بانک و رسانه: توانمندی‌های Real 8K همراه باکارت گرافیک قدرتمند سری NVIDIA GeForce RTX 30، اکنون نوبت مشاهده واقعیت روی تلویزیون‌های فوق بزرگ LG OLED است. ال‌جی الکترونیکس که اولین تولید و عرضه‌کننده تجاری تلویزیون‌های ۸K OLED است، با ارائه اولین تلویزیون ۸K که از کارت‌های گرافیک قدرتمند سری NVIDIA GeForce RTX 30 پشتیبانی می‌کند، […]

بانک و رسانه: توانمندی‌های Real 8K همراه باکارت گرافیک قدرتمند سری NVIDIA GeForce RTX 30، اکنون نوبت مشاهده واقعیت روی تلویزیون‌های فوق بزرگ LG OLED است.

ال‌جی الکترونیکس که اولین تولید و عرضه‌کننده تجاری تلویزیون‌های ۸K OLED است، با ارائه اولین تلویزیون ۸K که از کارت‌های گرافیک قدرتمند سری NVIDIA GeForce RTX 30 پشتیبانی می‌کند، استاندارد تازه‌ای را در این صنعت پایه‌گذاری نموده است. تلویزیون ۸K OLED ال‌جی با بهره‌گیری از پردازنده α (Alpha) 9 Gen 3 AI قادر به ارائه تصاویر ۸K با پهنای باند کامل است و اکنون ال‌جی گامی فراتر رفته و به گیمرهای مشتاق در سراسر جهان تجربه جذاب‌ترین محیط بازی مسحورکننده روی نمایشگرهای عظیم با بیش از ۳۳ میلیون پیکسل خود-نورده را ارائه می‌کند.

تلویزیون‌های LG OLED مدت‌ها است به خاطر تکنولوژی پیکسل خود-نورده و پشتیبانی از آخرین قابلیت‌های HDMI همچون نرخ تجدید متغیر (VRR)، زمان پاسخ فوق‌سریع و حالت خودکار زمان تأخیر کم (ALLM) توانسته‌اند عنوان پیشرفته‌ترین تلویزیون‌های گیمینگ دنیا را از آن خود کنند. ازآنجایی‌که تلویزیون‌های OLED ال‌جی سازگار با NVIDIA G-SYNC تولیدشده‌اند، مصرف‌کنندگان می‌توانند با استفاده از کارت‌های گرافیک سری GeForce RTX 20 و GTX 16 از بازی‌های موردعلاقه‌شان لذت برده و بدون تأخیر، لگ و پرش معمول در بسیاری از نمایشگرهای موجود، گیمینگ روان و فراگیری را تجربه کنند.

پردازنده α (Alpha) 9 Gen 3 AI در تلویزیون‌های۸k OLED و NanoCell ال‌جی عملکرد رهگیری پرتو بلادرنگ (real-time ray-tracing)‌ را به سطحی تازه از کارایی ارتقا داده و استاندارد جدیدی را برای تصویر و کارایی بهینه برای گیمینگ وضع نموده است. تلویزیون‌های LG 8K OLED قادر به پخش محتوای ۸K با سرعت ۶۰ فریم بر ثانیه و سرعت‌های سرسام‌آور ۴۸ گیگابیت در ثانیه هستند، لذا انجام بازی‌های ۸K روی تلویزیون‌های LG 8K OLED با همراهی کارت گرافیک سری NVIDIA GeForce RTX 30 به بهترین شکل ممکن شده است.

Matt Wuebbling معاون ارشد بازاریابی جهانی GeForce در شرکت NVIDIA می‌گوید: «ما از افزودن پشتیبانی کارت گرافیک سری GeForce RTX 30 در تلویزیون‌های ۸K OLED سری ۲۰۲۰ ال‌جی کاملاً هیجان‌زده‌ایم. با کارایی فوق‌العاده این تلویزیون‌ها، هنگام انجام جدیدترین بازی‌های رایانه‌ای ۸K با واقع‌گرایانه‌ترین حالت رهگیری پرتو و پیشرفته‌ترین امکانات هوش مصنوعی ممکن توسط کارت گرافیک GeForce RTX 3090، گیمرها مسحور و مدهوش خواهند شد.»

برای افزایش حداکثری حس حضور در فضای بازی برای گیمرها، تلویزیون‌های ۸K OLED ال‌جی از Dolby Atmos هم پشتیبانی می‌کنند و Acoustic Tuning مبتنی بر هوش مصنوعی و یادگیری عمیق ال‌جی با سنجش حالات محیط شنیداری و تنظیم صدا، دقت صوتی بسیار بالاتری را فراهم می‌آورد. همچنین قابلیت BT Surround این تلویزیون‌ها کاربر را قادر می‌سازد دو اسپیکر بلوتوث ال‌جی را به‌طور هم‌زمان به تلویزیون متصل کرده و با ترکیب دو کانال صوتی، صدای فراگیر ۴ کانالِ مجازی را برای حس حضور بیشتر در فضای بازی‌های موردعلاقه گیمر تولید نماید. علاوه بر این، تلویزیون‌های ۸K OLED ال‌جی با تجهیز به LG ThinQ توانایی کنترل با دستورات صوتی را فراهم آورده‌اند تا کاربر دردسر گشتن به دنبال کنترل تلویزیون را نداشته باشد.

S.P. Baik معاون ارشد بخش برنامه‌ریزی تولید تلویزیون شرکت سرگرمی‌های خانگی ال‌جی می‌گوید: «ترکیب کیفیت تصویر اعجاب‌انگیز تلویزیون‌های ۸K OLED ال‌جی و توانمندی‌های فناورانه NVIDIA، مرحله جدیدی از تجربه بازی باکیفیت باورنکردنی ۸K را امکان‌پذیر می‌سازد. در ادامه تجربه همکاری موفقیت‌آمیزمان با برترین برند سخت‌افزار گیمینگ جهان، اکنون به دنبال توسعه ارتباطمان با NVIDIA هستیم.»