تاپ خبر۲۴:رئیس هیات مدیره و مدیر عامل سازمان اموال تملیکی از اعاده بیش از ۱۶ هزار میلیارد ریال کالا طی شش ماهه نخست سال جاری به گمرکات کشور خبر داد. اردشیر محمدی با اعلام خبر افزود: این سازمان در راستای حمایت از تولیدکنندگان داخلی نسبت به اعاده کالاهای متروکه به گمرکات کشور جهت طی فرآیند […]

تاپ خبر۲۴:رئیس هیات مدیره و مدیر عامل سازمان اموال تملیکی از اعاده بیش از ۱۶ هزار میلیارد ریال کالا طی شش ماهه نخست سال جاری به گمرکات کشور خبر داد.
اردشیر محمدی با اعلام خبر افزود: این سازمان در راستای حمایت از تولیدکنندگان داخلی نسبت به اعاده کالاهای متروکه به گمرکات کشور جهت طی فرآیند قانونی و ترخیص از طریق صاحبان کالا اقدام می نماید که در راستا بیش از ۱۶هزار میلیارد ریال کالا در شش ماهه گذشته به گمرکات کشور اعاده شده است.
مدیرعامل سازمان اموال تملیکی در ادامه به عملکرد این سازمان در اعاده کالاهای متروکه طی شش ماهه اول سال جاری اشاره کرد و افزود: طی شش ماه گذشته بالغ بر ۱۶۳۸ میلیارد تومان کالای متروکه که جهت تعیین تکلیف به این سازمان ارائه شده بود به گمرکات کشور اعاده گردید.
اردشیر محمدی خاطرنشان کرد: کالاهای مذکور عموماً کالاهای صنعتی، ماشین آلات و خطوط تولید و مواد اولیه صنایع داخلی و برخی اقلام مورد نیاز در بازارهای داخلی بوده است که با تقاضای گمرک جهت ترخیص توسط صاحبان آن ها به گمرکات کشور اعاده گردیده است.
رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان اموال تملیکی در ادامه افزود: این میزان اعاده کالاهای متروکه به گمرکات در حالی انجام می شود که طی سال گذشته میزان ارزش کالاهای اعاده ای نزدیک به ۳۹۰ میلیارد تومان بوده و آمار مذکور طی شش ماهه سال جاری ۴۲۰ درصد رشد را نسبت به کل سال گذشته نشان می دهد و حاکی از نقش اثرگذار سازمان اموال تملیکی در ایفای نقش حاکمیتی و کمک به تولیدکنندگان داخلی و رشد اقتصادی کشور است.
وی با اشاره به ضرورت تسهیل و روانسازی واردات کالاهای مربوط به صنایع تولیدی افزود: با اتخاذ تمهیدات لازم از سوی دستگاههای اجرایی مرتبط برای تسهیل و روانسازی واردکنندگان شاهد رسوب کالاها در گمرکات نخواهیم بود و تاکید کرد:انتظار می رود واردکنندگان کالا نیز نسبت به تعیین تکلیف کالاهای وارداتی خود در زمان مقرر اقدام نمایند تا مشمول قوانین کالای متروکه و افزایش قیمت تمام شده کالا نگردند.
محمدی خاطر نشان کرد :با توجه به ساختار درآمد هزینه ای سازمان اموال تملیکی،فروش کالاهای مذکور درآمد قابل توجهی را نصیب این سازمان می نمود ولی ازآنجائیکه نقش حاکمیتی سازمان بر نقش اقتصادی آن ارجحیت دارد نسبت به اعاده این کالاها به گمرکات اقدام گردیده است و سیاست این سازمان بر ترخیص کالا توسط صاحبانشان از گمرک می باشد و درصورت تقاضای اعاده کالا،حتی اگر در مرحله مزایده باشد،از مزایده خارج و به گمرک اعاده می گردد.
لازم به یادآوری است سازمان اموال تملیکی اخیرا از اعاده با اولویت کالاهای گروه ۱۰به گمرکات کشور خبر داد