تاپ خبر۲۴:سایت پشتیبان فناوری اطلاعات پست بانک ایران با حضور رئیس و نایب رئیس هیات مدیره، مسئولان امور فناوری اطلاعات این بانک و همچنین میهمانان دعوت شده افتتاح و رسماً به بهره برداری رسید. مهندس فراهانی رئیس هیأت مدیره این بانک در مراسم افتتاح پروژه مذکور ضمن تقدیر از طراحان و مجریان آن گفت: سایت […]

تاپ خبر۲۴:سایت پشتیبان فناوری اطلاعات پست بانک ایران با حضور رئیس و نایب رئیس هیات مدیره، مسئولان امور فناوری اطلاعات این بانک و همچنین میهمانان دعوت شده افتتاح و رسماً به بهره برداری رسید.
مهندس فراهانی رئیس هیأت مدیره این بانک در مراسم افتتاح پروژه مذکور ضمن تقدیر از طراحان و مجریان آن گفت: سایت پشتیبان پست بانک ایران، سایت استانداردی است که توسط کارشناسان IT این بانک در کمتر از ۹ ماه کاری به بهره برداری رسید و در طول این مدت بیش از ۷ هزار و ۹۲۰ نفر ساعت کار بر روی آن انجام شده است.
وی افزود: این فناوری، کاملاً بومی و منحصر به فرد پست بانک ایران است و به طور کامل توسط کارشناسان فناوری اطلاعات این بانک عملیاتی شده و جدیدترین تکنولوژی روزدنیا در آن بکار رفته و نگهداری آن نیز توسط همین کارشناسان انجام می شود.
فراهانی اظهار داشت: درحال حاضر پست بانک ایران مجهز به اَبرتکنولوژی در فناوری اطلاعات بانکی است که در این راستا سه سایت اصلی، Mirror و پشتیبان را ایجاد کرده و همه اینها برای تقویت زیرساخت ها به منظور پشتیبانی از ارائه خدمات به مشتریان و صیانت از عملیات بانکی آنان است.
رئیس هیأت مدیره پست بانک ایران با اشاره به ضریب امنیتی بالای این سایت تصریح کرد: راه اندازی سایت مذکور با حداقل هزینه ها صورت گرفته و از این پس صرفه جوئی های خوبی نیز در ارائه خدمت رسانی و هزینه های نگهداری آن صورت خواهد گرفت.
وی عنوان کرد: راه اندازی این سایت در راستای رسالت و وظایف بانکی از جمله امانتداری به عنوان وظیفه اصلی و همچنین حفاظت از اطلاعات مشتریان صورت گرفته است.
فراهانی عنوان کرد: سایت پشتیبان پست بانک ایران دارای امکانات مناسب و با پایداری ۹۹/۹۹ درصد است که می تواند در حوزه پشتیبانی IT مؤسسات پولی و مالی نیز کمک های شایانی به آنان داشته باشد و در این زمینه آماده همکاری هستیم.
وی درپایان؛ کاهش هزینه های اجراء و نگهداری آن، استفاده از تکنولوژی های جدید و روز دنیا، استفاده از متخصصان بومی، افزایش سرعت خدمات رسانی و ارتقاء کیفیت آن با توجه به گستردگی شعب و دفاتر در مناطق روستائی و دوردست را از مهمترین امتیازات این پروژه برشمرد.
همچنین دکتر حمزه پوری نایب رئیس هیات مدیره پست بانک ایران در این مراسم با تجلیل از زحمات تک تک مدیران و کارشناسان حوزه فناوری اطلاعات گفت: با راه اندازی این سایت یکی از واحدهای ارتباط با مشتریان را تقویت کرده ایم و درواقع با افتتاح این سایت حلقه اتصال با مشتریان بیش از پیش تقویت می شود تا قطعی ارتباط با آنان به حداقل ممکن برسد.
وی افزود: یکی از اهداف استراتژیک پست بانک ایران کمک به توسعه بانکداری الکترونیک و تکمیل شبکه ارتباطی خدمات نوین بانکی در روستاهاست.
حمزه پوری اظهار داشت: اطلاعات شبکه پست بانک ایران به صورت همزمان در سایت اصلی و پشتیبان بارگذاری شده و هردوسایت درمدار قرار می گیرند.
اسماعیل عسگری مدیرامور فناوری اطلاعات پست بانک ایران نیز در این مراسم ضمن ارائه گزارشی از روند عملیات ایجاد و راه اندازی سایت مذکور تصریح کرد: تمامی عملیات مطالعه، طراحی، ایجاد و راه اندازی و همچنین نظارت و کنترل این سایت توسط مدیران و کارشناسانه پرتلاش حوزه فناوری اطلاعات بانک به ویژه مسئولان و کارشناسان اداره کل راهبری و پشتیبانی فنی سیستمها انجام شده است.
امید قاسمی پناه رئیس اداره کل راهبری و پشتیبانی فنی سیستمها نیز ضمن تجلیل از زحمات کارشناس این اداره کل، درحین ارائه گزارش روند اجرای این پروژه به بازدیدکنندگان عنوان کرد: راه اندازی سایت مذکور برگ زرین دیگری بر افتخارات این بانک مردمی و خدمتگزار است که به دست توانای متخصصان آن به بهره برداری رسیده است.