تاپ خبر24: بانک آینده در راستای خط‌مشی خود و هم‌گام با سیاست‌های کلان اقتصادی کشور، حمایت از فعالان اقتصادی، به‌ویژه شرکت‌های دانش‌بنیان را از جمله اولویت‌های خود، قرار داده است.

در همین راستا و به‌استناد گزارش‌های عملکردی ارائه‌شده، بانک آینده طی سال ۱۴۰۱- سال «تولید؛ دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین»- نزدیک به یک‌صد فقره تسهیلات به مبلغ بیش از ۱۱,۰۰۰ (یازده هزار) میلیارد ریال تسهیلات به شرکت‌های‌ دانش‌بنیان پرداخت کرده که نسبت به مدت مشابه در سال قبل، ۳۸ درصد رشد داشته است. هم‌چنین طی سال ۱۴۰۱، حدود یک‌صد فقره ضمانت‌نامه به مبلغ نزدیک به هزار میلیارد ریال با شرایطی مناسب از سوی این بانک برای شرکت‌های مذکور، صادر شده است.

بانک آینده بر آن است تا با حضور بیش از پیش در حوزه نوآوری‌های نوین و نیز ایجاد بازار برای شرکت‌های دانش‌بنیان و فن‌آور در عرصه‌های راهبردی، زمینه بروز بیش‌تر استعدادها و توان‌مندی‌های دانش‌آموختگان و نوآوران کشور را فراهم آورد. از این‌رو، شرکت‌های دانش‌بنیانِ معرفی‌شده به بانک آینده از سوی صندوق نوآوری و شکوفایی و معاونت علمی و فن‌آوری ریاست جمهوری، پس از انجام بررسی‌های کارشناسانه و طی مراحل لازم، می‌توانند تسهیلات درخواستی خود را از بانک آینده، دریافت کنند.