تاپ خبر۲۴: سه موافقتنامه همکاری های گمرکی، مالیاتی و سرمایه گذاری متقابل با حضور وزیر اقتصاد کشورمان و وزیر دارایی عراق به امضا رسید. به گزارش تاپ خبر۲۴ به نقل از شادا ، دکتر طیب نیا طی سخنانی در خصوص موافقت نامه های امضا شده اظهار داشت: این موافقت نامه ها شامل سه موافقت نامه “اجتناب از […]

تاپ خبر۲۴: سه موافقتنامه همکاری های گمرکی، مالیاتی و سرمایه گذاری متقابل با حضور وزیر اقتصاد کشورمان و وزیر دارایی عراق به امضا رسید.

به گزارش تاپ خبر۲۴ به نقل از شادا ، دکتر طیب نیا طی سخنانی در خصوص موافقت نامه های امضا شده اظهار داشت: این موافقت نامه ها شامل سه موافقت نامه “اجتناب از اخذ مالیات مضاعف”، “همکاری های گمرکی” و “تشویق و حمایت از سرمایه گذاری” متقابل است.
وزیر اقتصاد در ادامه با بیان اینکه هم اکنون حجم تجارت بین دو کشور با احتساب سایر همکاری ها مثل ترانزیت و گردشگری، سالانه به ۱۲ میلیارد دلار می رسد، ابراز امیدواری کرد با امضای این تفاهم نامه ها، حجم مبادلات دو کشور به رقم بیش از ۲۰ میلیارد دلار در سال افزایش یابد.
هوشیار زیباری  وزیر دارایی عراق نیز طی سخنانی با تبریک به دولت و ملت ایران به‌خاطر موفقیت در مذاکرات هسته ای، توافق حاصله را معقول، مفید و به نفع ایران و منطقه ارزیابی کرد.
وزیر دارایی عراق ضمن بررسی آخرین وضعیت همکاری‌های اقتصادی فیمابین، روابط دو کشور را رو به جلو توصیف و ابراز امیدواری کرد که این روابط، شاهد تقویت و گسترش روزافزون باشد.