تاپ خبر۲۴ : جمعی از مدیران شهری پایتخت با حضور در جشنواره تفریحی ـ ورزشی شهر آفتاب در میان استقبال صدها هزار نفری شهروندان از غرفه های ورزشی دایر در این جشنواره بازدید کردند. به گزارش تاپ خبر۲۴ از روابط عمومی سازمان ورزش شهرداری تهران، عصر امروز(یکشنبه) جمعی از مدیران شهری پایتخت همچون شجاع پوریان، […]

تاپ خبر۲۴ : جمعی از مدیران شهری پایتخت با حضور در جشنواره تفریحی ـ ورزشی شهر آفتاب در میان استقبال صدها هزار نفری شهروندان از غرفه های ورزشی دایر در این جشنواره بازدید کردند.

به گزارش تاپ خبر۲۴ از روابط عمومی سازمان ورزش شهرداری تهران، عصر امروز(یکشنبه) جمعی از مدیران شهری پایتخت همچون شجاع پوریان، عضو شورای اسلامی شهر تهران، حجت الاسلام صادق زاده،رییس مرکز فعالیت های دینی شهرداری، پورقاسم، رییس حراست شهرداری تهران، نبی‌زاده، رییس حراست معاونت و اجتماعی و فرهنگی شهرداری، احمدی معاون وزیر ورزش و جوانان به همراه رضایی، رییس سازمان ورزش شهرداری و برخی معاونان ومدیران وی و مدیران تربیت‌بدنی مناطق ۲۲گانه تهران با حضور در جشنواره تفریحی ـ ورزشی شهر آفتاب که همزمان با بیست و نهمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب برگزار شده است، از غرفه های دایر در این جشنواره بازدید به عمل آوردند.

زمینه گسترش ورزش همگانی هم‌زمان با توسعه فرهنگ کتاب‌خوانی مهیاست

رییس سازمان ورزش شهرداری تهران به خبرنگار ما گفت: برپایی جشنواره تفریحی ـ ورزشی همزمان با برگزاری نمایشگاه کتاب و در یک مکان مشترک امکان توسعه دو فرهنگ کتابخوانی و ورزش کردن را برای شهروندان مهیا کرده است.

محمد رضایی با باین اینکه سازمان ورزش شهرداری تهران طی سال‌های اخیر توانست با اجرای برنامه تفریحی ـ ورزشی و همایش های خانوادگی درصد مخاطبان ورزشی را افزایش دهد، اظهار کرد: بدون شک این جشنواره نیز از این امر بی نصیب نمی‌ماند و دوست‌داران کتاب و فرهنگ سلامت به طور قطع برای حفظ سلامت جسم به ورزش می پردازند.

وی افزود: استقبال شهروندان از تفریحات ورزشی متولیان ورزش شهرداری تهران را به ارایه برنامه های نو تشویق می کند تا از این طریق به تمام علایق و سلایق افراد جامعه پاسخ داده شود.

تقدیر از ابتکار خوب سازمان ورزش شهرداری

ولی الله شجاع پوریان نیز ضمن بازدید از غرفه های دایر در جشنواره یادشده، از اقدام سازمان ورزش ــ برپایی جشنواره تفریحی ـ ورزشی در قلب نمایشگاه کتاب تهران ــ تقدیر کرد.

عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت: امروز هدف مدیریت شهری فراهم ساختن امکان ورزش کردن و ایجاد نشاط و شادابی بین افراد جامعه است؛ سازمان ورزش شهرداری تهران با راه اندازی این جشنواره فضایی مناسب را برای استراحت و تفریح شهروندان دوست‌دار کتاب نیز فراهم ساخته است.

وی در بخش دیگری ازسخنانش از تعامل خوب شهرداری و دولت برای برگزاری نمایشگاه کتاب سخن گفت و از همکاری این دو بخش ابراز رضایت کرد.

اشتیاق بازی و ورزش نشانه نیاز سنجی درست شهرداری

رییس حراست شهرداری تهران یکی دیگر از بازدیدکنندگان جشنواره تفریحی ـ ورزشی شهر آفتاب بود.

پورقاسم از توجه مدیریت شهری به نیازهای پایتخت نشینان تشکر کرد و گفت: امروز شاهد استقبال پرشور خانواده های تهرانی در این جشنواره هستیم؛ کودکان و نوجوانان در کنار پدران مادران خود با اشتیاق فروان به ورزش و تفریح می پردازند و این امر نشان سنجش دقیق نیاز جامعه است.

وی ادامه داد: امسال به دلیل نبودن زمان کافی برخی مشکلات در برگزاری نمایشگاه کتاب دیده می شود که جشنواره ورزشی ـ تفریحی را نیز تحت تاثیر خود قرار داده است اما باید اعتراف کنم که حتی با وجود این مشکلات شهروندان با نشاتط و کامل از امکانات ورزشی استفاده می کنند.

رییس اداره تفریحات سازمان ورزش شهرداری در تشریح برنامه های ارایه شده در این جشنواره گفت: بیش ازیکصد نوع رشته ورزشی و بازی مانند قلعه های بادی، بازی فکری، ترامپولین، ماشین و موتور شارژی، شن بازی، ماهی گیری، صخره نوردی، بازی رایانه ای و … توسط تربیت بدنی ۱۰ منطقه از پایتخت در این محل ارایه می شود.
وی افزود: این امکانات به صورت رایگان در اختیارعموم قرار گرفته است و تاکنون روزانه بالغ از ۲۵۰ هزار نفر از شهروندان از سالن مربوط به جشنواره تفریحی ـ ورزشی بازدید کرده اند.

گفتنی است، منطقه ۳ غرفه رشته بازی رایانه ای(واقعیت مجازی، بازی های کینکتی و…)، منطقه ۴ غرفه بازی کودک(شهربازی سیار، گریم کودک، بازی های تعادلی و بنری و…)، منطقه ۶ غرفه بازی فکری(آموزش و مسابقه، اتللو، روبیک، جنگا، برج هانوی و…)، منطقه ۷ غرفه بازی های مهیج (ترامپولین، وسایل بازی بادی، جامپینگ و…)، منطقه ۱۱ غرفه های عروسک گردانی و رادیو جشنواره را در این برنامه راه اندازی خواهند کرد.

شهروندان می توانند با حضور در غرفه منطقه ۱۵ در رشته های ساحل شنی، بدمینتون، طناب زنی، هولاهوپ، دارت و ایرهاکی به بازی و تفریح بپردازند.

تیراندازی با تفنگ بادی و تیر وکمان به همراه اسکواش و راپل در غرفه منطقه ۱۶ ارایه خواهد شد و منطقه ۲۰ در غرفه خود به رشته های باستانی، رزمی، ژیمناستیک، پینگ پنگ و فوتبال دستی می پردازد.

منطقه ۲۱ غرفه های هواپیما و ماشین کنترلی و شارژی، فوتبال، بسکتبال و پرتاب حلقه را خواهد داشت و منطقه ۲۲ به معرفی بازی های بومی و محلی به همراه اسکیت و سگوی خواهد پرداخت.

جشنواره تفریحی ـ ورزشی سازمان ورزش شهرداری تهران از روز ۱۵ اردیبهشت اغاز شده و تا روز ۲۵ اردیبهشت ماه در محل شهر آفتاب دایر خواهد بود.