تاپ خبر۲۴: رییس کل بیمه مرکزی جمهوری اسلامی عنوان کرد: اموال باقی مانده بیمه توسعه تکافوی پرداخت خسارات بیمه گزاران این شرکت را می دهد. به گزارش خبرنگار تاپ خبر۲۴ ، محمد ابراهیم امین که در نشست خبری به مناسبت ایام دهه مبارک فجر در محل وزارت اقتصاد سخن می گفت، در پاسخ به سوالی، […]

تاپ خبر۲۴: رییس کل بیمه مرکزی جمهوری اسلامی عنوان کرد: اموال باقی مانده بیمه توسعه تکافوی پرداخت خسارات بیمه گزاران این شرکت را می دهد.

به گزارش خبرنگار تاپ خبر۲۴ ، محمد ابراهیم امین که در نشست خبری به مناسبت ایام دهه مبارک فجر در محل وزارت اقتصاد سخن می گفت، در پاسخ به سوالی، با اشاره به مشکلات به وجود آمده برای شرکت بیمه توسعه اظهار داشت: این شرکت به دلیل سوء مدیریت در جذب تعدادی زیادی نماینده، تقسیط دریافت حق بیمه و عدم کنترل و به کارگیری مدیران فاقد صلاحیت، با مشکلاتی مواجه شد.
وی افزود: به همین سبب بیمه مرکزی در سال گذشته ناچار شد صدور بیمه شخص ثالث و عمر را از سوی این شرکت تعلیق کند و متعاقب آن در آخرین جلسه شورای عالی بیمه، صدور کل بیمه نامه های آن را تعلیق کرد که البته این به معنای متوقف شدن روند پرداخت خسارت به بیمه گذاران نیست.
رییس کل بیمه مرکزی گفت: این شرکت طی پنج سال معادل ۱۶۰۰ میلیارد تومان از بیمه گزاران دریافت کرده و با احتساب ۸۰۰ میلیارد تومان پرداخت خسارت تاکنون، معادل همین رقم را برای جبران خسارت بیمه گذاران در اختیار دارد.
وی تصریح کرد: با این حساب، اگر بیمه توسعه خسارات باقی مانده مردم را پرداخت کند، مشکل حل می شود ولی به دلیل عدم همکاری مسئولان شرکت، قوه قضاییه و ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی وارد عمل شدند و با تعیین تکلیف دارایی ها و اموال آن شرکت، خسارات باقی مانده مردم از این محل پرداخت خواهد شد.
رییس کل بیمه مرکزی افزود: اگر هم اموال باقی مانده شرکت، تکافوی پرداخت خسارات بیمه گذاران را نکند، یا شرکت بیمه توسعه لغو پروانه شده و تمام تعهدات، دارایی ها، حقوق و پرتفوی بیمه ای آن به بیمه ایران واگذار می شود و از این پس بیمه مزکور متکفل تعهدات آن خواهد بود یا با تشخیص قوه قضاییه، شرکت، ورشکسته اعلام و کلیه خسارت های جانی و شخصی آن به صندوق “تامین خسارت های بدنی” جهت پرداخت منتقل     می شود.
امین یادآور شد: صندوق تامین خسارت های بدنی منابع خود را از پنج درصد حق بیمه های پرداختی مردم تامین می کند و از همین محل، دارایی آن تکافوی پرداخت خسارت ها را می کند.