تاپ خبر۲۴ : با آغاز اجرای پروژه مشترک پارس‌نت و سیگفاکس، ایران به شبکه اینترنت اشیاء (IoT) می‌پیوندد. شرکت‌های پارس‌نت و سیگفاکس (Sigfox) فرانسه که به تازگی قراداد همکاری مشترکی را به امضا رسانده‌اند، رسما اعلام کردند تا تیرماه سال آینده در ۱۲ شهر بزرگ ایران، شبکه اینترنت اشیاء (IoT) را با استفاده از فناوری […]

تاپ خبر۲۴ : با آغاز اجرای پروژه مشترک پارس‌نت و سیگفاکس، ایران به شبکه اینترنت اشیاء (IoT) می‌پیوندد.

شرکت‌های پارس‌نت و سیگفاکس (Sigfox) فرانسه که به تازگی قراداد همکاری مشترکی را به امضا رسانده‌اند، رسما اعلام کردند تا تیرماه سال آینده در ۱۲ شهر بزرگ ایران، شبکه اینترنت اشیاء (IoT) را با استفاده از فناوری LPWAN راه‌اندازی می‌‌کنند. پارس‌نت یکی از اعضای گروه شرکت‌های پارسان‌لین است که در زمینه اینترنت اشیاء (IoT) فعالیت می‌کند. سیگفاکس فرانسه که پیش از این در ۳۰ کشور جهان در زمینه اینترنت اشیاء (IoT) فعال بوده است طی اطلاعیه‌ای رسمی اعلام کرد ایران سی و یکمین کشوری است که به شبکه اینترنت اشیاء سیگفاکس متصل می‌شود.
احمدجعفرآبادی، مدیرعامل پارس‌نت در مورد قرارداد همکاری پارس‌نت و سیگفاکس فرانسه و گسترش شبکه اینترنت اشیا در کشور گفت: «پارس‌نت با توجه به قدرت اجرایی خود و امکاناتی که در اختیار دارد، می‌تواند در سریع‌ترین زمان ممکن، شرکت‌های تجاری و مصرف‌کنندگانی که به شبکه اینترنت اشیا نیاز دارند را به خواسته خود برساند. این شبکه دریچه‌ای نو به دنیای اقتصادی متفاوتی است که در آن سرعت، کاهش مصرف انرژی و هزینه در اولویت هستند و کسب‌ و کارهای ایرانی با استفاده از این شبکه جهانی، فعالیت‌های اقتصادی و بازرگانی خود را وارد مرحله‌ای جدید می‌کنند.»
پارسان‌لین به عنوان یکی از بزرگ‌ترین اپراتورهای ارائه کننده سرویس‌های اینترنتی در کشور، همواره تلاش می‌کند تا سطح خدمات فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور را ارتقا داده و ظرفیت‌های این بازار را روز به روز گسترش دهد. این بار گروه پارسان‌لین توسط پارس‌نت وارد شبکه اینترنت اشیا می‌شود تا بستری مناسب برای این فناوری روز و پیشرفته در ایران ایجاد کند.
پارس‌نت برای همین منظور با سیگفاکس، از پیشروان این صنعت در دنیا، وارد بازار ایران شده است تا سرویس در سطح جهانی، کم‌هزینه و پربازده ایجاد کند. سیگفاکس اولین شبکه جهانی اینترنت اشیا را ایجاد کرده است. پارس‌نت مجری انحصاری این طرح در کشور است و صاحبان کسب و کارها و مصرف‌کنندگان این حوزه از این پس می‌توانند بدون نیاز به برپاسازی اتصالات شبکه داده‌ها و اطلاعات خود را در کنار انبوه داده دیگران منتشر کنند.
مقام اجرایی سیگفاکس در مورد همکاری با پارس‌نت می‌گوید: «سیگفاکس و پارس‌نت می‌کوشند تا دروازه‌ای جدید را به سوی کسب‌کارهای نوین در ایران باز کنند. این دروازه به آن‌ها اجازه می‌دهد تا درآمد بیشتری از روش‌های جدیدی که پارس‌نت پیش روی‌شان قرار می‌دهد، کسب کنند. پارس‌نت شرکای تجاری بسیاری دارد که مشتاق این خدمات هستند. در کنار این شرکا، استارت‌آپ‌ها قرار دارند که به دنبال راه‌حل‌های اینترنت اشیا برای کسب و کار خود هستند.»
وی در مورد پتانسیل بازار ایران اضافه کرد: «ایران در بین کشورهای منطقه از نظر اقتصادی رشدی سریع دارد. سیگفاکس معتقد است که ایران به سرعت می‌تواند وارد حوزه اینترنت اشیاء (IoT) شود و شرکت‌های این کشور به خوبی از اهمیت فناوری‌های روز دنیا نظیر اینترنت اشیا آگاه‌اند و علاقه زیادی دارند تا از این طریق برای خود ارزش افزوده ایجاد کنند. هدف سیگفاکس از همکاری با پارس‌نت، توسعه و ایجاد بستر مناسب برای استفاده اینترنت اشیا و شناختن مزایای خدماتی هستند که به همراه می‌آورد.»
راه‌حل‌های سیگفاکس و پارس‌نت در حوزه اینترنت اشیاء (IoT) برای کاربردهای متعددی در زمینه شهر هوشمند، حمل‌ونقل، لاجستیک، کنترل دارایی‌ها، راه دور، اندازه‌گیری هوشمند و بسیاری کاربردهای دیگر ارائه می‌شود و افراد و صاحبان کسب و کارها می‌توانند برای پروژه‌های خود در این حوزه از خدمات ارتباطی سیگفاکس و پارس‌نت استفاده کنند.