تاپ خبر۲۴:در دیدار خیراله بیرانوند، مدیر عامل و عضو هیأت مدیره بانک سرمایه، با سید امیر حسینی، سرپرست فدراسیون شطرنج جمهوری اسلامی ایران، بر لزوم حمایت از ورزش شطرنج از سوی نهادهای تربیتی و علمی با پشتیبانی نهادهای اقتصادی تأکید شد. مهندس خیراله بیرانوند در این دیدار گفت: فعالیت های اجتماعی و عام المنفعه در […]

تاپ خبر۲۴:در دیدار خیراله بیرانوند، مدیر عامل و عضو هیأت مدیره بانک سرمایه، با سید امیر حسینی، سرپرست فدراسیون شطرنج جمهوری اسلامی ایران، بر لزوم حمایت از ورزش شطرنج از سوی نهادهای تربیتی و علمی با پشتیبانی نهادهای اقتصادی تأکید شد.
مهندس خیراله بیرانوند در این دیدار گفت: فعالیت های اجتماعی و عام المنفعه در دستور کار بانک سرمایه قرار دارد و ما علاوه بر فعالیت بانکی، حضور در فعالیت های فرهنگی و حمایت از تیم های ورزشی از جمله رشته فرح بخش و ارزشمند شطرنج را از جمله مسئولیت های اجتماعی خود می دانیم و معتقدیم شطرنج به عنوان یک ورزش فکری – علمی علاوه بر افزایش خلاقیت های افراد و به خصوص دانش آموزان، باعث اندیشمندی و توسعه فکری نسل جوان ما می شود.
مدیر عامل بانک سرمایه با اشاره به موضوع تعلق این بانک به فرهنگیان افزود: عمده سهام بانک متعلق به قشر فرهیخته معلمان و فرهنگیان است و با توافقی که با وزارت آموزش و پرورش داریم، قرار بر این شده که در بخش های مختلف خدماتی را به فرهنگیان و دانش آموزان ارائه کنیم و این آمادگی را داریم که از طریق بانک سرمایه ورزش شیرین شطرنج را وارد فضای فعالیت های دانش آموزی و مدارس کنیم.
وی با اشاره به برنامه های مورد نظر در این زمینه افزود: ان شاءاله تلاش خواهیم کرد در حد امکان برای دانش آموزان علاقمند، حداقل یک تخته شطرنج فراهم کنیم و همچنین برای تشویق و گرایش بیش تر دانش آموزان به ابن ورزش فکری و خلاقانه در تأمین جوایز و هزینه های برگزاری مسابقات نیز مشارکت نماییم.
در ادامه این دیدار سید امیر حسینی، سرپرست فدراسیون شطرنج جمهوری اسلامی ایران، نیز با ذکر این نکته که معمولاً در کشورهای صاحب سبک در شطرنج بانک ها و بنگاه های اقتصادی از این ورزش حمایت می کنند، گفت: از این که بانک سرمایه که با فرهنگیان گرامی و دانش آموزان آینده ساز کشور ارتباط دارد حمایت از ورزش شطرنج را در دستور کار خود قرار داده است خرسندیم و امیدواریم ما هم بتوانبم از رهگذر برگزاری مسابقات جهانی شطرنج در ایران نسبت به معرفی این بانک و اطلاع رسانی در خصوص خدمات ارزشمند آن گام های مؤثری برداریم.
وی افزود: کشور جمهوری اسلامی ایران به خصوص در بخش های دانش آموزی ظرفیت های فراوانی دارد که امیدواریم بتوانیم با جلب مشارکت دیگر دستگاه ها و نهادهای اقتصادی و فرهنگی گامی مؤثر در شکوفا شدن این استعدادها برداریم.