تاپ خبر۲۴:تفاهمنامه همکاری میان بانک ملت و دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد تجاری- صنعتی و ویژه اقتصادی با هدف افزایش تعاملات فی ما بین به امضا رسید. به گزارش تاپ خبر۲۴ به از روابط عمومی بانک ملت ، بر اساس این تفاهمنامه که به امضای دکتر محمد بیگدلی مدیرعامل این بانک و مرتضی بانک مشاور […]

تاپ خبر۲۴:تفاهمنامه همکاری میان بانک ملت و دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد تجاری- صنعتی و ویژه اقتصادی با هدف افزایش تعاملات فی ما بین به امضا رسید.

به گزارش تاپ خبر۲۴ به از روابط عمومی بانک ملت ، بر اساس این تفاهمنامه که به امضای دکتر محمد بیگدلی مدیرعامل این بانک و مرتضی بانک مشاور رییس جمهوری و دبیر شورای عالی مناطق آزاد تجاری- صنعتی و ویژه اقتصادی رسید، سطح همکاری های متقابل و مراودات بانکی طرفین افزایش خواهد یافت و بانک ملت به دبیرخانه و سازمان های مناطق آزاد و ویژه اقتصادی و شرکت های معرفی شده در چارچوب ضوابط و مقررات جاری، خدمات ویژه ارائه خواهد داد.
مشاور رییس جمهوری و دبیر شورای عالی مناطق آزاد تجاری- صنعتی و ویژه اقتصادی در این جلسه از بانک ملت به عنوان یک بانک خوب و فعال در کشور نام برد و اظهار امیدواری کرد که امضای این تفاهمنامه بتواند منشاء خیر و برکت برای دو طرف شود و همکاری های فی ما بین را در راستای رونق اقتصاد در مناطق آزاد، گسترش دهد.
وی با بیان این نکته که دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی به تعامل با بانک ملت به عنوان یک راهبرد و پیوند استراتژیک نگاه می کند، افزود: خوشبختانه این بانک به مشارکت در پروژه های بزرگ ملی شهره است و عملکرد خوبی را در این زمینه به ثبت رسانده است و امیدواریم که این تفاهمنامه، فرصت خوبی را برای فعالان اقتصادی این مناطق فراهم کند.
مرتضی بانک با اشاره به شرایط سخت اقتصادی کنونی، اظهار امیدواری کرد که دبیرخانه بتواند از ظرفیت های بانک ملت در پیشبرد برنامه ها و تکمیل طرح ها در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی به بهترین شکل ممکن بهره ببرد.
وی تولید، صادرات و گردشگری را از مسائل مهم مناطق آزاد و ویژه اقتصادی خواند و یادآور شد: نیازمند وجود منابع کافی برای تسهیل این موارد هستیم و با توجه به این که بانک ملت از بانک های فعال و خوشنام کشور است که در برهه های مختلف، کارهای بزرگی را انجام داده است امیدواریم که توانمندی و تخصص، سلامت کاری و منابع مناسب این بانک، به توسعه فعالیت ها در مناطق آزاد و ویژه کمک موثری کند.
مرتضی بانک تفکر بانکداری وظیفه مدار و هدفمند و انجام کار حرفه ای بانکداری را از خصوصیات بارز بانک ملت دانست و از دست اندرکاران این بانک بابت تدارک این تفاهمنامه قدردانی کرد.
بانک اظهار داشت: امیدواریم تفاهمنامه مذکور بتواند ارتباط مناطق آزاد و ویژه را با سیستم پولی و مالی کشور بیش از پیش تقویت کند.
دکتر محمد بیگدلی، مدیرعامل بانک ملت نیز با اشاره به توانمندی های این بانک اظهار داشت: بانک ملت از لحاظ نقدینگی در وضعیت مطلوبی قرار دارد و در سال های اخیر در راستای توسعه اقتصادی کشور، ایجاد اشتغال و کمک به اشتغال پایدار، در پروژه های بزرگ ملی کشور مشارکت فعالی داشته است.
وی با بیان این نکته که بانک ملت بانک اصلی بسیاری از سازمان های بزرگ کشور است، تاکید کرد: بخشITقوی و نیروی انسانی توانمند و متخصص، از ویژگی های بارز بانک ملت است و با توجه به نیاز سازمان های مناطق آزاد و ویژه به یک بانک قوی در کنار خود، این بانک آمادگی کامل خود را برای حمایت از فعالیت های بزرگ اقتصادی در این مناطق، اعلام می کند.
مدیرعامل بانک ملت ادامه داد: این تفاهمنامه پس از برگزاری نشست های مختلف کارشناسی، آماده شده است که امیدواریم بانک در قالب این تفاهمنامه بتواند گام های موثری را در جهت رشد و توسعه اقتصادی و رونق گردشگری در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی بردارد.
در مراسم امضای این تفاهمنامه، دکتر تاجیک عضو هیات مدیره، سعید نصری معاون مدیرعامل، مسعود نصر اصفهانی مدیر امور بانکداری شرکتی، علی اکبر صابریان مدیرکل دفتر مدیریت و روابط عمومی، محمدرضا جنگجو رییس اداره کل بانکداری شرکتی، سیدحمید حسینی مدیر شعب مناطق آزاد تجاری و صنعتی بانک ملت و مدیران عامل مناطق آزاد تجاری صنعتی و ویژه اقتصادی نیز حضور داشتند.
اعتبار این تفاهمنامه سه سال شمسی در نظر گرفته شده است که با توافق طرفین برای سال یا سال های بعد قابل تمدید خواهد بود.
بانک ملت در چارچوب این تفاهمنامه، انواع خدمات خرد و ویژه بانکداری الکترونیک، اعتباری، سرمایه گذاری، تامین سرمایه و کارگزاری و خدمات ارزی را به دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی و شرکت های معرفی شده، ارائه خواهد کرد.