تاپ خبر۲۴: مدیرعامل بانک ملت با حضور در محل خبرگزاری فارس، ضمن دیدار با مدیرعامل، مدیران کل و خبرنگاران این خبرگزاری، از بخش های مختلف این رسانه مجازی بازدید کرد.  به گزارش تاپ خبر۲۴ به نقل از روابط عمومی بانک ملت، محمدرضا ساروخانی در این دیدار با اشاره به سرعت بالای انتشار اخبار در خبرگزاری […]

تاپ خبر۲۴: مدیرعامل بانک ملت با حضور در محل خبرگزاری فارس، ضمن دیدار با مدیرعامل، مدیران کل و خبرنگاران این خبرگزاری، از بخش های مختلف این رسانه مجازی بازدید کرد.

 به گزارش تاپ خبر۲۴ به نقل از روابط عمومی بانک ملت، محمدرضا ساروخانی در این دیدار با اشاره به سرعت بالای انتشار اخبار در خبرگزاری فارس، از این خبرگزاری به عنوان یک خبرگزاری مرجع در کشور نام برد.

وی همچنین با اشاره به هجمه های صورت گرفته به نظام بانکی به ویژه در یک سال گذشته، افزود: اگر می خواهیم چالش های پیش روی بانک ها را بررسی کنیم باید همه عوامل را نگاه کنیم در حالی که اکنون نگاه منتقدان فقط به مشکلات داخلی نظام بانکی است صرفنظر از متغیرهای بیرونی که روی عملکرد بانک ها تاثیرگذار است.
مدیرعامل بانک ملت تاکید کرد که بسیاری از هجمه ها و انتقادات از نظام بانکی غیرمنصفانه است.
وی با اشاره به تاکید بانک ملت بر اعطای تسهیلات خرد اظهار داشت: نسبت مطالبات این نوع تسهیلات کمتر از دو درصد است که نشان می دهد سطوح پایین جامعه نسبت به بازپرداخت تسهیلات خود حساس ترند.
ساروخانی نگرانی بانک ها را در بخش تسهیلات بزرگ ذکر کرد و افزود: بانک ملت بیش از ۷۰۰ هزار فقره تسهیلات خرد اعطا کرده است که نسبت مطالبات آنها زیر دو درصد است.
وی با اشاره به تاسیس شرکت طرح و اندیشه بهساز ملت از سوی بانک ملت برای وصول مطالبات، تاکید کرد: این شرکت با ۶۰۰ تا ۷۰۰ پرسنل در سطح کشور فعال است و با کار علمی، در زمینه فعالیت خود موفق بوده است.
مدیرعامل بانک ملت به تاسیس مرکز آموزشی علمی کاربردی طرح و اندیشه بهساز ملت با رشته وصول مطالبات اشاره کرد و ادامه داد: وقتی در کشور حدود ۱۰۰ هزار میلیارد تومان مطالبات داریم یعنی این که مطالبات معوق یک بیماری است که باید با کار علمی آن را ریشه یابی و درمان کرد.
وی راه اندازی سامانه نرم افزاری ذینفع واحد با هدف شناسایی گروه های وام گیرنده ذینفع واحد، جداسازی بخش اعطاکننده تسهیلات از دریافت کننده اطلاعات و راه اندازی نرم افزاری برای تعیین نوع وثایق با توجه به نوع تسهیلات را از دیگر اقدامات بانک ملت در راستای پیشگیری از ایجاد مطالبات معوق ذکر کرد.
ساروخانی، سامانه تسهیلاتی تام در جهت پرداخت اینترنتی تسهیلات و نرم افزار کشف تقلب در جهت شناسایی فرآیندهای غیرمتعارف در شعب را از دیگر اقدامات برای کاهش ریسک مطالباتی بانک ملت عنوان کرد و گفت: بانک ملت با وجود این که بیشترین میزان تراکنش را از درگاه های غیرحضوری خود دارد به دلیل بهره مندی از سیستم امنیتی بسیار قوی، موجبات آسودگی خاطر مشتریان را فراهم کرده است.
به گفته وی، بانک ملت حدود ۴.۵ میلیون مشتریان اینترنتی و در همین حدود هم مشتری ابزارهای غیرحضوری دیگر نظیر همراه بانک، تلفنبانک و … را دارد.
ساروخانی با اشاره به این نکته که هم اکنون حدود ۹۲ درصد تراکنش های بانک ملت به صورت غیرحضوری انجام می شود، اظهار داشت: هم اکنون حدود دو میلیون و ۲۰۰ فقره قسط از سوی این بانک دریافت می شود که ۶۵ درصد آن یعنی حدود یک میلیون و ۳۰۰ هزار قسط به صورت غیرحضوری پرداخت می شود.
مدیرعامل بانک ملت در مورد قراردادهای نفتی این بانک از محل صندوق توسعه ملی هم گفت: طرح توسعه فاز ۲۰ تا ۲۴ پارس جنوبی با مبلغ ۵ میلیارد دلار از محل این صندوق در حال انجام است که ۵۰ درصد آن جذب شده است ضمن این که قرارداد توسعه فاز ۱۳ پارس جنوبی هم با مبلغ دو میلیارد دلار منعقد شده است که امیدواریم کار پرداخت تسهیلات آن از هفته آینده شروع شود.
وی دیگر طرح نفتی در دست اجرای این بانک را شرکت نفت ستاره خلیج فارس خواند و گفت: این شرکت پالایشگاه بزرگی است که هم قرار است بنزین یورو۴ مورد نیاز کشور را تولید کند و هم قدرت صادرات دارد.
به گفته ساروخانی، ۶۰۰ میلیون یورو از محل صندوق انرژی بانک ملت برای این طرح پرداخت شده است ضمن این که عاملیت مبلغ ۸۸۴ میلیون یورو تسهیلات دیگر نیز اخذ شده است که پس از انجام امور تغییرمالکیت پالایشگاه، کار پرداخت آن شروع خواهد شد.
نظام الدین موسوی، مدیرعامل خبرگزاری فارس هم در این دیدار با تشریح فعالیت های این خبرگزاری در عرصه های مختلف، اظهار داشت: بانک ملت در بین مردم بانک خوشنامی است و از لحاظ فناوری های نوین، جز بانک های برتر کشور شناخته می شود.
وی به رتبه نخست سایت اینترنتی بانک ملت در میان بانک های کشور اشاره کرد و افزود: این رتبه نشان می دهد، بیشترین مراجعه به این سایت صورت می گیرد که از این قابلیت های بالای بانک ملت است.