تاپ خبر۲۴:این مانیتورهای ۵K جدید علاوه بر عملکرد قدرتمند خود، قابلیت استفاده و اتصال بی‌سیم به دستگاه‌های مک (Mac) و آی پد پرو (iPad Pro) را نیز ارائه می‌کنند. شرکت ال‌جی الکترونیکس امروز نمایشگرهای ۲۷ اینچی فوق دقیق ۵K (UltraFine 5K) خود (مدل ۲۷MD5KL) را به بازار معرفی کرد، این مانیتورها در کنار نمایشگرهای ۲۴ […]

تاپ خبر۲۴:این مانیتورهای ۵K جدید علاوه بر عملکرد قدرتمند خود، قابلیت استفاده و اتصال بی‌سیم به دستگاه‌های مک (Mac) و آی پد پرو (iPad Pro) را نیز ارائه می‌کنند.

شرکت ال‌جی الکترونیکس امروز نمایشگرهای ۲۷ اینچی فوق دقیق ۵K (UltraFine 5K) خود (مدل ۲۷MD5KL) را به بازار معرفی کرد، این مانیتورها در کنار نمایشگرهای ۲۴ اینچی فوق دقیق ۴K (UltraFine 4K) (مدل ۲۴MD4KL)، گزینه‌های باکیفیت بالا برای مصرف‌کنندگان محسوب می‌شوند، گزینه‌هایی که به‌طور ویژه‌ای برای آخرین محصولات شرکت اپل طراحی‌شده‌اند.
بااتصال نمایشگرهای فوق دقیق ال‌جی (UltraFine 5K) به دستگاه‌های مک یا آی پد پرو، تصویری باکیفیت فوق‌العاده و بی‌نظیر نمایش داده خواهد شد. طراحی نمایشگر فوق دقیق ۵K ال‌جی (LG UltraFine 5K) به‌گونه‌ای است که بهره‌وری آن افزایش پیدا کرده و در عین ارائۀ عملکردی همه‌جانبه و قدرتمند به آخرین فناوری‌های اتصال نیز مجهز است. ازآنجایی‌که این مانیتور از اتصال‌های تاندربولت ۳ (Thunderbolt) و USB Type-C پشتیبانی می‌کند، همراه ایده آلی برای آخرین نوت‌بوک‌ها و دسکتاپ‌های مک (کامپیوترهای رومیزی) و همچنین آی پد پرو به شمار می‌رود.
مانیتور ۵K ال‌جی این امکان را برای کاربران فراهم می‌کند که تنها با اتصال یک کابل همه بخش‌ها را پوشش داده و انتقال داده، ویدیو و صدا در دستگاه‌های مک را مدیریت کنند؛ و به دلیل قدرت ۹۴ واتی که این نمایشگرهای فوق دقیق دارند همچنین می‌توانند برای هر دستگاهی که با USB-C سازگاری دارد مانند Mac یا IPad، به‌عنوان میزبان عمل کرده و آن‌ها را شارژ نمایند.
نمایشگر فوق دقیق ۵K ال‌جی (LG UltraFine 5K) طوری طراحی‌شده است که بتواند نیازهای طراحان، عکاسان و فیلم‌برداران را برآورده سازد، چون این نمایشگر صفحۀ عریض و فوق‌العاده‌ای دارد که جزئیات و رنگ‌ها را با دقت بسیار بالایی نشان می‌دهد. این محصول پرتوهای رنگی عریض P3 خود را به رخ کشیده و با روشنایی ۵۰۰ نیتی بدون نیاز به کالیبراسیون، کیفیت تصویر را بهینه می‌کند. وجود ۲۱۸ پیکسل در هر اینچ این مانیتور (PPI) باعث شده تا بیشتر از ۱۴٫۷ میلیون پیکسل در آن وجود داشته باشد و تصاویری به‌شدت زنده ارائه دهد که هنگام دیدن چند صفحه و استفادۀ هم‌زمان از چند ابزار، متن به‌صورت دقیق و واضح بر روی آن مشخص است. دوربین، میکروفون و اسپیکری که درون آن تعبیه‌شده است نیز تجربۀ چندرسانه‌ای قدرتمندی را فراهم می‌کند.
نمایشگر فوق دقیق ۵K ال‌جی (LG UltraFine 5K) باقابلیت تنظیم ارتفاع و شیب چیزی فراتر از راحتی و آسایش را به ارمغان می‌آورد. سازگاری این نمایشگر با MacOS Mojave 10.14.6 و iOS 12.4 این امکان را برای کاربران فراهم می‌کند تا نور و صدا را مستقیماً از طریق نوار لمسی (touch bar) یا کیبورد مک بوک پرو تنظیم نمایند؛ و با متصل شدن به یکی از دستگاه‌های مک، سنسور نور محیطِ مانیتور، روشنایی صفحه را به‌طور خودکار تنظیم می‌کند.
با استفاده از صفحۀ ۲۳٫۷ اینچی نمایشگر LG UltraFine 4K که از نسخۀ قبلی خود ده درصد بزرگ‌تر است، کاربران می‌توانند همان رنگ‌های واقعی را ببینند و پوشش کاملی از پرتوهای رنگی گسترده P3 و روشنایی ۵۰۰ نیت را تجربه کنند. کیفیت ساخت، طراحی و قابلیت اتصال آسان این مانیتور کاربران را قادر می‌سازد تا از خلاقیت خود حداکثر بهره را ببرند. اگر این نمایشگر به یک دستگاه مک متصل شده باشد با استفاده از پورت تاندربولت ۳ می‌توان میان دو نمایشگر ۴K اتصال زنجیره‌ای برقرار کرد.
جانگ ایکوان (Jang Ik-hwan) مدیر بخش بازرگانی و فناوری اطلاعات (IT) این شرکت می‌گوید: «به دلیل عملکرد استثنائی و راحتی این محصولات، افراد حرفه‌ای و خلاق استقبال خوبی از اولین سری نمایشگرهای فوق دقیق (UltraFine) ال‌جی داشتند. سهولت استفاده، یکپارچگی و کیفیت خیره‌کننده صفحه‌نمایش فوق دقیق (UltraFine)، ال‌جی را به انتخابی عالی برای کاربران اپل تبدیل کرده است.‌»