تاپ خبر۲۴:اصحاب رسانه می‌توانند در احیای اعتماد و خوش‌بینی کارآفرینان ایرانی و پیشبرد برنامه‌های اقتصادی دولت یازدهم نقشی کلیدی ایفاء کنند.  در این مراسم که گروه زیادی از خبرنگاران اقتصادی روزنامه‌ها و پایگاه‌های خبری کشور برگزار شد دکتر فلاح مدیرعامل این بانک  با تقدیر از تلاش اصحاب رسانه در پیشبرد فرآیندهای اطلاع رسانی و آگاهی […]

تاپ خبر۲۴:اصحاب رسانه می‌توانند در احیای اعتماد و خوش‌بینی کارآفرینان ایرانی و پیشبرد برنامه‌های اقتصادی دولت یازدهم نقشی کلیدی ایفاء کنند.

 در این مراسم که گروه زیادی از خبرنگاران اقتصادی روزنامه‌ها و پایگاه‌های خبری کشور برگزار شد دکتر فلاح مدیرعامل این بانک  با تقدیر از تلاش اصحاب رسانه در پیشبرد فرآیندهای اطلاع رسانی و آگاهی بخشی در کشور گفت: برگزاری مراسم روز خبرنگار، بهانه‌ای برای پاسداشت و گرامیداشت خبرنگاران کارآزموده و شریف ایرانی است و البته که هیچگاه از یاد نمی‌بریم مناسبت نام‌گذاری روز خبرنگار در کشور ما، رشادت و مسئولیت‌شناسی یکی از عزیزترین شهدای عرصه رسانه و ادای احترام به تمام خبرنگاران شجاع و تلاشگر ایرانی است.

مدیرعامل بانک تجارت افزود: متاسفانه طی سال‌های اخیر رسانه‌های کشور، به ویژه رسانه‌های مکتوب دچار مشکلات عدیده مالی و متاسفانه در برخی موارد سختگیری‌های غیرضروری و بیش از اندازه بودند، با این وجود خوشبختانه شاهد تلاش نمایان اصحاب رسانه برای حفظ استقلال حرفه‌ای‌شان بوده‌ایم و حضور جمعی از بهترین جوانان آینده‌دار و خوشفکر و خوش قلم در رسانه‌های چاپی و الکترونیک کشور موجب شده تا امیدوار باشیم حجم و کیفیت محتوای تولیدی بویژه در صفحات و بخش‌های اقتصادی روزنامه‌ها و پایگاه‌های خبری کشور افزون‌تر شود، همچنانکه امیدوارم سیاستگذاران و مدیران فرهنگی کشور نیز آنچه در توان دارند را به کار گیرند تا از مشکلات و موانع پیش روی شما عزیزان در انجام رسالت حرفه‌ای تان کاسته شود.

دکتر فلاح در ادامه با اشاره به وضعیت جاری اقتصاد کشور و برنامه‌های دولت جدید گفت: فضای کلی اقتصاد کشور با توجه به آنچه که مردم در انتخابات ریاست‌جمهوری انتخاب کردند در مسیر دگرگونی قرار گرفته و در شرایط امروز، وظیفه همه ما، به‌ویژه شما عزیزان که قلم در دست دارید، احیای اعتماد و خوشبینی کارآفرینان ایرانی، اعم از صنعتگران و بازرگانان است. وی افزود: خوشبختانه نگاه بخش خصوصی، شبکه بانکی، بازار سرمایه و دیگر بخش‌های اقتصاد کشور به تیم اقتصادی معرفی شده از سوی رئیس‌جمهور بسیار مثبت است و این امید وجود دارد که با کاهش محدویت‌های خارجی، اقتصاد ملی گذار به ثبات و بهبود را آغاز کند. در پیمودن این مسیر ژرف‌نگری و رویکرد دانش‌محور دست اندرکاران اصحاب رسانه به حوزه‌های مختلف اقتصاد کشور موجب خواهد شد تا تولیدکنندگان و تجار ایرانی، به هنگام تصمیم‌گیری از اطلاعات کامل‌تر و شفاف‌تر بهره گیرند.

پیش از سخنان دکتر فلاح ، غفوری رئیس اداره روابط عمومی بانک تجارت با اشاره به دشواری‌ها و حساسیت های حرفه خبرنگاری در کشور به نقش خبرنگاران حوزه بانک و بیمه در بهبود فضای کسب و کار و پیشرفت بنگاه های اقتصادی کشور اشاره کرد و افزود: رسانه ها می‌توانند با توجه به گستردگی حوزه مخاطبانشان برنامه ها و دستاوردها را در کوتاه ترین زمان به اطلاع مردم برسانند و با ارائه تحلیل‌های کارشناسی موثر و منصفانه و انعکاس به موقع و هوشمندانه بازخوردها مسیر تصحیح اشتباهات را هموارتر کنند.

وی در پاسخ به سئوال خبرنگار تاپ خبرمبنی بر وزیر معرفی شده برای وزارت اقتصاد ودارایی ، آقای طیب نیا را انسانی آگاه و مطلع از وضعیت موجود اقتصاد دانست و اشاره کرد ان شاا… روزهای خوبی را با وجود ایشان  علارغم تحریم های موجود خواهیم داشت.

 در خاتمه این مراسم از خبرنگاران برگزیده حوزه بانک و بیمه خبرگزاری‌ها ، روزنامه ها و پایگاه‌های خبری کشور تقدیر بعمل آمد.