تاپ خبر۲۴:باشگاه علمی، صنفی، فرهنگی و رفاهی مدیریت ارتباطات با حضور اساتید، مدیران و فعالان حوزه‌های روابط‌عمومی، ارتباطات، جامعه‌اطلاعاتی رسانه و تبلیغات افتتاح شد. در این مراسم که در محل سالن آمفی‌تئاتر بیمارستان فوق‌تخصصی صارم تهران برگزار شد، از کارت شماره یک عضویت دائمی و نامحدود «باشگاه مدیریت ارتباطات» که به نام پدر علم ارتباطات […]

تاپ خبر۲۴:باشگاه علمی، صنفی، فرهنگی و رفاهی مدیریت ارتباطات با حضور اساتید، مدیران و فعالان حوزه‌های روابط‌عمومی، ارتباطات، جامعه‌اطلاعاتی رسانه و تبلیغات افتتاح شد.

در این مراسم که در محل سالن آمفی‌تئاتر بیمارستان فوق‌تخصصی صارم تهران برگزار شد، از کارت شماره یک عضویت دائمی و نامحدود «باشگاه مدیریت ارتباطات» که به نام پدر علم ارتباطات ایران، پروفسور کاظم معتمدنژاد، صادر شده است، رونمایی شد و شرکت‌کنندگان برای صحت و سلامتی پایدار استاد فرهیخته خود دست به دعا برداشتند.

 

باید بساط فعالیت‌های جزیره‌ای  در حوزه ارتباطات برچیده شود

در مراسم افتتاحیه باشگاه مدیریت ارتباطات، سید غلامرضا کاظمی دینان، مدیر باشگاه علمی، صنفی، فرهنگی و رفاهی مدیریت ارتباطات گفت: امروز ما اینجا جمع شده‌ایم تا بساط فعالیت‌های جزیره‌ای و پراکنده‌ای را که تا امروز گرفتار آن بوده‌ایم، جمع کنیم. متأسفانه فعالان عرصه ارتباطات، روابط‌عمومی، رسانه، تبلیغات و جامعه اطلاعاتی هنوز از نبود یک تشکل صنفی فراگیر رنج می‌برند و نمی‌توانند مانند دیگر صنوف از مزایا و امتیازات چنین تشکل‌هایی بهره ببرند.

وی تأکید کرد: ما فعالان این حوزه‌ها در حالی وظیفه انسجام‌دهی و انتشار فعالیت‌های صنفی صنوف مختلف از جمله پزشکان، مهندسان، کارگران و دیگر مشاغل را بر عهده داریم که خود از داشتن تشکلی فراگیر، فعال و اثرگذار بی‌بهره هستیم.

وی ادامه داد: نگاهی کوتاه به تعداد سازمان‌ها، نهادها، مؤسسات و بنگاه‌های خبری، تبلیغاتی، اطلاع‌رسانی و بازاریابی که ما و شما عضو آن هستیم، نشان از آن دارد که تعداد ما کم نیست و اگر همت کنیم می‌توانیم در کنار هم کارهای بزرگی را به سرانجام برسانیم اما افسوس که فعالیت‌های پراکنده و جزیره‌ای، ما را از شناخت پتانسیل و ظرفیت‌های فراوانی که داریم غافل کرده است.

مدیر باشگاه مدیریت ارتباطات اعلام کرد: ما امروز با محوریت بزرگان و اندیشمندان حوزه ارتباطات و روابط‌عمومی دور هم جمع شده‌ایم تا به این روند نشناختن و تنها گام برداشتن در مسیر دست و پنجه نرم کردن با مشکلات پایان دهیم، زیرا زمانه ما دیگر دوران فعالیت‌های انفرادی و فردمحور نیست و با تشکل و انسجام بیشتر خواهیم توانست از فرصت‌های پیش رو بهتر و بیشتر استفاده کنیم.

وی اعلام کرد: بر اساس مستندات مندرج در اساسنامه باشگاه مدیریت ارتباطات، این باشگاه علمی، فرهنگی و رفاهی سعی دارد اهداف متعالی مشخصی را با مشارکت همه اعضا، اندیشمندان، صاحب‌نظران و فعالان این حوزه که به عضویت باشگاه در می‌آیند، محقق کند که از جمله این اهداف می‌توان به موارد زیر اشاره کرد: شناسایی و جذب جامعه هدف( اعضای باشگاه) که شامل فعالان حوزه‌های ارتباطات و روابط‌عمومی، رسانه، جامعه اطلاعاتی و تبلیغات می‌شوند، انجام فعالیت‌های‌ مشاوره‌ای در حوزه‌های یادشده، ارائه خدمات فرهنگی، ورزشی و رفاهی به اعضای باشگاه، انجام فعالیت‌های پژوهشی و تحقیقاتی و ایجاد شرایط و تسهیلات مناسب برای مطالعات و تحقیقات علمی و تهیه و تولید و عرضه نتایج در عمل، برگزاری همایش‌ها، کارگاه‌ها و نمایشگاه در حوزه‌های مذکور، برپایی دوره‌های آموزشی برای اعضای باشگاه، تدوین و انتشار جزوات، کتب و نشریات علمی و آموزشی لازم در راستای اهداف باشگاه پس از اخذ مجوزهای لازم، تشکیل جلسات سخنرانی و بحث و نقد علمی و عملی از طریق دعوت استادان و صاحبنظران، برگزاری تورهای آموزشی داخلی و خارجی،  برقراری تماس با دانشگاه‌ها و مراکز علمی، آموزشی و پژوهشی داخل و خارج کشور و….

 

نیت‌های صادقانه در راه‌اندازی باشگاه به کارهای پرثمری تبدیل خواهد شد

در ادامه این مراسم دکتر ابوطالب صارمی، رئیس مجتمع آموزشی، پژوهشی و درمانی صارم ضمن خوشامد به حضار و عرض تبریک برای راه‌اندازی تشکلی با عنوان باشگاه مدیریت ارتباطات گفت: نیت‌های صادقانه و خالص این جمع حاضر در باشگاه مدیریت ارتباطات حتماً سبب انجام کارهای بزرگ‌تر و پرثمرتری خواهد شد، به شرط آنکه همه با هم باشید و از خدا بخواهید در انجام کارهای بزرگ به شما کمک و مدد کند.

 

راه‌اندازی باشگاه مدیریت ارتباطات گامی بلند به سوی روابط‌عمومی کیفی است

دکتر باقر ساروخانی، صاحبنظر در حوزه ارتباطات و استاد جامعه‌شناسی، سخنران بعدی این مراسم بود.

وی با تبریک راه‌اندازی باشگاه مدیریت ارتباطات، خطاب به مؤسسان این باشگاه تأکید کرد: شما نشان دادید که کیفیت برایتان مهم است و افتتاح باشگاه علمی، فرهنگی و رفاهی مدیریت ارتباطات می‌تواند گامی بلند برای رسیدن به روابط‌عمومی کیفی باشد.

این استاد دانشگاه ادامه داد: چگونه تشکیلات و حرفه‌ای که به دنبال پیشرفت، رفاه و سعادت اعضای بیرونی جامعه خود است، می‌تواند به سرنوشت فعالان و تلاشگران داخل محدوده خود بی‌توجه باشد؟ رسانه‌ای‌ها و فعالان ارتباطات بر همین اساس است که به درک لزوم افتتاح این باشگاه رسیده‌اند. افتتاح باشگاه مدیریت ارتباطات کاری ضروری و لازم بود که شما با همت بلند خودتان آن را عملی کردید و قطعاً این تشکیلات نقشی مهم در ارتباط بیشتر بین فعالان این جامعه بزرگ و تأثیرگذار خواهد داشت.

 

عزم جزم، توکل به خدا و همت بلند، کلید موفقیت در همه کارهاست

دکتر احمد روستا، استاد و صاحب‌نظر حوزه ارتباطات و بازاریابی نیز در سخنانی گفت: عزم جزم و اراده جمعی، همچنین توکل به خدواند و همدلی بین اعضای این باشگاه در موفقیت این نهاد نوپا بسیار راهگشا خواهد بود و امیدواریم این راهی که با همت و عزم عزیزان آغاز شده است، تا سرانجامی خوش و اثرگذار در حوزه روابط‌عمومی و ارتباطات ادامه داشته باشد.

 

با شکل‌گیری باشگاه مدیریت ارتباطات، کارهای بزرگ و اثرگذاری انجام خواهد شد

دکتر محمد سلطانی‌فر، عضو هیأت امنای باشگاه مدیریت ارتباطات و استاد ارتباطات، سخنران بعدی این مراسم بود.

وی گفت: من هم افتتاح و راه‌اندازی باشگاه ارتباطات را به خانواده بزرگ روابط‌عمومی و ارتباطات و همچنین جامعه اطلاعاتی و تبلیغات تبریک می‌گویم و تأکید می‌کنم که ما با باهم بودن و در کنار هم  قرار گرفتن، قادر به انجام کارهای بزرگی هستیم که غفلت از آنها و گذر زمان، فرصت بهره‌گیری از چنین موقعیت‌هایی را از ما سلب خواهد کرد و آیندگان به دلیل اتلاف این فرصت‌های ارزشمند از ما گله‌مند شده و بر ما خرده خواهند گرفت.

سلطانی‌فر افزود: ما و همه آحاد این جامعه نشان داده‌ایم که اهل انجام کارهای بزرگ هستیم و من مطمئنم که با شکل‌گیری باشگاه مدیریت ارتباطات کارهای بزرگ و اثرگذاری در این حوزه انجام شده و انسجام و وحدت بیشتری در فعالیت‌های ارزشمند حوزه ارتباطات و روابط‌عمومی شکل خواهد گرفت.

قدرت ارتباطات اجتماعی سرنوشت انتخابات را به گونه ای فارغ از ارزیابی های رسمی رقم زد

سعید تقی‌پور، رئیس شورای سیاستگذاری روزنامه جهان اقتصاد هم در سخنانی کوتاه گفت: نباید از قدرت و تأثیر ارتباطات غافل باشیم. ما در حوزه‌ای فعالیت می‌کنیم که اگر بتوانیم از ظرفیت‌های پیدا و نهان این حوزه بهره ببریم، می‌توانیم زمینه ارائه خدمات علمی، رفاهی و آموزشی مؤثری را برای اعضای این باشگاه و حتی خانواده‌های آنان فراهم کنیم.

وی اظهار داشت: وجود تشکلی مانند باشگاه مدیریت ارتباطات می‌تواند با توسعه ارتباطات میان‌فردی، بین سازمانی و گروهی، تأثیری شگرف بر سرنوشت و آینده اعضا داشته باشد. امروز با گشایش این باشگاه امیدواریم بتوانیم به شایستگی و در کنار هم از این ظرفیت‌ها به درستی استفاده کنیم.

 

امیدواریم این باشگاه بتواند به مسؤولیت‌های حرفه‌ای خود عمل کند

دکتر داود زارعیان، استاد ارتباطات و مدیرکل روابط‌عمومی مخابرات ایران هم طی سخنانی کوتاه گفت: همه همکاران خوب من مطلع هستند که انجمن‌های صنفی روزنامه‌نگاری در جهان حدود ۱۰۰ سال پیش شکل گرفته و تأثیرات زیادی هم در برخورداری اعضای آنها از خدمات علمی، آموزشی، حرفه‌ای و رفاهی داشتند و ما هم با تأخیری ۵۰ ساله، شکل‌گیری انجمن‌های حرفه‌ای روزنامه‌نگاری و روابط‌عمومی را در ایران شاهد بودیم به‌گونه‌ای که انجمن روابط‌عمومی ایران قبل از انقلاب و انجمن متخصصان روابط‌عمومی (که بنده در راه‌اندازی و اداره آن مشارکت داشتم) پس از انقلاب شکل گرفتند اما به دلایل مختلف نتوانستند به وظایف حرفه‌ای و صنفی خود عمل کنند.

این استاد دانشگاه تأکید کرد: افتتاح باشگاه مدیریت ارتباطات با پوشش دادن حوزه‌های ارتباطات، روابط‌عمومی، جامعه اطلاعاتی، رسانه و تبلیغات چتر گسترده‌ای است که امیدواریم بتواند به درستی به مسؤولیت‌های حرفه‌ای خود عمل کند و انشالله به زودی شاهد موفقیت‌های این باشگاه باشیم.

 

آغازگر راهی هستیم که تداوم آن در گرو همت جمعی خانواده ارتباطات و روابط‌عمومی است

امیرعباس تقی‌پور، عضو هیأت امنای باشگاه مدیریت ارتباطات نیز در این مراسم ضمن تقدیر و تشکر از همه کسانی که با این کار حرفه‌ای و مشارکت جویانه همراه شده‌اند، گفت: همه اساتید، دوستان و بزرگان حاضر در این مجلس از بنده و دیگر عزیزان بنیانگذار ایده راه‌اندازی باشگاه مدیریت ارتباطات تقدیر و تشکر کردند اما واقعیت این است که کار بزرگ، ادامه این راه است که به دست همه فعالان این حوزه‌ها محقق می‌شود.

در این مراسم تفاهم‌نامه‌های همکاری بین بیمارستان صارم و هتل بین‌المللی پارسیان استقلال با باشگاه مدیریت ارتباطات امضا شد که به این ترتیب اعضای باشگاه مدیریت ارتباطات می‌توانند از تخفیف‌های این مجموعه‌ها در دریافت خدمات استفاده کنند.

علاقه‌مندان جهت کسب اطلاعات بیشتر و عضویت در باشگاه مدیریت ارتباطات می‌توانند به وب‌سایت باشگاه به نشانی cm-club.ir مراجعه کنند.