تاپ خبر ۲۴ :بر اساس آخرین آمار دریافتی از شبکه بانکی، طی سال ۱۳۹۳ بالغ بر یک میلیون و ۲۸۵ هزار و۳۲۹ نفر از زوج های جوان از طریق سامانه قرض الحسنه ازدواج مبلغ ۳۸ هزار میلیارد و ۹۹۶ میلیون ریال تسهیلات دریافت کرده اند. به گزارش تاپ خبر ۲۴ به نقل از روابط عمومی […]

تاپ خبر ۲۴ :بر اساس آخرین آمار دریافتی از شبکه بانکی، طی سال ۱۳۹۳ بالغ بر یک میلیون و ۲۸۵ هزار و۳۲۹ نفر از زوج های جوان از طریق سامانه قرض الحسنه ازدواج مبلغ ۳۸ هزار میلیارد و ۹۹۶ میلیون ریال تسهیلات دریافت کرده اند.
به گزارش تاپ خبر ۲۴ به نقل از روابط عمومی بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران؛ سپرده‌های قرض‌الحسنه که از سوی مردم بابت نیات خیرخواهانه در نظام بانکی سپرده‌گذاری می‌شود حسب تکالیف محوله قوانین بودجه سنواتی، مصوبات هیأت محترم دولت و دستورالعمل اجرایی قرض الحسنه اعطایی بانکها بابت اموری همچون تسهیل ازدواج جوانان، آزادسازی زندانیان در بند، هزینه های درمان بیماری، هزینه تحصیل، ساخت حمام روستایی، اشتغال‌زایی افراد محروم و … تخصیص می‌یابد.
همچنین افراد تحت پوشش نهادهای حمایتی همانندکمیته امداد امام خمینی (ره) و سازمان بهزیستی کشور نیز طی سال گذشته به میزان ۹٫۵۵۲ میلیارد ریال از این تسهیلات به منظور تأمین شغل و اشتغال‌زایی بهره مند شده ا‌ند.
این گزارش می افزاید: با تلاش نظام بانکی و سپرده گذاری مردم، مبلغ ۲۵۷ میلیارد ریال نیز برای آزاد سازی زندانیان معسر و نیازمند در محکومیت‌های مالی در مدت مشابه پرداخت شده است.
ضمناً با عنایت به اینکه بخش قابل توجهی از نیازهای مالی افراد کم درآمد، به نیازهای ضروری (از جمله درمان، بیماری و هزینه تحصیلی) مربوط می شود، شبکه بانکی در سال ۱۳۹۳ بیش از ۵٫۲۲۱ میلیارد ریال از محل منابع قرض الحسنه خود را به این امور اعطا کرده است.
از سوی دیگر، با عنایت به اهمیت ارتقای سطح بهداشت از طریق احداث حمام های روستایی در مناطق کم‌برخوردار کشور، بانکهای عامل در چارچوب منابع قرض الحسنه خود بیش از ۲۶۸ میلیارد ریال نیز طی سال ۱۳۹۳ برای تعمیر مسکن و احداث حمام روستایی تسهیلات اعطاء کرده اند.