تاپ خبر۲۴: رئیس هیات مدیره و مدیر عامل بانک صنعت و معدن گفت: در حال حاضر نرخ سود تسهیلات بانک صنعت و معدن ٢١ درصد است و در تلاشیم این نرخ را به زیر ٢٠ درصد کاهش دهیم. به گزارش تاپ خبر۲۴ ، علی اشرف افخمی که در حاشیه نشست مدیران شبکه بانک صنعت و […]

تاپ خبر۲۴: رئیس هیات مدیره و مدیر عامل بانک صنعت و معدن گفت: در حال حاضر نرخ سود تسهیلات بانک صنعت و معدن ٢١ درصد است و در تلاشیم این نرخ را به زیر ٢٠ درصد کاهش دهیم.

به گزارش تاپ خبر۲۴ ، علی اشرف افخمی که در حاشیه نشست مدیران شبکه بانک صنعت و معدن در مشهد سخن می گفت، افزود: در خراسان رضوی بیش از ۴.۵ برابر سپرده جذب شده در بانک ، تسهیلات اعطا می‌شود و این درحالی است که هیچ بانکی بیش از ٩٠ درصد جذب شده خود تسهیلات اعطا نمی‌کند.
این مدیربانکی تصریح کرد: کاهش نرخ سود تسهیلات بانکی با کارآیی بیشتر صنایع و پایین آوردن قیمت تمام شده ممکن خواهد بود که این امر در بلند مدت امکان‌پذیر است.
وی در ادامه ، در خصوص سود تسهیلات وام ارزی، عنوان داشت : این سود در بانک صنعت و معدن در حال حاضر ۶ درصد است که با وجود باز شدن فضای جدید در راستای تعامل بیشتر با دنیا و کاهش تدریجی محدودیت‌هایی که در گذشته با آن درگیر بودیم احتمال زیادی وجود دارد که بتوانیم با اخذ خطوط ارزی ، سود تسهیلات ۶ درصدی را نیز کاهش دهیم.
افخمی در ادامه در خصوص برنامه‌های اجرا شده در بانک صنعت و معدن، عنوان کرد: بانک صنعت و معدن به عنوان یک بانک توسعه‌ای نقش کلیدی در پروژه‌های عمرانی کشور دارد، طی دو سال گذشته در احداث پروژه‌های بزرگ و نیروگاه‌های زیادی تامین مالی انجام دادیم ، همچنین در زمینه امور زیرساختی از جمله راه آهن نیز فعالیت کردیم.
رئیس هیات مدیره و مدیر عامل بانک صنعت و معدن افزود: طرح راه اندازی اولین قطار السریع سیر تهران- اصفهان با تامین نقدینگی ١.٨ میلیارد دلاری بانک صنعت و معدن اجرا شد، همچنین در حوزه صنایع پتروشیمی ، در پروژه پتروشیمی مسجد سلیمان ۵٨٠ میلیون دلار و در پروژه پتروشیمی ایلام ٢٣٠ میلیون دلار سرمایه‌گذاری انجام شده که این دو پروژه در حال اجرا هستند، علاوه بر این طرح های پتروشیمی واقع در خرم‌آباد و مهاباد با تامین منابع ٢٣٠ میلیون یورو امسال بهره‌ برداری شده و فعالیتشان آغاز شد.
وی در ادامه با اشاره به اینکه بیش از ٢٠٠ طرح مختلف طی دو سال گذشته در حوزه صنعت و معدن تعیین مالی شده است، گفت: هفت طرح فولادی که طی سال‌های گذشته متوقف بود با اعطای تسهیلات دو میلیارد دلاری بانک صنعت و معدن هم اکنون مراحل اجرایی خود را طی می‌کند.
افخمی در ادامه به حمایت از صنایع کوچک و متوسط اشاره کرده و اظهارداشت : یکی از کارهای مهمی که در سال جاری در قالب یک طرح آزمایشی در حال اجراست حمایت و تامین نقدینگی صنایع کوچک و متوسط با توجه به سهم اشتغال زایی بالای آنان است. این طرح‌ها از اردیبهشت ماه سال جاری آغاز شده و تا کنون ٣٠٠٠ واحد کوچک و متوسط صنعتی برای دریافت تسهیلات مراجعه کردند و طی ١٠ ماه سال جاری ۴۶٠٠ میلیارد تومان تسهیلات ریالی به صنایع کوچک و متوسط اعطا شده است.
رئیس هیات مدیره و مدیر عامل بانک صنعت و معدن با اشاره به اجرایی شدن برجام و در خصوص دستاوردهای اقتصادی آن، عنوان کرد: اجرای برجام دستاورد بزرگی بود که با دیپلماسی فعال دولت یازدهم طی دو سال گذشته به دست آمد، با اجرایی شدن این برنامه راه و فضای جدیدی برای تعامل بیشتر با دنیا باز شده است و این امر باعث شد که ما خدمات خود را راحت‌تر و ارزان‌تر در اختیار مشتریانمان قرار دهیم.