تاپ خبر۲۴:مدیر عامل بانک مهر اقتصاد در همایش مشترک مدیران این بانک و گروه صنعتی انتخاب گفت: اگر زنجیره‌های اقتصادی کشور به خوبی با هم در تعامل باشند، حرکت اقتصادی کشور به شکل صحیح جریان می گیرد. به گزارش روابط عمومی بانک مهر اقتصاد استان اصفهان، دکتر غلامحسین تقی نتاج – مدیر عامل بانک – […]

تاپ خبر۲۴:مدیر عامل بانک مهر اقتصاد در همایش مشترک مدیران این بانک و گروه صنعتی انتخاب گفت: اگر زنجیره‌های اقتصادی کشور به خوبی با هم در تعامل باشند، حرکت اقتصادی کشور به شکل صحیح جریان می گیرد.
به گزارش روابط عمومی بانک مهر اقتصاد استان اصفهان، دکتر غلامحسین تقی نتاج – مدیر عامل بانک – در این نشست اظهار کرد: اگر زنجیره‌های اقتصادی کشور همانند زنجیره‌های خلقت به خوبی در تعامل با یکدیگر فعالیت کنند، حرکت اقتصادی کشور به شکلی صحیح، جریان می یابد.
مدیر عامل بانک مهر اقتصاد تأکید کرد: چنانچه زنجیره تولید اعم از خلق ارزش و نقدینگی، جذب و به کارگیری آن در تعامل با یکدیگر باشند دیگر شاهد بروز ناهنجاری‌ها در سیستم اقتصادی کشور نخواهیم بود.
وی تورم را دمای پیکره اقتصادی کشور دانست و افزود: چنانچه این دما به درستی تنظیم نشود، به بیماری مزمنی تبدیل خواهد شد و درمان آن نیز مشکل خواهد بود.
نتاج با تأکید بر لزوم حفظ حقوق بخش خصوصی که همان مردم هستند، عنوان کرد: اقتصاد اسلامی و مبانی شرع مقدس مالکیت خصوصی را به رسمیت می شناسند و هیچ کس حق ندارد از حقوق بخش خصوصی برای بخش عمومی هزینه کند.
وی گفت: کاهش نرخ سود بانکی به کمتر از نرخ تورم واقعی، در حقیقت اختصاص منافع سپرده گزاران به بخش عمومی است که این امر بر خلاف دستورات اسلامی است.
مدیر عامل بانک مهر اقتصاد افزود: بانک‌ها مکلف هستند که به مدیریت اقتصادی بانک و سهام‌داران و سپرده گزاران که خود از عموم مردم هستند، بپردازند لذا می توانند به میزان مشخص و تحت قوانین جاری و دستورات اسلامی به فعالیت‌های اجتماعی خود عمل کنند.
دکتر نتاج در ادامه صحبت‌های خود با اشاره به طرح‌های نوین بانک مهر اقتصاد، بیان کرد: اقدامات و طرح‌های بانک مهر اقتصاد برای مدیریت بازار پولی است لذا مدیریت انفعالی بانک ها در مواجهه با مشکلات، آن‌ها را به سمت ضعف و نابودی سوق می دهد.
وی اضافه کرد: مدیریت منعطف یکی از ضرورت‌های نظام بانکی به شمار می رود.
مدیر عامل بانک مهر اقتصاد با اشاره به اصرار این بانک به پرداخت تسهیلات به مردم در راستای تشویق مردم برای مصرف تولیدات داخلی، گفت: این اقدام بانک مهر اقتصاد، در راستای حمایت از تولید داخلی، افزایش اشتغال و تحقق اقتصاد مقاومتی صورت می پذیرد.
وی با اشاره به منویات رهبر معظم انقلاب مبنی بر اینکه اقتصاد مقاومتی با حرف اجرایی نمی شود، تأکید کرد: ارائه تسهیلات خرد از سوی بانک مهر اقتصاد به مردم برای خرید کالای ایرانی یک اقدام عملی برای تحقق منویات رهبر انقلاب است.
نتاج با انتقاد از اینکه برخی تمامی مشکلات اقتصادی کشور در هر برهه از زمان را بر گردن بانک‌ها می اندازند، ادامه داد: بانک‌ها در حال حاضر مورد بی مهری قرار گرفته اند.
وی همچنین در خصوص بانکداری بدون ربا و تحقق بانکداری اسلامی، بیان کرد: بانک مهر اقتصاد هم اکنون موفق به اجرای بانکداری بدون ربا شده است و در راستای تحقق بانکداری اسلامی و نظام پولی اسلامی تلاش می کند.
مدیر عامل بانک مهر اقتصاد با اشاره به گسترش بانکداری الکترونیک، ابراز کرد: هر قدر بانکداری الکترونیک پیشرفت کند نقش نیروی انسانی در فضای بانکداری الکترونیک عمق بیشتری پیدا می کند.
وی در پایان بر ضرورت بهره‌گیری از افراد متخصص در حوزه بانکداری الکترونیک تأکید کرد.
گفتنی است در این همایش محمدرضا دیانی – مدیر گروه صنعتی انتخاب – نیز در خصوص گلوگاه‌های تولید و لزوم حمایت از تولیدات داخلی، گفت: برای پیروزی بر تحریم ها و حفظ برتری در همه صحنه ها به خصوص مذاکرات اخیر، لازم است به خوبی از صنایع و تولیدات داخلی حمایت شود.
وی با اشاره به لزوم حمایت از صنایع کارآمد، افزود: بنگاه های کوچک با ارتباط با بنگاه های بزرگ اقتصادی و تولیدی می توانند با همدلی و همزبانی به حل مشکلات اقتصادی کشور بپردازند.
دیانی با اشاره به ضرورت همکاری و هم افزایی دو مجموعه بانک مهر اقتصاد و گروه صنعتی انتخاب، عنوان کرد: مجموعه هایی که نگاه های ارزشی دارند، این نگاه مشترک را به یک همدلی و همکاری تبدیل کنند تا به الگویی از پیوند صنعت و سیستم بانکی کشور تبدیل شوند.
وی با تقدیر از حمایت های بانک مهر اقتصاد از گروه صنعتی انتخاب، بیان کرد: هیچ بانکی همانند مهر اقتصاد از بخش صنعت حمایت نکرده است و تسهیلات ارائه شده این بانک به گروه انتخاب مانع از تعدیل نیرو و بیکاری بسیاری از کارگران شده است.
در ادامه حمیدرضا نجف‌پور – معاون اعتبارات بانک مهر اقتصاد – با اشاره به طرح کارت اعتباری خرید کالای تولید ایرانی، گفت: این طرح در راستای تحقق منویات رهبر انقلاب در خصوص حمایت از تولید ملی و کار و سرمایه ایرانی در بانک مهر اقتصاد در حال اجراست.
وی اضافه کرد: در این طرح، هر یک از هم میهنان عزیز با مراجعه به شعب بانک در سراسر کشور می توانند با درخواست کارت خرید اعتباری کالای ایرانی در دو سطحِ ۵ و ۱۰ میلیون تومانی از مزایای آن استفاده کنند.
معاون اعتبارات و تجهیز منابع بانک مهر اقتصاد عنوان کرد: مردم عزیز با دریافت این کارت و بدون نیاز به هیچ گونه سپرده گذاری و یا ارائه صورتحساب، می توانند در هر زمان با مراجعه به فروشگاه های تعیین شده به هر میزان که مایل هستند خرید نمایند.
وی در پایان یادآور شد: بانک مهر اقتصاد این طرح را با گروه صنعتی انتخاب آغاز کرده و در صدد است تا با توافق با ۲۵ تولید کننده داخلی دیگر بتواند از تولید داخلی حمایت کرده و فرهنگ استفاده از کالای ایرانی را گسترش دهد.