با اشک‌های مهدی خیلی‌ها دیشب گریه کردند؛ فرقی هم نداشت که فوتبالی باشند یا نه؛ مرد باشند یا زن. یا حتی استقلالی و پرسپولیسی. به گزارش تاپ خبر ۲۴ به نقل از خبرآنلاین،کاپیتان که بغض سنگینی گلویش را می‌فشرد، چند هفته‌ای دندان روی جگر گذاشت، اما دیگر نتوانست این درد را هم در کنار سایر […]

با اشک‌های مهدی خیلی‌ها دیشب گریه کردند؛ فرقی هم نداشت که فوتبالی باشند یا نه؛ مرد باشند یا زن. یا حتی استقلالی و پرسپولیسی.

به گزارش تاپ خبر ۲۴ به نقل از خبرآنلاین،کاپیتان که بغض سنگینی گلویش را می‌فشرد، چند هفته‌ای دندان روی جگر گذاشت، اما دیگر نتوانست این درد را هم در کنار سایر دردهای ۲۱ سال فوتبال بازی کردنش بریزد و مثل همیشه از همان لبخندهای ملیح بزند.

بغض کیا بالاخره دیشب ترکید، ولی باز هم از حد ادب خارج نشد و هر کجا که از او درباره گل محمدی سوال می‌کردند، می‌گفت: «یحیی رفیق من است.»

او در ۹۰، از تصمیمی که گرفته بود حرف زد و توضیح داد که چه اتفاقاتی در هفته‌های قبل افتاده است؛ اتفاقاتی که باعث شد تا مهدی تصمیم به خداحافظی بگیرد و روی تصمیمی هم که گرفته مصمم باشد.

این را می‌شود از جمله کلیدی که به فردوسی پور گفت به راحتی درک کرد: «با کسی شوخی ندارم؛ تصمیم من جدی است. قطعا به آلمان می‌روم و مدارک مربی‌گری‌ام را دنبال می‌کنم. من به سرزمینی می‌روم که مردمانی دارد که اگر دوستت داشته باشند واقعی دوستت دارند و اگر از دستت ناراحت باشند به چشمانت نگاه می‌کنند و آن را می‌گویند. من دوست دارم به آلمان برگردم و کار مربی‌گری را از آنجا شروع کنم اما هر چه دارم از مردم ایران دارم. آنها در ۲۱ سال فوتبال‌ام همیشه حمایتم کردند.»

در هفته‌ای که گذشت سردی روابط بین کیا و یحیی به وضوح قابل مشاهده بود. دو رفیقی که شاید در ظاهر تودار بودند، اما حرکاتشان چیز دیگری را ثابت می‌کرد. مهدی حاضر نبود تا درباره او و فوتبال حرفی بزند و واکنش‌هایی که در مواجهه با خبرنگاران نشان می‌داد این بود: «حرفی ندارم که بزنم. حتی من نمی‌دانم که چرا یحیی به تمرین نمی‌آید.» آنها حتی در آخرین تمرین پرسپولیس در یک تیم هم بازی بودند اما حتی در این بازی دست گرمی هم زیاد با هم حرف نمی‌زدند.

مهدی دلخور از اتفاقات به وجود آمده بود و یحیی هم ناراحت از اینکه چرا کیا بحث خداحافظی‌اش از دنیای فوتبال را رسانه‌ای کرده است؛ ‌ناراحتی‌ای که مهدوی کیا در موردش توضیح می‌دهد: «در کمپ پرسپولیس با یحیی به اتاقی رفتیم و گپ دوستانه‌ای زدیم. خودش از این موضوع ناراحت بود و گفت که من خودم هم اذیت شدم، اما کادر فنی به این نتیجه رسیده که من از نظر بدنی و فنی نمی‌توانم به پرسپولیس کمک کنم. او گفت دوست داریم در یک بعد دیگر به ما کمک کنی و به عنوان بزرگتر و از نظر روحی تیم را جمع و جور کنی. به هر حال من از نظر فنی اجازه نداشتم صحبت کنم اما از نظر بدنی به خودم نگاه کردم که ببینم آیا رباط صلیبی پاره کرده‌ام، چند ماه نمی‌توانم بازی کنم؟ به هر حال من گفته‌ام که اگر چوب هم مربی‌ام بود از او اطاعت می‌کردم.»

همین چند روز پیش بود که کاپیتان کیا در گفت‌وگویی، خاطرات یک عمر فوتبالش را مرور کرد. در لابلای این خاطرات وقتی عکسی از او و یحیی را نشانش دادیم واکنش کیا این بود: «یادش بخیر. ما مثل برادر بودیم، همیشه هم اتاقی. روزهای خوبی بود. از گل به ایرلند یحیی تا ضربه چیپی که در بازی‌های آسیایی چین زد و بعد هم جام جهانی آلمان.»

برای کاپیتان همه چیز تمام شده است؛ خداحافظ دنیای فوتبال: «من اعلام کردم که دیگر برنمی‌گردم. تنها امیدم این است که پرسپولیس به فینال جام حذفی برود و من پنج دقیقه بازی کرده و به صورت رسمی از فوتبال خداحافظی کنم.»

مهدی قطعا می‌رود، اما هنوز هم مشخص است که دلش با پرسپولیس است و اشک‌هایی که در برنامه ۹۰ ریخت به خاطر پیراهن سرخ بود. بازیکنی که پول انتقالش به فوتبال آلمان در بهترین شرایط به داد پرسپولیس رسید و با تزریق آن به بدنه تیم، نخستین قهرمانی سرخپوشان در لیگ برتر را رقم زد. حالا وقت جبران برای اسطوره‌ای است که هامبورگی‌ها در برگزاری جشن قرن باشگاه خود او را روی سکو بردند. پرسپولیسی‌ها یک فینال جام حذفی را به کیا بدهکارند. فینالی که او دوست دارد تا برای همیشه چهار گوشه زمین را ببوسد و با فوتبال ایران خداحافظی کند.

سرمربی پرسپولیس که به گفته فردوسی پور تحت تاثیر حرف‌های مهدی قرار گرفته بود روی خط برنامه ۹۰ آمد و برای اینکه ثابت کند هنوز هم رفاقت برایش ارزش دارد اعلام کرد از سمت خود در پرسپولیس استعفا می‌دهد؛‌ حرفی که عادل را وا داشت تا به یحیی بگوید: «شما تحت تاثیر قرار گرفته‌ای.»

اما حرف گل محمدی این بود که برایش رفاقت بیشتر از فوتبال ارزش دارد. ولی ماجرای مهدی و کیا به همین جا ختم نشد و کیا یک بار دیگر ثابت کرد که در اوج شکستن غرورش بازهم پای رفاقتش ایستاده است. مهدی اشک ریخت و با اشک خداحافظی کرد، اما دقایقی پس از اینکه مهدوی کیا از مقابل دوربین ۹۰ کنار رفت، شماره تلفن همراه گل محمدی را گرفت تا او را از تصمیمی که گرفته منصرف کند: «چرا گفتی استعفا می‌دهم؟ تو به پرسپولیس آمده‌ای و باید با قدرت به کارت ادامه بدهی تا تیم قهرمان جام حذفی شود.»

یک شب دراماتیک برای فوتبال ایران؛‌ شبی که در خاطره‌ها خواهد ماند و هر زمان که صحبت از خداحافطی از دنیای فوتبال شود، قطعا مثال زدنی خواهد شد.

مهدی آدم بی‌ادبی نبود و مثل خیلی‌ها که به خاطر نیمکت نشینی‌های مداوم راه‌های دیگری را پیش می‌گیرند، به بی‌راهه نزد.

کیا مصمم است و با اخلاقی که در ۲۱ سال فوتبال بازی کردنش نشان داده، باید گفت که دیگر برنمی‌گردد. حتی حرف‌های محمد رویانیان هم باعث نشده تا او حتی به بازگشت فکر کند. البته در مورد یحیی هم فعلا این قضیه صدق می‌کند.از شب گذشته تا به حال او دیگر حرفی از بازگشت به فوتبال نزده است. او که در برنامه ۹۰ پای رفاقت را پیش کشید و گفت که به خاطر مهدوی کیا از پرسپولیس می‌رود، هنوز نسبت به حرف‌های رویانیان واکنشی نشان نداده است.

سردار در گفت‌وگویی که انجام داد، با قاطعیت از ماندن گل محمدی در پرسپولیس حرف زد و گفت که او با قدرت به کارش در این تیم ادامه خواهد داد.