تاپ خبر۲۴: گوشی‌های هوشمند به بخش جدانشدنی زندگی امروز تبدیل شده‌اند. در مهمانی و سفر حضور دارند و لحظات خوش و به‌یادماندنی را ماندگار می‌کنند، در جلسات کاری، ابزاری کارآمد برای یادداشت‌برداری و ضبط صدا هستند و علاوه بر این، در هر زمان و هر مکانی می‌توان به کمک آن‌ها کتاب خواند و موسیقی گوش […]

تاپ خبر۲۴: گوشی‌های هوشمند به بخش جدانشدنی زندگی امروز تبدیل شده‌اند. در مهمانی و سفر حضور دارند و لحظات خوش و به‌یادماندنی را ماندگار می‌کنند، در جلسات کاری، ابزاری کارآمد برای یادداشت‌برداری و ضبط صدا هستند و علاوه بر این، در هر زمان و هر مکانی می‌توان به کمک آن‌ها کتاب خواند و موسیقی گوش کرد؛ اما تمامی این کاربردهای جذاب فقط در صورتی مؤثر است که باتری تلفن همراه با شما همراهی کند! سامسونگ الکترونیکس به‌عنوان یکی از پیشتازان صنعت موبایل، سیاست اصلی خود را در کنار ارائه جدیدترین فناوری‌های روز دنیا، ارائه بهترین خدمات به مشتریان خود می‌داند و به‌منظور خدمت‌رسانی بیشتر به کاربران موبایل‌های سامسونگ، مدت‌زمان گارانتی باتری‌های خود را افزایش داده است.
نگران خراب شدن باتری گوشی خود نباشید
کاهش انرژی باتری در طول روز، یکی از مهم‌ترین معضلات کاربران گوشی‌های هوشمند است. اگرچه در گذشته گوشی‌های موبایل می‌توانستند روزهای متمادی روشن بمانند و شارژ باتری را حفظ کنند، اما این نکته درباره گوشی‌های هوشمند صادق نیست. به عبارت دیگر، همین پرکاربرد بودن گوشی‌های هوشمند، گاهی می‌تواند مشکل‌آفرین نیز باشد؛ چراکه به‌واسطه استفاده زیاد به‌سرعت شارژشان تمام می‌شود. بنابراین شاید لازم باشد، دست‌کم یک‌بار در روز شارژ شوند. به گفته کارشناسان و تکنسین‌های حوزه موبایل و آی‌تی، هرچه دستگاه‌های موبایل بیشتر به شارژ باشند، عمر باتری‌شان نیز به همان ترتیب کم‌تر می‌شود. البته راهکارهای زیادی برای افزایش طول عمر باتری گوشی هوشمند وجود دارد که کمک زیادی به ذخیره انرژی گوشی هوشمند می‌کند.
با شارژ صحیح، به طول عمر باتری کمک کنید
طول عمر باتری به‌طور مستقیم به نحوه شارژ آن بستگی دارد. اگر در ابتدای استفاده از یک گوشی موبایل، آن را به‌طور صحیح شارژ نکنید ممکن است باتری به بالاترین حد کیفیت خود نرسد و درنتیجه طول عمر آن نیز کاهش یابد. صفحه‌نمایش گوشی، یکی از مواردی است که مقدار زیادی از شارژ باتری را مصرف می‌کند اما اگر هنگام شارژ، تلفن همراه خود را خاموش کنید، تمامی سرویس‌هایی که از شارژ باتری استفاده می‌کنند، غیرفعال می‌شوند و درنتیجه گوشی در حالت خاموش بسیار سریع‌تر شارژ خواهد شد؛ از طرف دیگر استفاده هنگامی‌که موبایل به شارژ است نیز از عمر باتری به‌شدت می‌کاهد. شاید تمامی این نکات را رعایت کنید، اما از یک فاکتور مهم غافل مانده‌اید و آن هم دمای هواست! دما می‌تواند بر عمر باتری گوشی تأثیر بگذارد. سرد شدن زیاد از حد، مقاومت داخلی باتری در برابر جریان برق را افزایش می‌دهد که موجب کاهش ظرفیت باتری یا مقدار فعالیت آن می‌شود. گرم شدن زیاد از حد نیز موجب کاهش مقاومت درونی باتری می‌شود و به‌مرور زمان مقدار شارژدهی را کمتر می‌کند و درنهایت باتری به‌کلی کارایی خود را از دست می‌دهد.
یک سال گارانتی تعویض باتری
ممکن است تمامی نکات تخصصی را درباره شارژ گوشی رعایت کرده باشید اما همچنان باتری گوشی هوشمند شما در مدت کوتاهی خالی می‌شود و نیاز به تعویض باتری دارد. به‌تازگی شرکت سامسونگ الکترونیکس از ارائه سرویسی ویژه برای تلفن‌های همراه خود خبر داد و مدت‌زمان گارانتی باتری‌های موبایل را افزایش داده است. پیش از این، تلفن‌های همراه سامسونگ شامل شش ماه گارانتی تعویض بودند، اما سامسونگ به‌منظور خدمت‌رسانی بیشتر به کاربران تلفن‌های همراه خود، مدت‌زمان گارانتی باتری‌های خود را افزایش داده است. به این ترتیب که تمامی گوشی‌های تلفن همراه سامسونگ که در ایران با گارانتی معتبر و از نمایندگی‌های مجاز خریداری‌شده باشند، شامل یک سال گارانتی تعویض خواهند بود. کاربران تلفن‌های سامسونگ می‌توانند پس از گذشت یک سال از اولین راه‌اندازی گوشی موبایل، از این طرح ویژه استفاده کنند و در صورت خرابی باتری، آن را با باتری جدید تعویض کنند.
لازم به ذکر است کاربران می‌توانند از مرکز تماس مشتریان موبایل سامسونگ برای دریافت اطلاعات و راهنمای‌های احتمالی در خصوص انواع گارانتی‌های سامسونگ بهره بگیرند. مرکز اختصاصی تماس مشتریان موبایل سامسونگ با شماره ۴۲۱۳۲-۰۲۱ از شنبه تا چهارشنبه به‌جز روزهای تعطیل از ساعت ۸:۰۰ تا ۱۷:۰۰ و پنجشنبه‌ها از ساعت ۸:۰۰ تا ۱۲:۳۰ آماده ارائه مشاوره و پاسخ‌گویی تلفنی است.