تاپ خبر۲۴: مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی از افتتاح ۴ بیمارستان ملکی این سازمان در نقاط محروم و کمتر برخوردار کشور طی سال جاری خبر داد و گفت: بیمارستان های ایلام و اهواز در هفته کارگر و دو بیمارستان دزفول و آبادان تا پایان سال جاری راه اندازی می شود. به گزارش تاپ خبر۲۴ از اداره […]

تاپ خبر۲۴: مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی از افتتاح ۴ بیمارستان ملکی این سازمان در نقاط محروم و کمتر برخوردار کشور طی سال جاری خبر داد و گفت: بیمارستان های ایلام و اهواز در هفته کارگر و دو بیمارستان دزفول و آبادان تا پایان سال جاری راه اندازی می شود.

به گزارش تاپ خبر۲۴ از اداره کل روابط عمومی سازمان تامین اجتماعی، دکتر سید تقی نوربخش در نشست مسئولان تشکل های کارگری با مجمع نمایندگان مردم استان یزد در مجلس شورای اسلامی ، همزمان با هفته کار و کارگرافزود: سال گذشته ۴٢ هزار میلیارد تومان حقوق به بازنشستگان و مستمری بگیران این سازمان پرداخت شد که در سه سال گذشته بیش از ٢ برابر افزایش یافته است.
وی ادامه داد: مستمری بازنشستگان تامین اجتماعی در سال جاری همچون سالهای استقرار دولت تدبیر و امید بالاتر از نرخ تورم افزایش یافته و سعی می کنیم گام هایی برداریم تا جبران سال های گذشته انجام شود.
دکتر نوربخش با اشاره به طرح کرامت رضوی گفت: امسال ۴٠ هزار نفر از بازنشستگان و مستمری بگیران سازمان تامین اجتماعی به مشهد مقدس اعزام می شوند و تلاش می کنیم ١٠ هزار نفر از بازنشستگان نیز به عتبات عالیات مشرف شوند.
مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی اظهار داشت: در سال ٩٢، ٧ هزار میلیارد تومان هزینه درمان این سازمان بود در حالی که این مبلغ در سال گذشته به ١٩ هزار میلیارد تومان رسید.
وی افزود: دولت، سال گذشته ٩٢٠٠میلیارد تومان از بدهی هایش به سازمان تامین اجتماعی را پرداخت کرد.
دکتر نوربخش با بیان اینکه اموال و دارایی های سازمان تامین اجتماعی متعلق به کارگران و بازنشستگان است، گفت: از این اموال صیانت می کنیم و با پیگیریهای انجام شده و حکم دستگاه قضایی ۶٠٠میلیارد تومان از اموال بیمه شدگان به این سازمان بازگشت.
وی با بیان اینکه برای ارتقای خدمات درمانی در نقاط مختلف کشور تلاش می کنیم، گفت: دستگاه آنژیوگرافی در بیمارستان تامین اجتماعی شهدای کارگر یزد راه اندازی می شود.
رئیس مجمع نمایندگان استان یزد در مجلس شورای اسلامی و نماینده مردم اردکان در این نشست ، دکتر سید تقی نوربخش مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی را یکی از مدیران متعهد و کاردان در دولت تدبیر و امید دانست که مورد اعتماد دولت و مجلس شورای اسلامی است.

وی با بیان اینکه مردم این استان سخت کوش و تلاشگر هستند، گفت: باید برای ریشه کنی بیکاری تلاش کنیم.
دکتر محمدرضا تابش با بیان اینکه از حقوق کارگر و کارفرما هر دو حمایت می کنیم، افزود: تامین اجتماعی می تواند در شرایط کنونی اقتصاد کشور، بخش های تولید و صنعت را پشتیبانی کند.
نماینده یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی در این نشست گفت: تشکل های کارگری، مسائل کارگری را انعکاس دهند تا مشکلات آنها پیگیری شود.
سید ابوالفضل موسوی تصریح کرد: باید رابطه دوسویه میان کارگران و کارفرمایان ایجاد شود تا با همفکری یکدیگر مسائل را حل کنند.
نماینده تفت و میبد در مجلس شورای اسلامی نیز در ادامه این نشست با اشاره به تراز مثبت تجاری در کشور برای اولین بار گفت: به علت کاهش واردات و افزایش صادرات تراز تجاری کشور مثبت شد.
کمال دهقانی تاکید کرد: تشکل های کارگری باید حفظ شوند.
نماینده مهریز، بافق، ابرکوه، خاتم و بهاباد در مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست گفت: رابطه خوب کارگر و کارفرما وضعیت تولید را تداوم می بخشد .
محمدرضا صباغیان افزود: همه مسئولان برای حل مشکلات کارگران مسئول هستند.
علی محمد دهقانی رئیس خانه کارگر استان یزد نیز در این نشست گفت: دولت یازدهم برای حل مسائل کارگری تلاش های زیادی کرده است.