تاپ خبر۲۴: وزیر اطلاعات می گوید انفجارهای بیروت و پاریس هشداری جدی برای ایران است که باید مورد بررسی کارشناسی قرار گیرد. حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمود علوی در پنجاه و نهمین همایش سراسری حراست کل کشور با اشاره به مسئله نفوذ دشمن و تبیین اهداف دشمن ازسوی مقام معظم رهبری گفت: «دشمن همواره در صدد […]

تاپ خبر۲۴: وزیر اطلاعات می گوید انفجارهای بیروت و پاریس هشداری جدی برای ایران است که باید مورد بررسی کارشناسی قرار گیرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمود علوی در پنجاه و نهمین همایش سراسری حراست کل کشور با اشاره به مسئله نفوذ دشمن و تبیین اهداف دشمن ازسوی مقام معظم رهبری گفت: «دشمن همواره در صدد نفوذ و به دنبال آن، ضربه زدن به کشور بوده است، اما اکنون باتوجه به شرایط جدید با این خطر بیشتر مواجهیم.»
وی از نفوذ به عنوان مهم ترین تهدید در عرصه جنگ نرم یاد کرد و افزود: «ضرورت دارد هشدارهای راهبردی مقام معظم رهبری را در حوزه نفوذ به صورت علمی و پژوهشی مطالعه و بررسی و مبتنی بر آن عمل کرد تا با هوشیاری کامل، دچار غافلگیری نشویم.»
وزیر اطلاعات همچنین تروریست های تکفیری را مهم ترین تهدید در عرصه جنگ سخت علیه جمهوری اسلامی خواند و با اشاره به انفجارهای اخیر در بیروت و پاریس تاکید کرد: «اولویت های اصلی وزارت اطلاعات تامین امنیت کشور و مقابله با جریان تکفیری است که بحمدالله توفیقات خوبی داشته ایم و به مردم هم اطلاع رسانی نموده ایم.»
او گفت: «البته انفجارهای اخیر هشدار جدی به ما هم می باشد، که باید مورد توجه کارشناسی قرار گیرد.»
وزیر اطلاعات هفته گذشته از دستگیری ده‌ها نفر از اعضای “گروه‌های تروریستی” در استان‌های خوزستان، سیستان و بلوچستان، تهران، گلستان و مازندران خبر داده و گفته بود که عملیات نظامی روسیه در سوریه باعث افزایش فشار امنیتی بر جمهوری اسلامی شده است.
عراق: درباره حمله احتمالی به ایران اطلاعات داده‌ایم
در همین حال ابراهیم جعفری، وزیر امور خارجه عراق می‌گوید که سازمان‌های امنیتی این کشور اطلاعاتی به دست آورده‌اند که نشان می‌دهد بعضی کشورها از جمله ایران، آمریکا و فرانسه از اهداف حملات گروه‌های تروریستی هستند.
جعفری گفته است که عراق این اطلاعات را در اختیار کشورهای مربوط قرار داده اما جزئیات بیشتری درباره مهاجمان احتمالی یا زمان‌بندی حملاتی که درباره آن هشدار داده، ارائه نکرده است.
حدود ۱۳۰ نفر جمعه شب (۱۳ نوامبر) در حملات انتحاری و تیراندازی مهاجمان مسلح در چند مکان عمومی در پاریس جان خود را از دست دادند.
پیش از آن هم در دو حمله انتحاری همزمان در جنوب بیروت دست کم ۴۳ نفر کشته شدند.
گروه تروریستی داعش مسئولیت حملات پاریس و بیروت را برعهده گرفته است.
منبع : فرارو