تاپ خبر۲۴: مدیر عامل بانک قرض الحسنه مهر ایران مجموع تسهیلات پرداختی این بانک طی بهمن ماه ۱۳۹۳ تا بهمن ماه جاری را بیش از سه هزار میلیارد ریال اعلام کرد. به گزارش تاپ خبر۲۴ به نقل از شادا ، سیامک دولتی طی سخنانی در یک نشست خبری به مناسبت سی و هفتمین سالگرد انقلاب […]

تاپ خبر۲۴: مدیر عامل بانک قرض الحسنه مهر ایران مجموع تسهیلات پرداختی این بانک طی بهمن ماه ۱۳۹۳ تا بهمن ماه جاری را بیش از سه هزار میلیارد ریال اعلام کرد.

به گزارش تاپ خبر۲۴ به نقل از شادا ، سیامک دولتی طی سخنانی در یک نشست خبری به مناسبت سی و هفتمین سالگرد انقلاب اسلامی، با اعلام این مطلب، تعداد تسهیلات قرض الحسنه “تعمیر، تکمیل و ودیعه مسکن” پرداختی این بانک طی یک سال بهمن سال گذشته تا بهمن ماه امسال را معادل ۴۹ هزار و ۱۷۴ فقره، بالغ بر دو هزار و ۶۳۲ میلیارد و ۳۹۹ میلیون ریال اعلام کرد.

وی میزان تسهیلات اعطایی “کارآفرینی و اشتغال” بانک قرض الحسنه مهر را نیز معادل سه هزار و ۸۷۰ فقره برابر با ۲۹۵ میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال ذکر کرد.

دولتی همچنین، از پرداخت ۳۱ فقره کمک هزینه تحصیلی به اولیای دانش آموزان، بالغ بر ۹۱۳ میلیون ریال و و تعداد یکهزار و ۹۵ فقره کمک هزینه تحصیلی به دانشجویان بالغ بر ۶۵ میلیارد و ۵۶۳ میلیون ریال از سوی بانک قرض الحسنه مهر ایران خبر داد.

مدیرعامل بانک قرض الحسنه مهر ایران در ادامه، میزان تسهیلات اعطایی “رفع احتیاجات ضروری” از سوی این بانک را معادل ۵۷۰ میلیارد و ۳۷۹ میلیون ریال به تعداد یکهزار و ۳۱۷ نفر متقاضی اعلام کرد و افزود: طی بهمن ماه گذشته تاکنون، تعداد یک هزار و ۵۸ فقره تسهیلات قرض الحسنه به ارزش ۵۸ میلیارد و ۱۵۳ میلیون ریال نیز در اختیار کسبه و صنوف قرار گرفته است.

به گفته دولتی، بانک قرض الحسنه مهر ایران، حدفاصل بهمن ماه سال گذشته تا بهمن ماه جاری، تعداد ۸۸ فقره تسهیلات قرض الحسنه درمان بالغ بر یک میلیارد و ۹۴۶ میلیون ریال، تعداد ۲۰ هزار و ۳۲۶ فقره تسهیلات “صندوق پس انداز خانواده” معادل یک هزار و ۷۲۳ میلیارد و ۹۴۶ میلیون ریال، تعداد هفت هزار و ۴۸۲ فقره تسهیلات “خرید تجهیزات و مواد اولیه” معادل ۴۰۰ میلیارد و ۱۱۱ میلیون ریال و تعداد ۲۶ هزار و ۶۷۵ فقره تسهیلات قرض الحسنه ازدواج بالغ بر ۸۰۲ میلیارد و ۵۸۴ میلیون ریال به متقاضیان پرداخت کرده است.

مدیرعامل بانک قرض الحسنه مهر ایران در ادامه، با اعلام رقم ۴۳ هزار و ۷۲۸ میلیارد و ۲۴۸ میلیون ریال به عنوان منابع این بانک در حال حاضر، از رشد ۲۲ درصدی آن نسبت به سال گذشته خبر داد.

وی همچنین، مانده کل تسهیلات قرض الحسنه اعطایی بانک مذکور تا بهمن ماه سال جاری را معادل ۳۹ هزار و ۵۳۱ میلیارد و ۶۹۴ میلیون ریال اعلام کرد که نسبت به سال گذشته، ۴۹ درصد رشد نشان میدهد.

دولتی در بخش دیگری از سخنان خود، با اشاره به طرح های متنوع بانک قرض الحسنه مهر ایران در حوزه تسهیلات؛ تامین هزینه های تحصیل، نیازهای ضروری، ازدواج و تهیه جهیزیه و درمان را از جمله عملکرد این بانک در طرح “رویش باور” برشمرد.

وی در ادامه، میزان مطالبات معوق بانک قرض الحسنه مهر ایران را ۴۸۰ میلیارد ریال اعلام کرد که از این بین تنها یک الی دو مورد مربوط به مطالبات مشکوک الوصول بوده و توسط بانک در حال پیگیری است.

مدیر عامل بانک قرض الحسنه مهر ایران در خصوص ورود این بانک در بورس نیز گفت: بانک قرض الحسنه مهر ایران با توجه به سه دوره صورت های مالی تایید شده و سودآور بودن، شرایط لازم برای ورود به بورس را دارد.