تاپ خبر۲۴:شستن ظروف، یکی از دغدغه‌های اصلی هر خانه‌ای است. امری که لذت صرف غذا را از بین می‌برد و فکر بو گرفتن ظروف، سخت شدن شستشوی آنها و … را جایگزین آن می‌کند. به همین دلیل ماشین ظرف‌شویی برای آسایش بیشتر افراد طراحی شد اما با این حال، ظروفی که به طور کامل شسته […]

تاپ خبر۲۴:شستن ظروف، یکی از دغدغه‌های اصلی هر خانه‌ای است. امری که لذت صرف غذا را از بین می‌برد و فکر بو گرفتن ظروف، سخت شدن شستشوی آنها و … را جایگزین آن می‌کند.
به همین دلیل ماشین ظرف‌شویی برای آسایش بیشتر افراد طراحی شد اما با این حال، ظروفی که به طور کامل شسته نشده، بشقاب‌هایی که هنوز چرب هستند، لیوان‌هایی که فضای داخل آن کامل تمیز نشده و… هنوز هم بخشی از کابوس‌ همه کسانی است که از ماشین ظرف‌شویی استفاده می‌کنند.
اینکه چه دستگاهی آسایش موردنیاز خریدار را تأمین می‌کند، سوالی است که جواب دادن به آن، با توجه به تنوع زیاد محصولات و برندها، وقت زیادی از افراد می‌گیرد و احتمالا همان آسایش را هم مختل می‌کند!شرکت سامسونگ الکترونیکس، با ارائه ماشین ظرف‌شویی جدید خود که Water Wall نام دارد به این پرسش پاسخ داده است.
اولین ماشین ظرف‌شویی با بازوی شستشوی خطی در دنیا که به گفته روزنامه یو‌.اس.ای تودی (USA Today)، انقلابی در نوآوری ماشین‌های ظرف‌شویی رقم زده است. آیا همه ظروف داخل ماشین ظرف‌شویی به طور کامل شسته می‌شوند؟یکی از مشکلات عمده ماشین‌های ظرف‌شویی دورانی، این است که ظروفی که در چهارگوشه آن قرار گرفته‌اند، به طور کامل شسته نمی‌شوند. حالا اما با تکنولوژی جدید سامسونگ و استفاده از بازوی شوینده خطی، این مشکل رفع شده است. این بازو به شکل خطی عقب و جلو می‌رود و آب را با فشار قوی به سمت ظروف، می‌پاشد. این شکل از حرکت باعث می‌شود تا تمام فضای داخل دستگاه تحت پوشش قرار بگیرد و هیچ نقطه‌ کوری باقی نماند. به این ترتیب ظرف‌هایی که در چهار گوشه قرار دارند نیز، به طور کامل شسته می‌شوند. آیا می‌توان برای برخی ظروف شستشوی قوی‌تری داشت؟با امکان تقویت شستسوی موضعی (تکنولوژی ZoneBooster)، ظرفشویی Water Wall قابلیت شستشوی دوگانه دارد.
به این ترتیب که ظروف خیلی کثیف برای یک شستشوی قوی در یک طرف و ظروفی که کمتر کثیف شده‌اند، برای یک شستشوی ملایم با فشار آرام آب، در طرف دیگر قرار می‌گیرند و کاربر با انتخاب نحوه شستشو برای هر طرف، امکان شستشویی هدفمندتر را خواهد داشت. در این ظرف‌شویی، فشار آب در حالت عادی شستشو ۲۷ درصد بیشتر از ظرف‌شویی‌های متداول است. آیا خارج کردن قاشق و چنگال ها از ماشین ظرفشویی زمان‌بر است؟سامسونگ فقط به جنبه‌های فنی دستگاه توجه نکرده، بلکه برای آسایش مشتریان خود و همچنین راحتی استفاده آنها از این محصولات نیز، تدابیری اندیشیده است. از جمله این که دیگر نیاز نیست قاشق و چنگال‌ها را به صورت یک‌به‌یک از ماشین ظرف‌شویی خارج کرد. سبد قاشق و چنگال در ظرف‌شویی Water Wall تبدیل به یک سبد لاستیکی انعطاف‌پذیر شده که خالی کردن آن، بسیار سریع‌تر و راحت‌تر است. آیا تمیز کردن فیلتر، دشوار و پر دردسر است؟با تغییر شکل و محل قرار گرفتن فیلتر، پاک کردن آن نیز آسان‌تر شده است.
در ظرف‌شویی Water Wall یک فیلتر مستطیل شکل جایگرین فیلتر‌های استوانه‌ای شکل قبلی شده است. فیلتری که تمیز کردن آن به مراتب راحت‌تر است. این ظرف‌شویی همچنین در انتهای شستشو، به طور خودکار در را به اندازه ۱۰ سانتی‌متر باز می‌کند تا بخار آب از داخل دستگاه خارج شود که این کار به خشک شدن سریع‌تر ظروف کمک می‌کند.
چقدر به زیبایی و متمایز بودن لوازم آشپزخانه خود اهمیت می دهید ؟طراحی مدرن و شیک این ماشین، مناسب با خانه‌های مدرن امروزی است و استفاده از فلز ضدخش در تولید آن، زیبایی دوچندانی به آن بخشیده که مشکل باقی ماندن اثر انگشت روی دستگاه را نیز مرتفع کرده است. علاوه بر این، صدای ظرف‌شوییWater Wall نسبت به ماشین‌های متداول تا ۱۳ درصد کاهش پیدا کرده است.