تاپ خبر24: ال‌جی و Altair در یک همکاری مشترک الگوریتم تجزیه و تحلیل داده‌ای را برای شبیه سازی عملکرد و بررسی قابلیت اطمینان قطعات خودرو توسعه دادند.

ال‌جی الکترونیکس (LG) با همکاری Altair، ( تأمین کننده جهانی در زمینه راه¬کارهای علوم محاسباتی و هوش مصنوعی(AI))، پلتفرمی برای اعتبار سنجی هوش مصنوعی که امکان بررسی و تأیید قابلیت اطمینان قطعات خودرو را ارتقاء می‌دهد، تهیه کرد. ال‌جی می‌تواند با ادغام این تکنولوژی با فرآیند توسعه، برای خودروسازان جهانی راه¬کارهای پیشرفته سرگرمی رسانه‌ای را با بالاترین کیفیت فراهم کند.

تا کنون فرآیند مورد استفاده برای توسعه قطعات پیشرفته خودرو کاملاً بر آزمایش‌های فیزیکی متکی بود و کلیه نتایج آزمایشات به صورت دستی اعتبارسنجی می‌شد. دیجیتالی شدن فرآیند آزمایش و اعتبارسنجی توسط ال‌جی نه تنها در بهره‌وری هزینه و زمان بلکه از نظر اطمینان‌پذیر بودن داده‌ها و محصولات، دستاوردهای چشمگیری را به ارمغان می‌آورد.

پلتفرم جدید با توانایی پیش‌بینی دقیق و محاسبه عملکرد محصول از ابتدایی‌ترین مراحل فرآیند اعتبارسنجی طراحی، از یک الگوریتم یادگیری ماشین برای انجام آنالیز سری‌های زمانی، تجسم آنالیز داده، و کاربردهای متنوع دیگر در بهبود هرچه بیشتر سیستم بسیار سختگیرانه تأیید قطعات ال‌جی استفاده می‌کند.

گزارشات مفصل تهیه شده توسط پلتفرم جدید اعتبارسنجی هوش مصنوعی ال‌جی، آزمایش‌های توسعه قطعات خودرو و پشتیبانی از انتقال خودکار داده‌ها را در بر می‌گیرد و این شرکت را قادر خواهد کرد کیفیت محصولاتی که هنوز تجاری نشده‌اند را با دقت بسیار بیشتری ارزیابی کند. با ادامه همکاری ال‌جی و Altair، این پلتفرم پیشرفته ضریب قابلیت اطمینان محصولات را تا ۹۰ درصد یا بیشتر تضمین می‌کند.

پلتفرم جدید با افزایش کارایی در مناطق کلیدی، انجام آزمایشات چندگانه، آنالیز نتایج آزمایشات انجام شده و ارائه مجموعه‌ای از شاخص‌های عملکرد معنادار را امکان‌پذیر می‌سازد. ال‌جی با گسترش استفاده از تکنولوژی هوش مصنوعی در فرآیندهای مختلف دیگر از طراحی محصول گرفته تا تولید انبوه، پیش می‌رود.

Eun Seok-hyun رییس شرکت راه¬کارهای قطعات خودرویی ال‌جی در این باره گفت: “ال‌جی به تحول دیجیتال در عملیات‌های جهانی خود و استفاده از تکنولوژی‌های DX به منظور ارتقاء قابلیت‌های توسعه و تحقیقات خود و دستیابی به مدیریت بهینه منابع، متعهد است. پلتفرم جدید اعتبارسنجی هوش‌مصنوعی ما، نمونه‌ای است از دیجیتالی کردن معنادار در تجارت قطعات خودرو، همان جایی که قابلیت اطمینان از بالاترین سطح اهمیت برخوردار است.”