تاپ خبر۲۴: در دیدار معاون نخست وزیر و وزیر اقتصاد لهستان با وزیر اقتصاد کشورمان موافقت نامه همکاری های اقتصادی دو کشور به امضاء رسید. به گزارش تاپ خبر۲۴ به نقل از شادا، علی طیب نیا در این دیدار با تاکید بر اینکه سیاست خارجی ایران همیشه مبتنی بر تحکیم صلح و برقرای امنیت و […]

تاپ خبر۲۴: در دیدار معاون نخست وزیر و وزیر اقتصاد لهستان با وزیر اقتصاد کشورمان موافقت نامه همکاری های اقتصادی دو کشور به امضاء رسید.
به گزارش تاپ خبر۲۴ به نقل از شادا، علی طیب نیا در این دیدار با تاکید بر اینکه سیاست خارجی ایران همیشه مبتنی بر تحکیم صلح و برقرای امنیت و آرامش در منطقه و جهان است گفت: برقراری روابط اقتصادی و توسعه همکاری ها با کشور دوست لهستان می تواند زمینه را برای گسترش همکاری های اقتصادی در سطح بین المللی فراهم کند.
وی افزود: موافقتنامه امضاء شده به عنوان نقشه راه همکاری های اقتصادی دوجانبه و سند بالا دستی همکاری های اقتصادی بین دو کشور می تواند، زمینه را برای احیاء روابط اقتصادی دو کشور فراهم کند.
وزیر اقتصاد کشورمان تصریح کرد: هرچند این موافقتنامه می تواند شروع خوبی برای همکاری ها باشد ،اما لازم است در ادامه ، فعالیتهای گسترده تری صورت بگیرد.
طیب نیا خطاب به همتای لهستانی خود گفت: امیدوارم سفر جنابعالی نقطه عطفی برای گسترش روابط دوطرف باشد.
وی با اشاره به رقم ۴۰ میلیون دلاری روابط اقتصادی دو کشور گفت: این حجم مبادلات تجاری متناسب با ظرفیت های اقتصادی دو کشور ایران و لهستان نیست.
طیب نیا خاطر نشان کرد: ما می توانیم با تشکیل گروههای کاری مشترک برای همکاری های بانکی، تجارت نفت و همکاری های گمرکی به اهداف تعیین شده در توسعه روابط اقتصادی، دست یابیم.
در ادامه این دیدار معاون نخست وزیر و وزیر اقتصاد لهستان ضمن ابراز خرسندی از برگزاری این نشست، تصریح کرد: تلاش می کنیم روابط سیاسی را هم راستای روابط اقتصادی، گسترش و توسعه دهیم.
“یانوش پیخو چنسکی” راه اندازی خط هوایی ورشو- تهران و نیز دستور برای تسویه حساب بین بانکهای ایران و لهستان را از جمله برنامه های کشورش در آینده نزدیک عنوان کرد.
وی همکاری در بخش نفت، گاز، حمل و نقل و کشاورزی را از دیگر حوزه های مورد علاقه کشورش برای همکاری با ایران اعلام کرد.
معاون نخست وزیر و وزیر اقتصاد لهستان در پایان گفت: ما نیاز به شناخت دقیق تر و بیشتر از ظرفیت ها و توانمندیهای ایران داریم و بر این باوریم که توسعه همکاری های اقتصادی ایران و لهستان به نفع هر دو کشور است.