تاپ خبر۲۴ : در آستانه عید سعید قربان و در هفته دولت، فرمانده قرارگاه خاتم الانبیا و جمعی از مسئولین در استان کرمان از پروژه احیاء استیل فولاد بافت بازدید و در جریان اقدامات گروه مالی گردشگری و بانک گردشگری در رونق تولید و ایجاد اشتغال برای جوانان منطقه قرار گرفتند. به گزارش تاپ خبر۲۴ […]

تاپ خبر۲۴ : در آستانه عید سعید قربان و در هفته دولت، فرمانده قرارگاه خاتم الانبیا و جمعی از مسئولین در استان کرمان از پروژه احیاء استیل فولاد بافت بازدید و در جریان اقدامات گروه مالی گردشگری و بانک گردشگری در رونق تولید و ایجاد اشتغال برای جوانان منطقه قرار گرفتند.

به گزارش تاپ خبر۲۴ از روابط عمومی بانک گردشگری، «سردارعبادالله عبداللهی»، فرمانده قرارگاه خاتم الانبیای کشور و «سید مصطفی آیت اللهی موسوی» معاون عمرانی استاندار کرمان در بازدیدهای جداگانه از پروژه های در دست اجرای بانک گردشگری در شهرستان بافت به ویژه پروژه بزرگ فولاد این شهرستان در جریان روند پیشرفت امور قرار گرفتند و از زحمات متولیان این پروژه قدردانی کردند.
این گزارش حاکی است گروه مالی گردشگری به عنوان معین اقتصادی منطقه ۴ بر اساس مصوبه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی کشور، کار اجرای پروژه های مهمی را بر عهده دارد که کارخانه احیای استیل فولاد بافت به عنوان یکی از مهم ترین این پروژه ها در حال حاضر با طی کردن مراحل پایانی خود در فاز اول، هدف گذاری تولید ۸۰۰ هزار تن آهن اسفنجی را محقق خواهد کرد و با آغاز فاز دوم این پروژه که با سرمایه گذاری بیش از ۲۵۰۰ میلیارد تومان انجام می شود، میزان تولید ۵/۲ میلیون تن گندله و ۸۰۰ هزار تن آهن اسفنجی هات بریکت در آن عملیاتی خواهد شد. هدف از اجرای این پروژه‌ی عظیم توسط گروه مالی و بانک گردشگری؛ تغییر چشم‌انداز اقتصادی منطقه، اشتغال‌زایی مولد و توسعه صنعت فولادی منطقه است که زنجیره‌ی تولید سنگ‌آهن در معدن شماره ۵ گل گهر سیرجان را با تولید گندله و آهن اسفنجی در فولاد بافت کامل می‌کند.
از دیگر پروژه های اقتصاد مقاومتی بانک گردشگری در شهرستان بافت می توان به سرمایه گذاری و احیای کارخانه جمیل کرک بافت اشاره کرد که با کمک به رونق اقتصادی این شهرستان محروم و احیای صنایع پایین دستی استان، برای ۶۶۰ نفر به شکل مستقیم و غیرمستقیم اشتغال زایی کرده است. علاوه بر این کار احداث هتل و مجتمع تفریحی- گردشگری ستاره بام کویر بافت با هدف متوازن سازی توسعه اقتصادی و ایجاد زیرساخت های گردشگری در این منطقه نیز در دست اجرا است که پس از اتمام برای نزدیک به ۳۰۰ نفر، به شکل مستقیم و غیرمستقیم شغل ایجاد خواهد کرد.
همچنین یادآور می شود بانک گردشگری به مناسبت هفته دولت با حمایت از جشنواره سالانه گردو در شهرستان بافت رونق تولید ملی و گسترش توانمندی های اقتصادی در این شهرستان را به صورت جدی دنبال می کند.