرعامل بانک صنعت و معدن گفت : بانک ما توانسته است در دو سال گذشته مبلغ ١١ میلیارد دلار برای صنعتگران کشور گشایش اعتبار کند و این رقم در مقایسه با سرمایه بانک یاد شده قابل ملاحظه است.
به گزارش تاپ خبر۲۴ از بانک صنعت و معدن ، وی که در همایش مشتریان ویژه این بانک سخن می گفت افزود:از نظر راهبردی برای بانک صنعت و معدن وثیقه ارزش چندانی ندارد و وثیقه واقعی برای پرداخت تسهیلات اعتبار خود مشتری است.
وی با تاکید بر کار گروهی به عنوان رمز موفقیت و شعار اساسی در بانک صنعت و معدن تصریح کرد: امیدوارم ما بتوانیم در کنار شما صنعتگران برای ایجاد اشتغال و آینده فرزندانمان کوشش کنیم و شرایط زندگی مردم کشورمان را روز بروز بهتر سازیم .
افخمی داشتن نگاه مثبت را لازمه فعالیت برای پیشبرد اهداف اقتصادی و صنعتی کشور توصیف کرد و گفت : افکار مثبت در ذهن ما انرژی مثبت ایجاد می کند و این انرژی مثبت به دیگران منتقل میشود، گسترش می یابد و در عمل موجب پیشرفت کشور میشود.
وی گفت : بانک صنعت و معدن در ۶ ماهی که از برجام گذشته با ۵١ بانک خارجی رابطه کارگزاری ایجاد کرده و تنها بانک تجارتی ایران و اروپا که سهام عمده آن به بانک صنعت و معدن تعلق دادر و مرکز آن در شهر هامبورگ آلمان قرار دارد ١ میلیارد و ٢٠٠ میلیون دلار گشایش اعتبار داشته است.
بنا به گفته افخمی ، بانک تجارتی ایران و اروپا در این مدت ۵ میلیارد و ۴٠٠ میلیون یورو تبادل مالی را بدون وجود واسطه ها برای صنعتگران کشور انجام داده و بابت آن ١٠ تا ١۵ درصد صرفه جویی ناشی از مبادله مستقیم را نصیب کشورمان ساخته است.
افخمی موارد یادشده را از نکات قابل ملاحظه فعالیت بانک صنعت و معدن در دوران پس از برجام برشمرد و در ادامه گفت: ما برای خطوط جدید اعتباری با تعدادی از بانک های چین، کره جنوبی، ژاپن ، آلمان و ایتالیا در حال مذاکره هستیم و امیدوارم که تا سه ماه آینده بتوانیم یک خط اعتباری از یکی از بانک های خارجی دریافت کنیم.
افخمی بیان داشت: مهم ترین محدودیت بانکهای ایران ، اعم از خصوصی و دولتی کفایت سرمایه است و ما وضعیت خوبی در این زمینه نداریم و هر چند که افزایش سرمایه ما باید از طریق دولت و بواسطه تصویب مجلس انجام شود اما ما از ظرفیت های قانونی خود استفاده کرده و سرمایه بانک صنعت و معدن را دوبرابر ساخته و از دو هزار میلیارد تومان به چهار هزار میلیارد تومان رسانده ایم.
گفتنی است همایش مشتریان ویژه بانک صنعت و معدن به منظور آشنایی متقابل صنعتگران و بانک صنعت و معدن با مسائل و نقطه نظرات یکدیگر برگزار شد.