تاپ خبر۲۴:محسن مومنی شریف رئیس حوزه هنری در مراسم تجلیل از خبرنگاران با تبریک روز خبرنگار و تشکر از حضور اهالی رسانه با بیان اینکه نمی دانم جایگاه سرویس ادب و هنر در مطبوعات و رسانه کشور ما در کجا قرار دارد،گفت: این جایگاه در رتبه بالایی باید قرار داشته باشد، زیرا همه چیز کشور […]

تاپ خبر۲۴:محسن مومنی شریف رئیس حوزه هنری در مراسم تجلیل از خبرنگاران با تبریک روز خبرنگار و تشکر از حضور اهالی رسانه با بیان اینکه نمی دانم جایگاه سرویس ادب و هنر در مطبوعات و رسانه کشور ما در کجا قرار دارد،گفت: این جایگاه در رتبه بالایی باید قرار داشته باشد، زیرا همه چیز کشور ما فرهنگ ماست و آنچه که ما در دنیا به آن می نازیم و باعث تمایز ما با دیگر کشورهاست، فرهنگ و ادب و هنر ما است. بزرگان و برنامه ریزان کشور هم این نکته را دیده اند و اولین چشم انداز جمهوری اسلامی برای پیشرفت همه جانبه کشور با محوریت فرهنگ تدوین شده است.
مومنی با تاکید بر اینکه بایستی تلقی ها از فرهنگ درست شود، گفت: باید توانایی های فرهنگ را باور کرده و در همه حوزه ها در رأس قرار گیرد.اگر حوزه فرهنگ عمومی کشور درست نشود در اقتصاد هیچ اتفاقی نمی افتداگرنفت ما چندین برابر شود و رابطه ما هم با آمریکا برقرار شود باز هم وضع خوبی نخواهیم داشت اگر که حوزه فرهنگی ما درست نشود.

ممکن است زبان فارسی در کشور خودمان هم غریب شود
وی زبان فارسی را از مظلوم ترین مسائلی که در حوزه فرهنگ به آن تا به حال پرداخته نشده است دانست و افزود: اگر به این زبان پرداخته نشود، ممکن است همانطور که از قدرت و محدوده مخاطبان زبان فارسی کاسته شده است، به مرور هم از این وضع بدتر شود و در کشور خودمان هم غریب شود. زبان فارسی زمانی زبان اول شبه قاره بود اما در کمتر از ۲۰۰ سال استعمارگران بلایی به سر آن آوردند که امروز در کشور خودمان هم از تعداد افرادی که زبان فارسی را به درستی صحبت می کنند، کاسته شده است.
مومنی شریف ادامه داد: در حوزه مطبوعات و رسانه کمتر کسی مانند آقای دوستی است که به درستی به زبان فارسی صحبت کند و در صحبت هایشان کمتر از واژه های بیگانه استفاده نمایند و در این رابطه فخر هم نفروشند و این نکته ای بود که مقام معظم رهبری چند روز گذشته در دیدار با اساتید دانشگاه رنج خود را از این مسئله نتوانستند پنهان نمایند و به آن اشاره کردند.

همکاری خوب حوزه هنری انقلاب و خبرنگاران در حوزه سینما
مومنی شریف با بیان اینکه سال گذشته میان خبرنگاران و حوزه هنری انقلاب اسلامی همکاری خوبی شکل گرفت است، گفت: از نظر ما همه خبرنگاران زحمت کشیده اند و در زمینه سینما حاصل این همکاری دیده شد و به آنچه که مردم ما از سینما مطالبه می کنند کمک کرد. در سال گذشته فیلم های محترمی ساخته شد تا بتوانیم با خانواده هایمان چند ساعت در سینما حضور پیدا کنیم و شرمنده فرزندانمان نباشیم.
وی ادامه داد: این همکاری می تواند موثرتر باشد و نه تنها در حوزه سینما بلکه حوزه های فراموش شده زیادی هستند که اگر دوستان به یکدیگر کمک نمایند و مسائل اساسی حوزه فرهنگ را احصا کنند و به نکات فراموش شده پرداخته شود، اتفاقات بزرگی در کشور می افتد.

رییس حوزه هنری انقلاب اسلامی خاطر نشان کرد:در سال گذشته هنگامی که مشکلات اقتصادی حادتر گردید، نخستین جایی که از بودجه آن کاسته شد، حوزه فرهنگ و هنر بود در صورتی که اعتبار در حوزه های عمرانی آن طور که از بودجه فرهنگ کم شد، کاسته نشد چون آن حوزه ها را اصل ودر مقابل نگاه تزیینی و غیر اصیل به حوزه فرهنگ داشتند که باعث وارد آمدن ضربه به این حوزه شد.

در گعده های خودمان مسائل اصلی فرهنگ و هنر را تبدیل به گفتمان نماییم
مومنی شریف خاطر نشان کرد: امیدوارم این طرز تلقی عوض شود و این کار توسط شما خبرنگاران ممکن خواهد شد. در گعده های خودمان مسائل اصلی فرهنگ و هنر را بررسی کرده و آنها را تبدیل به گفتمان نماییم تا شاهد اتفاقاتی باشیم.این به قدرت جریان سازی و گفتمان سازی خبر و رسانه مربوط می شود. شاید خیلی از مسائل از نظر مسئولان و مردم مهم نباشد اما مطبوعات و رسانه ها می توانند آن را مهم  وجلوه دهند.

وی در ابتدای سخنان خود در این مراسم با گرامی داشت یاد امیر حسین فردی و خبرنگاران شهید گفت: از پیشکسوتان خبر در رسانه و حجت الاسلام دعایی که همیشه دعوت ما را قبول کرده اند و در این مراسم حاضر شدند، تشکر می کنم.
وی ضمن تشکر از حضور مهران دوستی گوینده صدای جمهوری اسلامی افزود: ما همواره برای آقای دوستی احترام قائل هستیم و مردم ما صدای او را هنگامی که اخبار جبهه و پیروزی رزمندگان را اعلام می کردند، از یاد نخواهند برد.

مومنی شریف مجددا از همکاری خبرنگاران با حوزه هنری انقلاب اسلامی تشکر کرد و گفت:  امیدوارم کارنامه قابل قبولی در مقابل لطفی که نسبت به حوزه هنری وجود دارد داشته باشیم و کارهای نامربوطی انجام نگیرد که این هدف ما در این چند سال اخیر بوده است تا بتوانیم از خودمان دفاع کنیم.
مومنی در پایان صحبت های خود گفت: از محاسن حوزه هنری انقلاب اسلامی این است که اغلب مدیران حوزه هنری سابقه مطبوعاتی و خبرنگاری دارند.

شایان ذکر است طی مراسم بزرگداشت خبرنگاران در حوزه هنری نفیسه اسماعیلی خبرنگار فرهنگ و ادب خبرگزاری فارس، احمد افشار خبرنگار فرهنگی روزنامه همشهری، کیوان امجدیان دبیر فرهنگی هنری خبرگزاری فارس، طوسی مدیرکل فرهنگی خبرگزاری تسنیم، علیرضا بهرامی مدیر گروه فرهنگی هنری خبرگزاری ایسنا، سینا علی محمدی دبیر سرویس فرهنگی روزنامه جام جم، ریسمانچی دبیر سرویس فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، نغمه دانش دبیر سرویس فرهنگی خبرگزاری مهر، حسین سفاری سردبیر خبر بامدادی و صبحگاهی، مجید فلاح خبرنگار اداره کل اخبار رادیو مورد تقدیر قرار گرفتند و به رسم یادبود از سوی حوزه هنری به آنها هدایای داده شد.