تاپ خبر ۲۴:مجمع عمومی عادی سالانه صاحبان سهام شرکت سرمایه ‏گذاری توسعه صنعتی ایران با تصویب سود نقدی هر سهم ۴۲۰ ریال، یکشنبه سوم آذر ماه ۱۳۹۲ برگزار شد. در این راستا، این شرکت که با بیش از ۲۴۱ هزار سهام‌دار حقیقی پر جمعیت‌ترین شرکت بورس به‌شمار می‌رود، توانست در ‌سال مالی منتهی به ۳۱/۰۶/۱۳۹۲، […]

تاپ خبر ۲۴:مجمع عمومی عادی سالانه صاحبان سهام شرکت سرمایه ‏گذاری توسعه صنعتی ایران با تصویب سود نقدی هر سهم ۴۲۰ ریال، یکشنبه سوم آذر ماه ۱۳۹۲ برگزار شد. در این راستا، این شرکت که با بیش از ۲۴۱ هزار سهام‌دار حقیقی پر جمعیت‌ترین شرکت بورس به‌شمار می‌رود، توانست در ‌سال مالی منتهی به ۳۱/۰۶/۱۳۹۲، بالاترین سود خالص و میزان ارزش خالص دارایی‌ها را در کل فعالیت ۱۷ ساله خود به دست آورد.
رامین ربیعی عضو هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری توسعه صنعتی ایران، در حاشیه برگزاری نشست خبری مجمع عمومی به خبرنگاران گفت:‌ «سهام شرکت سرمایه‌گذاری توسعه صنعتی ایران در یک‌ سال گذشته رشد بیش از ۱۰۰ درصدی قیمت را تجربه کرد. همچنین بالاترین ارزش بازار شرکت (Market Cap) در طول تاریخ فعالیت شرکت در آخرین روز معاملاتی قبل از مجمع رقم خورد. یکی دیگر از دستاوردهای مهم مدیریت طی این دوره رشد ۷۰ درصدی ارزش خالص ریالی دارایی‌های شرکت بود. علاوه بر این، با وجود افت ارزش ریال، افزایش ۲۴ درصدی NAV ارزی از ۷۶ به ۹۴ میلیون دلار محقق شد.»
روزبه پیروز رئیس هیئت مدیره سرمایه‌گذاری توسعه صنعتی ایران که در سال مالی منتهی به شهریور ۹۲ مدیرعامل شرکت بوده است، با اشاره به حوزه‌های جدید فعالیت گفت:‌ «به لطف خداوند و تلاش مستمر همه همکاران در توسعه صنعتی، سود خالص شرکت ۲۰۰ درصد نسبت به بودجه اولیه رشد داشته و به سطح بی‌سابقه ۶۰۶ میلیارد ریال رسیده است. به این ترتیب در سال مالی ۹۲ شاهد رشد ۷۶ درصدی سود خالص و ثبت بالاترین رکورد سودآوری سالانه بوده‌ایم. علاوه بر این‌ها، در مجمع امسال رکورد بالاترین تقسیم سود نیز شکسته شد و ۴۲۰ ریال به ازای هر سهم بین سهامداران توزیع شد.»
رامین ربیعی با اشاره به پنج برابر شدن سود خالص در دو سال اخیر مقارن با حضور مدیریت بخش خصوصی در شرکت یادآورشد: «این عملکرد درخشان با پذیرش حداقل ریسک در سرمایه‌گذاری‌ها حاصل شده است. به این ترتیب، با حفظ P/Eسبد سهام بورسی در محدوده دو واحد کمتر از میانگین بازار و کنترل ریسک پرتفولیو در سطح ۵۳ درصد ضریب ریسک بازار بورس، بیشترین سودآوری در طول تاریخ فعالیت توسعه صنعتی کسب شد.»
در ادامه کنفرانس خبری،‌ روزبه پیروز به تحولات سازنده شرکت پس از استقرار مدیریت جدید اشاره کرد و گفت: «فروش بلوک‌های راکد و کم بازده سهام بورسی و اختصاص بخش عمده‌ای از منابع به پربازده‌ترین صنعت بورس در سال ۹۲ (بانکداری)، از مهم ترین تحولات سبد دارایی‌های شرکت بوده است. در برنامه‌های آتی نیز متنوع کردن پرتفولیوی سرمایه‌گذاری از طریق تکمیل پروژه ساختمانی کوهسار، تداوم حضور در بازار آتی سکه و سرمایه‌گذاری در شرکت‌های دانش‌بنیان و در حال رشد را در دستور کار داریم. همچنین، به منظور اصلاح ساختار و تأمین مالی سرمایه‌گذاری‌ها، سرمایه شرکت از طریق اعطای سهام جایزه به سهام‌داران از محل سود انباشته به‌میزان ۳۳ درصد افزایش یافت تا پرجمعیت‌ترین شرکت بورسی از این پس فعالیت خود را با سرمایه ۱۳۰۰ میلیارد ریال ادامه دهد.» /