تاپ خبر۲۴:دکتر عبدالناصر همتی مدیرعامل بانک ملی ایران و هیأت همراه در سفر به اهواز از بخش های مختلف کارخانجات گروه ملی صنعتی فولاد ایران بازدید کردند. مدیر عامل در نشست اعضای هیات مدیره گروه ملی فولاد ایران با اشاره به روند بررسی تعهدات گروه جهت واگذاری قطعی این مجتمع صنعتی به بانک ملی ایران […]

تاپ خبر۲۴:دکتر عبدالناصر همتی مدیرعامل بانک ملی ایران و هیأت همراه در سفر به اهواز از بخش های مختلف کارخانجات گروه ملی صنعتی فولاد ایران بازدید کردند.
مدیر عامل در نشست اعضای هیات مدیره گروه ملی فولاد ایران با اشاره به روند بررسی تعهدات گروه جهت واگذاری قطعی این مجتمع صنعتی به بانک ملی ایران بر ضرورت توسعه و افزایش تولید گروه ملی صنعتی فولاد ایران تاکید کرد و اظهار داشت: در حال حاضر این مجتمع با کمتر از ۴۰درصد ظرفیت تولید فعالیت دارد که این رقم باید افزایش یابد.
وی همچنین از تعیین تکلیف سرمایه گذاری های نیمه کاره در گروه ملی صنعتی فولاد ایران اعم از مرحله دوم کوره ذوب آن خبر داد و گفت: هم اینک ۷۰ درصد کار انجام شده و مابقی در دست انجام است که با تحقق آن ،میزان تولید گروه صنعتی فولاد ایران به ۸۶۰ هزار تن خواهدرسید.
مدیرعامل بانک ملی ایران در ادامه گفت: اجرای طرح آهن اسفنجی هم در دستور کار قرار دارد که تحقق این اهداف تأثیر عمده ای در توسعه فعالیت‌های گروه و رونق صنعت و اشتغال در این منطقه خواهد داشت.
دکتر همتی افزود: بانک ملی ایران به ناچار مجبور شده گروه ملی صنعتی فولاد ایران را مالکیت کند لذا این اقدام مغایرتی با سیاست کاهش بنگاه‌داری ندارد. حفظ و توسعه این واحد تولیدی و حفظ اشتغال بیش از سه هزار نیروی فعال در آن یک امر ضروری است.
گروه ملی صنعتی فولاد ایران تولید کننده شمش فولادی، میلگرد، لوله و انواع مقاطع فولادی ساختمان است. این کارخانه که با مساحتی حدود ۲۲۰هکتار در مجاورت رودخانه کارون در اهواز قرار دارد، در سال ۱۳۴۲ تاسیس و در سال ۱۳۴۶ به بهره برداری رسیده است. ظرفیت اسمی این کارخانه در ابتدای بهره برداری ۶۵ هزار تن بود که با راه اندازی خطوط تولید مجموع ظرفیت نورد فولادی و شمش آن به یک میلیون و ۶۵هزار تن رسیده است.
گفتنی است در این بازدید جمال دامغانیان و برات کریمی، اعضای هیأت مدیره بانک ملی ایران، دکتر شاهباز معاون مدیرعامل و شایان مدیرمنطقه یک کشور وی را همراهی می‌کردند.