تاپ خبر۲۴: کریمی رئیس هیئت مدیره تعاونی تولید کنندگان مواد غذایی هم صنف عصر روز گذشته در حاشیه یک نشست خبری اعلام کرد که با توجه به اینکه از نظر تولید و عرضه هیچ مشکلی برای ماه مبارک رمضان وجود ندارد ، طرح مسئله افزایش قیمت در ماه رمضان بی معنی است. به گزارش خبرنگار […]

تاپ خبر۲۴: کریمی رئیس هیئت مدیره تعاونی تولید کنندگان مواد غذایی هم صنف عصر روز گذشته در حاشیه یک نشست خبری اعلام کرد که با توجه به اینکه از نظر تولید و عرضه هیچ مشکلی برای ماه مبارک رمضان وجود ندارد ، طرح مسئله افزایش قیمت در ماه رمضان بی معنی است.

به گزارش خبرنگار تاپ خبر۲۴، مهدی کریمی تفرشی در نشست خبری که در حاشیه بیست و چهارمین نمایشگاه بین المللی صنایع کشاورزی و مواد غذایی «ایران آگروفود ۲۰۱۷» برگزار شد، با بیان اینکه صنعت غذا در ایران خصوصی ترین صنعت است، گفت: دولت باید نقشه خودش را در این زمینه کاهش دهد و سهم اختیارات بیشتری برای بخش خصوصی قائل شود چرا که هر بخش خصوصی نقش بیشتری داشته آن صنعت موفق‌تر بوده است.

وی افزود: برجام اثرات مثبتی در بازار داخلی و خارجی محصولات و صنایع غذایی داشته است به گونه ای که در زمان تحریم ها تولید کنندگان برای تامین مواد اولیه مورد نیاز شان که از خارج باید وارد می شد با مشکلات عدیده ای مواجه بودند اما پس از امضای برجام نه تنها این مشکل برطرف شد بلکه قیمت و کیفیت این مواد مورد نیاز صنایع افزایش بیشتری پیدا کرد چرا که بازارهای جهانی به روی ما باز شد و قدرت انتخاب بیشتری داشتیم و این عامل سبب شد تا رقابت در بازار افزایش پیدا کند.

رئیس هیئت مدیره تعاونی تولید کنندگان مواد غذایی هم صنف ادامه داد: یکی از مشکلاتی که هم اکنون وجود دارد این است که مشوق های صادراتی با تأخیر پرداخت می شود در حالی که کشورهای همسایه ایران با قوانینی که دارند به سرعت و به محض خروج محموله صادراتی از گمرک هایشان مشوق های خوبی در اختیار صادرکنندگان خود قرار می‌دهند چرا که وقتی تولید یک محصول بیش از نیاز بازار میشود بازار داخلی از آن اشباع می شود باید به فکر صادرات آن بود.

کریمی تفرشی تاکید کرد : طرح مسئله افزایش قیمت در ماه مبارک رمضان معنایی ندارد و تنها باعث ایجاد دغدغه و نگرانی در مردم می شود ته وزارت صنعت معدن و تجارت برنامه‌ریزی‌های صورت داده تا افزایش قیمت محصولات مختلف در ایام و ماه های خاصی در صورت نیاز اعمال شود تا دیگر مردم در هر بازه زمانی از این مسئله نگرانی نداشته باشند.

وی گفت: یکی دیگر از مشکلات در صنایع غذایی این است که وقتی برندی مطرح می شود و مشتری برای خود پیدا می‌کند برخی به جای تلاش برای ایجاد یک برند مورد اعتماد مردم به دنبال تقلب هستند و محصولات تولیدی خود را که به صورت زیر زمینی است به نام این برند های مطرح به بازار می دهند که البته دستگاه های نظارتی در این زمینه همکاری خوبی با صنایع دارند و به منظور شناسایی آنها را پلمپ می‌کنند اما از مردم می‌خواهیم زمانی که یک محصول مورد اعتماد شان را خریداری کردند شاهد کاهش کیفیت محسوس آن بودند صنایع یا دستگاه‌های نظارتی را در جریان قرار دهند چرا که ممکن است آن محصول تقلبی باشد.

رئیس هیئت مدیره تعاونی تولیدکنندگان صنایع غذایی گفت: متاسفانه برخی از تولیدکنندگان برای بقا در بازار از وزن محصول کم می کنند اما باید دانست این راهکار مناسبی نیست زیرا مصرف کننده باید در شرایط برابر کمی و کیفی انتخاب کند و شأن او حفظ شود.