تاپ خبر۲۴: ایسوس جدیداً مادربورد E3 Pro Gaming V5 را معرفی نموده است. این مادربورد سایز ATX بر اساس آخرین نسل چیپست Intel C232 Express ساخته شده و دارای امکانات مخصوص بازی از جمله صدای SupremeFX،Sonic Radar II می باشد. همچنین به منظور ایجاد فضایی بدون تأخیر و سریع در بازی، از تکنولوژی های LANGuard […]

تاپ خبر۲۴: ایسوس جدیداً مادربورد E3 Pro Gaming V5 را معرفی نموده است.

این مادربورد سایز ATX بر اساس آخرین نسل چیپست Intel C232 Express ساخته شده و دارای امکانات مخصوص بازی از جمله صدای SupremeFX،Sonic Radar II می باشد. همچنین به منظور ایجاد فضایی بدون تأخیر و سریع در بازی، از تکنولوژی های LANGuard و GamFirst بهره می برد.
مادربورد E3 Pro Gaming V5 به گیمرها این امکان را می دهد که از آخرین نسل پردازنده های رده سرورXeon E3-1200 V5 که بر اساس معماری ۱۴ نانومتری SKylake ساخته شده اند، استفاده نموده و از جدیدترین حافظه های DDR4 به منظور عملکرد بهتر و سریعتر بهره گیرند.
جدیدترین عضو خانواده Pro Gaming دارای سیستم خنک کننده به همراه پمپ آب و دریچه مخصوص می باشد. همچنین برای خنک کنندگی بهتر و کنترل قسمت های مختلف مادربورد از سیستم Fan Xpert 3 بهره گرفته شده است. برای ارتباط بهتر و سریعتر با دیگر دستگاه ها، این مادربورد از USB 3.1 Gen2 Type-A، USB 3.1 Gen2 Type-C، NVM Express (NVMe) M.2 پشتیبانی می نماید.
E3 Pro Gaming V5 دارای تکنولوژی انحصاری RAMCache می باشد؛ این تکنولوژی باعث می¬شود که بارگذاری بازی ها سریعتر انجام شده و به منظور افزایش عمر مادربورد، از قطعات Gamer’s Guardian استفاده شده است.

ساخته شده برای بازی: صدای SupremeFX، Sonic Radar II، Intel Gigabit LAN، LANGuard و GameFirst
مادربورد E3 Pro Gaming V5 دارای تکنولوژی انحصاری SupremeFX برای صدای درون بازی می باشد. این تکنولوژی صدایی با شفافیت و کیفیت بسیار بالا را برای گیمرها فراهم می کند، با نسبت سیگنال به نویز ۱۱۵dB ، طراحی محافظت شده در برابر شوک، پوشش تداخل الکترومغناطیسی (EMI) و سیستم تغذیه محاظت شده ۵ از ویژگی های آن است.
قطعات SupremeFX به همراه کدکRealtek ALC1150، عملکرد صوتی را بالا برده و تداخل را کاهش می دهند. به همین دلیل شفاف ترین صداها به هدست و یا بلندگوها منتقل خواهد شد. خطوط قرمز موجود بر روی مادربورد که نقش محافظ را برای شنیدن صدای بهتر ایفا می کنند، با رنگ های مختلف روشن شده و این امکان را به کاربر می دهند که بتواند بر اساس سلیقه خود رنگ مورد نظر را به مادربورد بدهد.
با استفاده از تکنولوژی Sonic Radar II گیمرها به راحتی می توانند صداهای محیط اطراف را در بازی بشوند. این تکنولوژی همچنین با استفاده از یک صفحه تنظیمات ساده می تواند به گیمر جهت تولید صدا و منبع صداهای محیط را نشان دهد.
وجود چندیدن تکنولوژی شبکه مانند Intel Gigabit Ethernet، LANGuard و GameFirst در این مادربورد باعث شده تا در بازی های تحت شبکه که انتقال سریع داده ها بسیار حیاتی است، گیمرها یک بازی بدون تأخیر را تجربه کنند.
تکنولوژی شرکت اینتل برای انتقالات شبکه، CPU Overhead را کاهش داده و مقدار TCP و UDP را افزایش می دهد، به این صورت پردازش کمتری برای داده ها نیاز بوده و بازی سریعتر بارگزاری خواهد شد.
LANGuard تکنولوژی انحصاری متعلق به شرکت ایسوس، یک محافظ سخت افزاری است که تکنولوژی های ضد تداخل سیگنال و ضد EMI را به کار گرفته و با استفاده از قطعاتی که در برابر الکتریسیته ساکن و ولتاژهای ناگهانی مقاوم هستند، محیط بازی بهتر و امن تری را در اختیار گیمرها قرار می دهد.
تکنولوژی جدید GameFirst، بسته های داده مخصوص بازی را شناسایی می کند و پهنای باند بیشتری به گیمرها اختصاص می دهد. این کار باعث می شود تأخیر در بازی های آنلاین بسیار کاهش کرده و نیز سرعت به اشتراک گذاری فایل ها افزایش پیدا کند. GameFirst همچنین دارای قابلیت Multi-Gate Teaming می باشد که تمام شبکه های موجود را با یکدیگر به صورت گروه درآورده و باعث می شود تا بالاترین پهنای باند در اختیار گیمرها قرار گیرد.

خنک کنندگی آسان: دریچه مخصوص پمپ آب برای خنک کننده های مایع، Fan Xpert 3
به منظور خنک کنندگی هر چه بهتر سطح مادربورد، سری E3 Pro Gaming V5 دارای دریچه مخصوص پمپ آب به همراه سنسورهای دما در نقاط مختلف می باشد. همچنین به منظور کنترل بهتر Fan Xpert 3 بر روی دما پین ۳ تایی و پین ۴ تایی برای کنترل چرخش فن ها به صورت DC یا PWM وجود دارد.

کانکنتورها و محافظ های نسل بعد USB 3.1، M.2، RAMCacheو DIY
این مادربورد دارای هر دو نوع Type-A و Type-C از پورت های USB 3.1 می باشد. سرعت انتقال داده درUSB 3.1 دو برابر USB 3.0 می باشد. همچنین USB 3.1 با تمام محصولات از قبلی USB سازگار است. به منظور افزایش هر چه بیشتر سرعت در USB 3.1، ایسوس به صورت انحصاری از تکنولوژی Boost استفاده کرده است.
سوکت M.2 تعبیه شده در مادربورد امکان اتصال به حافظه های SSD را فراهم می کند. همچنین به منظور بارگزاری بهتر بازی ها و برنامه ها، تکنولوژی RAMCache به صورت هوشمندانه اطلاعات مورد نیاز را Cache می کند تا سرعت دسترسی به آنها افزایش یابد.
این مادربورد از چندین سطح محفاظت با نام Gamer’s Guardian بهره می برد. این تکنولوژی از تنظیم کننده ولتاژ دیجیتال (Digi+VRM)، محافظت در برابر جریان بیش از حد، DRAM که از جریان اتصال کوتاه مدار جلوگیری می کند، چوک های با کیفیت، خازن¬های مقاوم در دمای بالا و دارای طول عمر طولانی و صفحه پشتی I/O که ضد رنگ می باشد. در این مادربورد محافظ¬های ESD نیز به کار رفته است تا از شوک¬های مربوط به الکتریسیته ساکن جلوگیری شود.
در آخر باید گفت که E3 Pro Gaming V5 اولین مادربورد ایسوس برای کاربران معمولی است که از پردازنده های Xeon E3-1200 V5 پشتیبانی می کند. در سال ۲۰۱۶ میلادی مادربوردهایی از قبیل ATX E3 Pro V5، mATX E3M-ET V5 و mATX E3M-PLUS در رده مادربوردهای Signature به بازار عرضه خواهند شد تا در کنار این محصول قرار گیرند.